Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس تا کنون تعداد زیادی از دانشجویان را در رشته های مختلف جذب کرده است. در واحد های تهران مجموع ۲۰۵ هزار دانشجو در حال حاضر مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه علوم و تحقیقات آبان ماه ۱۳۶۳ یکی از مهمترین مراکز دانشگاهی کشور در شهر تهران تاسیس و فعالیت خود را با رشته‌های مختلف علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی با جذب ۲۵۰ دانشجو آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه در حال حاضر توسعه پیدا کرده است و به عنوان واحد جامع مستقل، هم اکنون دارای ۱۲ دانشکده و ۲۷ مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و ۹۶ گروه تخصصی میزبان دانشجویان و محققان در غالب رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است. در حال حاضر حدود ۴۰ هزار دانشجو در ۶۳۴ رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی این واحد مشغول به تحصیل هستند.

تهران شرق

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۷۸ تاسیس و فعالیت خود را در سال ۱۳۸۰ درقالب مرکز آموزشی زیر نظر واحد تهران مرکز با جذب تعداد ۴۰۰ نفر دانشجو آغاز کرد. بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی فعال، ۴ دانشکده مصوب دارای ۱۰۳ رشته مصوب فعال تا مقطع دکتری تخصصی است.

تهران مرکزی

واحد تهران مرکزی اولین و بزرگترین واحد از این مجموعه بزرگ دانشگاهی است که در مرداد ماه ۱۳۶۱ فعالیت آموزشی خود را با ایجاد ۶ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کاردانی و پذیرش ۲۰۰ دانشجو آغاز کرد.امروز در مجموع ۱۵ دانشکده مجری ۵۹۵ رشته – گرایش تحصیلی در شاخه های علوم پایه، فنی و مهندسی ، علوم انسانی ، هنر و معماری و تربیت بدنی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری است. این واحد دانشگاهی در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجو دارد.

تهران شمال

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ۱۰ آبان ۱۳۶۵ تأسیس و با ۳۰ نفر دانشجو حرکت دانشگاهی خود را آغاز کرد. نزدیک به ۱۰۴ هزار دانشجو در این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

۳۷ هزار و ۲۰۰ نفر در حال حاضر در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا در دانشکده های شیمی، الهیات و معارف اسلامی، علوم و فنون دریایی، زبانهای خارجی، فنی و مهندسی، مدیریت و علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پایه. برق و انفورماتیک در واحد تهران شمال تحصیل می کنند.

تهران غرب

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب فعالیت خود را از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۳ تحت عنوان مؤسسه فنی و آموزش عالی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با جذب دانشجو به صورت تمام وقت در رشته کاربرد کامپیوتر در مقطع کاردانی ناپیوسته آغاز کرد. واحد تهران غرب بعنوان واحد دانشگاه آزاد اسلامی قریب به ۱۶ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های فنی و مهندسی، مدیریت، هنر و معماری و علوم انسانی دانشجو پذیرش کرد.

تهران جنوب

‌دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب سومین واحد دانشگاهی از واحدهای دانشگاه تابعه دانشگاه آزاد اسلامی است. این واحد دانشگاهی از لحاظ تعداد دانشجو در حال حاضر با بیش از ۴۰ هزار نفر دانشجو دومین دانشگاه بزرگ کشور و از نظر رشته های فنی و مهندسی با حدود ۲۰ هزار نفر دانشجو در دانشکده های فنی و مهندسی و صنایع بزرگترین دانشگاه کشور و خاورمیانه به شمار می رود.

انتهای پیام/

28 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب تهران شرق واحد تهران مرکزی تهران جنوب دانشجو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب تهران شرق واحد تهران مرکزی تهران جنوب دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس آغاز به کار کرد.

اجلاس کارگروه کشوری علوم اجتماعی با بررسی مباحث علوم اجتماعی در راستای سند تحول و تعالی و به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های راهبردی دانشگاه با هدف توان‌افزایی مدیران گروه علوم اجتماعی از دقایقی پیش در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با حضور اعضای این کارگروه شروع به کار کرد.

مقرر شده این اجلاسیه با هدف هم‌افزایی در قالب‌ها و کمیته‌های کارگروه سیاست‌گذاری و نظارت گروه اجتماعی، کارگروه تولید محتوا، کارگروه شاخص‌سازی در علوم اجتماعی، کارگروه راهبردی و آینده‌پژوهی در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) به کار خود ادامه دهد.

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برپاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است