Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@02:19:59 GMT

اولین اظهارات مرضیه هاشمی در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۱۱۹۲

ویژه برنامه تلویزیونی "عصر" با حضور مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی، پنجشنبه شب روی آنتن شبکه افق رفت

هاشمی در این برنامه گفت: سه شنبه یا چهارشنبه بود که وکیلم پیش من آمد و درباره جلوگیری از کار کردن من خبر داد. پس از آن فقط در انفرادی بودم و حتی روسری و حجاب نداشتم. البته در آن چند روز، چون غذاهایشان حلال نبود، چیزی نمی‌خوردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عصبانیت وکیل خودم و وکیل دولت از تهاجم رسانه‌ها به دولت آمریکا و حمایت از من کاملا مشخص بود. تمام جوان‌ها در آمریکا، اروپا و ایران به خوبی این اتفاق را رسانه‌ای کردند و پیام‌های بسیاری به من داده بودند. چند روز بعد در روزنامه واشنگتن پست خبری درباره خودم دیدم و به واقع فهمیدم که اتفاقی بزرگ در راه است.

هاشمی افزود: گروه و حمایت‌های مردم در آن برهه زمانی اتفاقی عجیب بود که همه درباره یک هدف حرف می‌زدند و موجی عجیب بین جوان‌ها بود و می‌توان گفت: بیداری خوبی در راه است.

رضا فرزند مرضیه هاشمی، به عنوان شاهد این موضوع گفت: همیشه در سفر‌ها ما را اذیت می‌کردند و این جریان برای ما شوک عجیبی بود. در واقع من از این جریان که تمام کشور‌ها و مردم پشت مادر من بودند. بسیار خوشحال بودم.

هاشمی گفت: حمایت‌ها همه نشان دهنده این است که پرس تی وی نقش به سزایی را ایفا می‌کند و جایگاه خوبی دارد.

هاشمی گفت: منتقدان و مردم آمریکا واقعا زیر فشار هستند و در تمام مدتی که زندان بودم مرا تهدید می‌کردند و می‌گفتند که شاید من سال‌ها در زندان بمانم. زندانیان سیاسی بسیاری در آمریکا هستند که ۵۰ سال در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند. من هم مدت‌ها در زندان انفرادی بودم و بار‌ها از آن‌ها خواستم که به من کتاب بدهند. در واقع این چه نوع حقوق بشر است که زندانیان آن‌ها چند سال در سلول‌های انفرادی هستند، نه آفتاب، نه غذای درست و نه محیط مناسبی دارند و آن چیزی که به ما نشان می‌دهند چیزی جز فیلم‌های هالیوودی نیست.

خبرنگار ارشد شبکه پرس تی وی با اشاره به شرایط بد زندان‌های آمریکا، افزود: به عقیده من حدود ۹۸ درصد از زندانیان آمریکا و آن چیزی که من دیدم، سیاه‌پوست بودند.

هاشمی با بیان خاطره‌ای از روز‌های زندانی خود، گفت: زندانی‌ها از زندانبان‌ها بهتر بودند و یکبار که نماز می‌خواندم همه ساکت من را نگاه می‌کردند و بعد از آن همه من را تحسین کردند و خوششان آمد. سیستم زندان‌های آمریکا بسیار وحشتناک است.

وی تصریح کرد: وقتی از دادگاه من را به بخش زندان عمومی می‌بردند، همه زندانی‌ها را کنار می‌زدند و طوری رفتار می‌کردند که انگار من جنایتکار بزرگی هستم و با این رفتار‌ها من را تحقیر می‌کردند و می‌خواستند که روی من فشار بیاورند. من دولت آمریکا را به خوبی می‌شناسم و قصد و نیت آن‌ها را از این جریان می‌دانستم.

هاشمی ادامه داد: من هیچ سابقه‌ای در هیچ زندانی نداشتم و فکر می‌کنم تمام این جریان تقدیری الهی بود که من به خدا نزدیک‌تر شوم و بدانم دنیا دست کیست.

وی با اشاره به منتشر شدن خبر‌ها در دنیا، افزود: من سه مرحله سنگینی را در دادگاه پشت سر گذاشتم. سوال‌هایشان مشخص بود که قصد اذیت و شکنجه روحی من را داشتند. چهارشنبه وقتی آزاد شدم، دولت آمریکا فکر کرد جریان این ظلم تمام شده و از خانواده و دوستان رسانه‌ایم خواستم که تظاهرات روز جمعه را داشته باشند.

هاشمی گفت: من واقعا باید از آقای جبلی تشکر کنم. تشخیص مدیر بسیار مهم است و من به خاطر تمام تلاش‌های آقای جبلی تشکر می‌کنم. میدانم که فشار‌های بسیاری روی این شبکه بود. من از تمام مردم ایران تشکر می‌کنم و مردم بدانند که همین دعا باعث آزادی من شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مادر در زندان نگران بچه‌هایم بودم و می‌دانم که هم خانواده ام و دوستانم بسیار اذیت شدند. اذیتی که سر هیچی بود و فقط به خاطر مسلمان بودن رقم خورد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حجاب دولت دولت آمریکا ایران واشنگتن پست پرس تی وی زندان حقوق بشر خانواده مردم ایران مسلمان پرس تی وی تلویزیون حجاب خانواده دولت آمریکا مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا آماده سرکوب دانشجویان معترض شد

شبکه خبری سی ان ان با پوشش این خبر افزود: چهارشنبه شب (شب گذشته به وقت محلی) شاهد حضور گسترده نیرو‌های پلیس در محوطه دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا (UCLA) بوده و پلیس با بلندگو به معترضان (هواداران فلسطین غزه) در محوطه این دانشگاه دستور تخلیه و ترک محل را داد؛ بنابراین گزارش پلیس لس آنجلس به افرادی که در محوطه این دانشگاه دست به تحصن زده اند هشدار داد در صورت عدم تمکین از این دستور، بعنوان ناقض و متخلف قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

استفاده از چندین نهاد پلیس برای تخلیه محوطه دانشگاه


سی ان ان گزارش داد: برای پاکسازی تحصن صورت گرفته در این دانشگاه از چندین رسته نیروی پلیس استفاده می‌شود که شامل اداره پلیس لس آنجلس، پلیس بزرگراه‌های کالیفرنیا و اداره کلانتری لس آنجلس در صورت برهم خوردن وضعیت در شهر می‌باشند.

درحالی نیرو‌های پلیس در لس آنجلس ایالت کالیفرنیا خود را برای برخورد با دانشجویان هوادرا فلسطین آماده می‌کنند که مقامات و پلیس آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) پس از سرکوب اعتراضات دانشجویی به ویژه در دانشگاه کلمبیای نیویورک و یورش به این دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین با خشونت در نشستی خبری به دفاع از عملکرد خود پرداختند.

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا در کمتر از ۱۵ روز

سرکوب‌های دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض‌های توسط نیرو‌های امنیتی و پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

تنها در روز سه شنبه گذشته بیش از ۴۰۰ معترض دستگیر شدند که از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک را در بر می‌گیرند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

استفاده از خشونت و ابزار‌های پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • اولین پست اینستاگرامی نکونام پس از اخراج خطیر؛ چه روز زیبایی + عکس
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • (ویدئو) مسعود فروتن؛ اولین کار رنگیِ تلویزیون را من کارگردانی کردم
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا آماده سرکوب دانشجویان معترض شد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • شکایت پرسپولیس از هوادار سپاهان