Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزاری کرسی های ‌آزاداندیشی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با استان چهار محال و بختیاری در تامین استاد و ظرفیت های علمی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی آماده هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمد قطبی» در همایش سراسری تجلیل کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان گفت: کرسی های آزاد اندیشی براساس رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری ایجاد شد و تاکنون بیش از ۱۴۰ کرسی در مدارس علمیه خواهران و برادران در سطح استان اصفهان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه باید در مدارس علمیه کرسی های آزاد اندیشی و تفکر نقاد شکل بگیرد، اظهار داشت: باید با تضارب آرا و اندیشمندانه پیش برویم تا جریان انقلاب اسلامی استمرار پیدا کند.


وی ادامه داد: همه این تلاش ها، خرده تلاش های است برای استمرار دین تا هدف اصلی اسلام، در جامعه شکل بگیرد و در این راستا لازم است با درگیر کردن فکر و اندیشه میدان های جدیدی برای تفکر نقاد را باز کنیم.

وی ابراز داشت: حوزه های علمیه با کاوش های علمی و دقت های حکمی، باید مسیرهای جامعه را روشن کند و طلاب و علما با نگاه عالمانه و اندیشمندانه در این مسیر بالنده تر شوند.


حجت الاسلام قطبی خاطر نشان کرد: کرسی های آزاد اندیشی یکی از دست آورد های نظام جمهوری اسلامی ایران است و تا کنون ۱۴۰ کرسی آزاد اندیشی در مدارس علمیه در سراسر استان با حضور اساتید و آزاد اندیشان شکل گرفته است و هر کدام میدانی برای تضارب آرا بوده است. 


وی با تاکید بر گفتگوهای عالمانه و حکیمانه شکل گرفته افزود: با هر شاخصی حساب کنید این تعداد کرسی آزاد اندیشی نسبت به حوزه های علمیه سراسر کشور در اصفهان بیشتر، پیشتر و بالاتر حتی از دانشگاه ها است.


وی درخواست تعامل با استان همجوار چهار محال و بختیاری در تامین استاد و ظرفیت های علمی برای بر گزاری کرسی های آزاد اندیشی را مطرح کرد و افزود: موضوعات کرسی های آزاد اندیشی شامل اندیشه های سیاسی و سبک زندگی، حوزه انقلابی، مباحث کلامی، مقابله با فرق و مباحث اجتماعی بوده است. 


رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به توسعه کیفی و کمی کرسی های آزاداندیشی گفت: حوزه های علمیه استان اصفهان پتانسیل برگزاری کرسی نظریه پردازی  را دارد و باید در این زمینه نیز  تلاش کرد. /

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی دهه فجر اصفهان خبرگزاری شبستان نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون های مساجد استان بوشهر شیراز مهدویت کرسی آزاد اندیشی اصفهان تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین مسابقات قرآنی در مدارس سمپاد استان
- نواختن زنگ کار و تلاش به مناسبت هفته کار وو کارگر خانمیرزا
-غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای استان به مناسبت هفته کار و کارگر
-شرکت ۱۵۰ دانشجو معلم استان در طرح آموزشی- تربیتی معراج به میزبانی فرخشهر
-گرامیداشت سالروز شهادت سردار حجازی و رحلت حاج جمعلی کیانی در سامان
-برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره زیست محیط در فرخشهر
- افتتاح سومین پایگاه ۱۱۵ اورژانس بخش ارمند
- افتتاح نخستین آزمایشگاه مرکزی شهرستان خانمیرزا در شهر آلونی
-ارائه خدمات رایگان پزشکی به اهالی روستای شوراب صغیر
- معدوم سازی یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در کوهرنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت