Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@15:29:31 GMT

خیز بلند انزلی برای کسب جام باشگاه های کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۱۴۰۶

خیز بلند انزلی برای کسب جام باشگاه های کتابخوانی

به گزارش ایرنا، انزلی گرچه نخستین سالی است که در جام باشگاه های کتابخوانی شرکت دارد اما هشت باشگاه با مربیانی باذوق و کاربلد و کودکان و نوجوانانی پرشور و علاقمند نه فقط برای کسب جام که برای ارتقای فرهنگ خود ، خانواده و شهرشان با جدیت تلاش می کنند.
آیین اعلام عملکرد این دوره فعالیت باشگاه های کتاب خوانی انزلی در یازدهمین روز بهمن در مجتمع ارشاد انزلی با اجرای نمایش، موسیقی، فیلم، قصه خوانی و معرفی کتاب همراه بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کودکان و نوجوانان عضو این باشگاه ها در این آیین با حضور جمع کثیری از مردم فرهنگ دوست انزلی فعالیتهایشان را معرفی کردند.
باشگاه تو هم بخوان به مربیگری آرمین صافدل، نیلوفران امید به مربیگری فاطمه غفاری ، دور همی دیبا به مربیگری زهرا لطفی ، هم خوانان نیک اندیش به مربیگری معصومه حسنی ، بچه های دریا به مربیگری رویا بابایی ، به وقت کانون 2 انزلی به مربیگری معصومه ابراری ، ققنوس به مربیگری امیر گیاهچی و قلب سفید به مربیگری پرنیان رحمان زاده هشت باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوانی هستند که طی 5 ماه اخیر در انزلی تشکیل شدند.
اعضای این باشگاه ها در این مدت کتاب خواندند، با همدیگر در مورد کتابها صحبت کردند، از روی کتابها نمایش اجرا کردند ، کلیپ ساختند.
همراه مربیانشان به صورت گروهی به کتابفروشی رفتند، با نویسنده ها از نزدیک یا به صورت مجازی گفت و گو کردند یا برایشان نامه نوشتند و پاسخ سئوالاتشان را گرفتند.
اما فعالیتهای آنها تنها به این موارد منحصر نبود آنان در کنار کتابخوانی به دیگر مسائل فرهنگی همچون محیط زیستشان توجه نشان دادند نه به پلاستیک و بازیافت کاغذ از جمله اقدامات اعضای این باشگاه ها بود.
اقداماتی که ردپایش نه تنها در مدارس، کانون پرورش فکری ، آموزشگاه های زبان و موسیقی و هنرهای تجسمی که در شهر و حتی در برنامه های تلویزیون دیده شد.
فاطمه غفاری از تسهیلگران این طرح به تشریح تاریخچه و اهداف جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی پرداخت .
وی با اشاره به این که امسال سومین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود افزود: انزلی نخستین سالی است که در این طرح شرکت کرده ولی امید ما کسب عنوان پایتختی کتاب ایران است.
وی اظهار داشت : در این طرح، نخست مربیان، معلمان و مروجان کتابخوانی به عنوان تسهیلگر برای تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی با حضور در کارگاه‌هایی آموزش می‌بینند و سپس با کمک آنها گروه‌های دست‌کم 12 نفره کودک یا نوجوان یک در تشریح باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌شود.
این مروج کتابخوانی خاطرنشان کرد: این باشگاه‌ها در کتابخانه‌ها، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس، مساجد، مراکز بهزیستی، مجتمع‌های مسکونی، کانون‌های فرهنگی و هنری، آموزشگاه ها ، سراهای محله، فرهنگسراها و دیگر مراکز تجمع کودکان و نوجوانان در شهرها و روستاها تشکیل می شوند.
*سپردن عرصه فرهنگ به خود مردم
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی نیز در این مراسم از تغییرات و تنوع فعالیتهای وزارتخانه متبوع خود سخن گفت.
فرهاد رحمان زاده اظهار داشت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت کار را به مردم واگذار کند و در این راستا سیاستگذاری نظارت و پشتیبانی را خود به عهده گرفت و کارها را به مردم سپرد.
وی از جمله مزایای مثبت این طرح را ورود مردم و جوانان بسیاری به عرصه کار فرهنگی عنوان و تصریح کرد : این برنامه از جمله مشارکت های جوانان در زمینه فعالیتهای فرهنگی است.
رحمان زاده با اشاره به این که امسال با وجود نخستین سال حضور انزلی 12 متقاضی داشتیم که هشت باشگاه تشکیل شد افزود : امیدواریم این طرح موجب رشد فرهنگی هرچه بیشتر شهر و ایجاد الگویی برای دیگر شهرها شود.
مروجان کتابخوانی انزلی تاکید کردند گرچه این آیین نام اختتامیه بر خود داشت اما به واقع این آغازی است برای با هم خواندن و ساختن شهری ، کشوری و دنیایی بهتر.
6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پلاستیک زهرا کانون های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارتخانه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: شوراها مورد اعتماد مردم و رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند و در کمک به دولت نقش آفرینی می‌کنند.

کیا عاشوری امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در همایش روی ملی شوراهای استان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصادیق مردم سالاری دینی با انتخاب اعضای شورا توسط مردم رقم خورد. قبل از انقلاب به سبب حضور مستشاران غربی، مردم در امور کشور و تصمیم‌سازی‌ها نقشی نداشتند و بخاطر سکونت در کشور ما هزینه هم دریافت می‌کردند زیرا در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری‌ها نقش داشتند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: با دریات امام راحل در قانون اساسی تشکیل شورا ابلاغ شد و شما اعضای شورا منشا خیر در شهر و روستاها شدید که تلاش و کار را سرلوحه قرار می‌دهید و تنها هدفتان هم خشنودی و رضایت مردم و توسعه و آبادانی منطقه خودتان است، باید با تجمیع افکار و شناسایی ظرفیت‌ها اقتصاد مقاومتی را عملا اجرایی کنید.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی در شهر و روستاها وجود دارد که بر کسی پوشیده نیست، گفت: همواره از ظرفیت شوراها بهره‌مند می‌شویم و در کمک به دولت نقش آفرینی می‌کنید؛ در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ افزایش مشارکت با ارتباطات و تعاملات شما محقق شد چراکه مورد اعتماد مردم و رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستید.

عاشوری با اشاره به شکل گیری مجمع مشورتی شوراهای استان بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی شوراها قطعا در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هر شهر و روستا بنابر ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش آفرین باشد.

مهدی جعفری، مدیرکل امور روستایی و عشایری گیلان هم در این مراسم اظهار کرد: آنچه انقلاب را متمایز می‌کند این است که اهداف و آرمانها و پیام‌های انقلاب همواره مهم بوده و پابرجاست و مردمی بودن و مردم محوری از ویژگی‌های این انقلاب بوده و افتخار جمهوری اسلامی از اول تا امروز این است که متکی به آرای مردم است.

وی با بیان این که توسعه متوازن با توسعه روستاها اتفاق می‌افتد، افزود: اگر توسعه در روستاها اتفاق نیفتد منجربه مهارجت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود اما آنچه که امروز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است این بوده که حکمرانی باید بر پایه مردمی باشد لذا مردم محوری اصول اساسی نظام است.

جعفری تاکید کرد: بهترین مدل برای حکمرانی روستایی و شهری ترکیبی و توسعه مردم پایه است.

فرید اسماعیل‌زاده در ادامه این مراسم گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ نفر از اعضای شوراهای شهر و روستا در استان مشغول به فعالیت هستند که توسط مردم انتخاب شدند.

رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان بیان کرد: تشکیل شوراها نقطه عطفی در توسعه نظام بوده و اعضای شوراها توانسته‌اند تمام وقت و بدون چشمداشت در منطقه خود فعالیت کنند. انتخابات شوراها گام اساسی در راستای حل مشکل کشور بوده است که تحقق این هم تعامل و همکاری است.

وی بیان کرد: مردم انتظار حل مشکلات دارند لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که تعامل قوی با نمایندگان مردم در شوراها داشته باشند، شوراها با معرفی استعدادها و موهبت‌های طبیعی، تشکیل تعاونی‌ها و کمک به رونق اشتغال می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • کنایه مورینیو به رم: مردم از من انتظار برد با تیم‌هایی را دارند که برای قهرمانی ساخته نشدند!
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه