Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان اروپا خوان گوایدو (رهبر مخالفان دولت ونزوئلا) را به عنوان رئیس جمهور قانونی دولت ونزوئلا اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت.

پارلمان اروپا خوان گوایدو (رهبر مخالفان دولت ونزوئلا) را به عنوان رئیس جمهور قانونی دولت ونزوئلا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوان گوایدو در ارتباط تلفنی با جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس از اتحادیه اروپا خواسته بود که وی را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کند. وی همچنین خواهان تشدید فشارها به نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شد.

"محمد سلیمان" خبرنگار شبکه روسیا الیوم گزارش داد, این رای گیری پارلمان اروپا هیچ ارتباطی به کشورهای عضو و چالش ها و اختلافات کشورهای این قاره پیر درباره مهاجرت و برگزیت نداشت بلکه این رای گیری درباره سرنوشت رئیس جمهور قانونی یک کشور در قاره ای دیگر بود.

طولی نکشید که نتیجه رای گیری پارلمان اروپا مشخص شد و طی آن "خوان گوایدو" رهبر مخالفان دولت ونزوئلا محق تر از مادورو برای تصدی پست ریاست جمهوری ونزوئلا اعلام شد.

"آنتونیو تایانی" رئیس پارلمان اروپا گفت براساس نتیجه رای گیری پارلمان اروپا، خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام می شود. بنابراین پارلمان اروپا اولین سازمان و موسسه اروپایی است که گوایدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام می کند. رئیس پارلمان اروپا همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست گوایدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کنند.

این سرنوشت رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است که به صراحت سیاست های ضد غربی خود را اعلام کرده بود. بعد از همه این اتفاقات اما وزیر امور خارجه انگلیس گفت انگلیس سرنوشت رئیس جمهور ونزوئلا را تعیین نمی کند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت این انگلیس نیست که سرنوشت ونزوئلا را تعیین می کند بلکه این مردم ونزوئلا هستند که سرنوشت شان را تعیین می کنند اما رهبر مخالفان (دولت ونزوئلا) از ما خواسته است که (دولت) مادورو را تحت فشار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار شبکه روسیا الیوم این موضع اروپا در اعتراف به ریاست جمهوری گوایدو همسو با موضع امریکاست بعد از آنکه با وعده هایی چون اینکه از محبوبیت مادورو کاسته شده و تحریم هایی ضد دولت مادورو اعمال خواهد شد مهلتی به ونزوئلا برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری به این کشور داده شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان