کیمیایی جریانسازترین فیلمساز این مملکت است/ شیر، پیر هم که شود، شیر است
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۲۶۸۵
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «درخونگاه» با حضور سیاوش اسعدی (کارگردان)، منصور سهرابپور (تهیهکننده)، امین حیایی، مهراوه شریفینیا، ژاله صامتی، نادر فلاح (بازیگران)، تورج اصلانی (مدیر فیلمبرداری)، نیما نادری (نویسنده) و برخی دیگر از عوامل این فیلم با اجرای محمود گبرلو در چهارمین سانس از دومین روز جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این نشست، سیاوش اسعدی گفت: از اینکه سومین حضورم در جشنواره فجر را تجربه میکنم، خوشحالم. همیشه نمایش فیلم برای اهالی رسانه برایم خوشمزهترین بخش جشنواره بوده است. فیلمسازی حرفه من بوده و از نظر من اینکه دیر به دیر فیلمهایی را میسازم اتفاق بدی است. به طور کلی بنده به خاطر دغدغههای شخصی و برای گفتن حرفهایی فیلم میسازم. ولی دوست ندارم آن را بگویم. چراکه در اینصورت حرف من تبدیل به شعار شده است..
اسعدی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره ضدجنگ بودن «درخونگاه» اظهار کرد: قطعا جنگ چیز خوبی نیست و قطعا ما هم ضد جنگیم. قهرمان این فیلم ۸ سال به ژاپن رفته است. ما میتوانیم این ۸ سال را به جنگ ربط دهیم. همین طور میتوانیم آن را به ۸ سالگی پسر من ربط داد. اکنون هرکس میتواند این ۸ سال را به چیزی ربط دهد.
وی همچنین درباره پایانبندی فیلم درخونگاه که مورد بحث بسیاری از اصحاب رسانه و منتقدان قرار گرفته بود نیز توضیح داد: فیلم با گردش طاووس در قاب تصویر که به نوعی یک نمایش است، شروع میشود. به همان صورت در پرده آخر نیز فیلم با یک نمایش به پایان میرسد. از نظر بنده پایان باز فیلم همانند آن پایان بازهایی نیست که بنده و تعدادی دیگر با آن مخالفند. بلکه به گونهای است که ما نمیدانیم در نهایت رضا درحال بازی کردن با آن پسر بوده و به نحوی او را تحویل میگیرد یا اینکه واقعا سکته کرده و مرده است.
اسعدی درباره تقدیم کردن فیلمش به مسعود کیمیایی گفت: اولا قصه متعلق به سال ۱۳۷۰ است، دوما پیشکش به آقای کیمیایی دلیل دارد و آن هم این است که من مثل بسیاری از فیلمسازان به جناب کیمیایی ارادت دارم. چراکه فکر میکنم آقای کیمیایی جریانسازترین فیلمساز این مملکت است. به نوعی میتوان گفت که از جریان فیلمهای او بود که بسیاری از فیلمسازان و بازیگران وارد سینما میشوند. به خاطر بیمهریهایی که نسبت به آقای کیمیایی در این روزگار میشود، فکر میکردم باید فیلمم را به او تقدیم کنم. بنابراین با کسب اجازه از تهیهکننده، این کار را انجام دادم تا بگویم شیر، پیر هم که شود، شیر است. میخواستم اولین نفر باشم که در زمان زنده بودن ایشان، فیلمی را به او پیشکش میکنم.
این کارگردان همچنین در پاسخ به این موضوع که فیلمش دارای مضمون ضدهویتی و ایرانی است، گفت: چطور میتوانم در این مملکت فیلم بسازم و ضدهویت آن باشم؟ مگر چنین چیزی میشود؟ چرا با این حرفها میخواهیم همدیگر را تخریب کنیم؟ همان اندازه که شما دلسوز مملکت هستید من هم هستم. خدا از من نگذرد اگر چنین کاری کرده باشم. من عاشق مملکتم هستم، نمیتوانم ضد آن فیلم بسازم.
همچنین در ادامه این نشست تورج اصلانی (فیلمبردار) درباره همکاری با سیاوش اسعدی گفت: طبیعتا خواندن یک فیلمنامه خوب، امنیت خاطری را برای یک همکاری خوب ایجاد میکند و به شخصه از این همکاری راضی هستم.
امین حیایی (بازیگر این فیلم) نیز درباره دلایل پذیرفتن این نقش بیان داشت: فیلمنامه فیلم را در ابتدا خواندم و برایم بسیار جذاب بود. اولین باری که با آقای اسعدی درباره فیلمنامه و نقش صحبت کردیم، من عاشقش شدم. احساس کردم نقش متفاوتی است. اغلب طنز این نقشها را کار کرده بودم، اما در اینجا شخصیت جدی بود. امیدوارم بازهم از این نوع فیلمها ساخته شود.
وی در مورد شخصیت رضا در این فیلم و داشتن دو شخصیت درونگرا و برونگرایی که دارد، گفت: من طی این سالها به تجربهای رسیدم که نگاه کارگردان و نویسنده به بازیگر بسیار عمیقتر از من به نقش است. چراکه آنها ماههاست که این نقش را پردازش کردهاند. به خاطر همین ترجیح دادم به تشخیص این دو نفر اعتماد کنم و طبق فیلمنامه پیش بروم. به قدری متن دیالوگها درست و دقیق نوشته شده بود که فقط کافی بود من فقط آن متن را حفظ و اجرا کنم. حساسیت کارگردان در نهایت باعث شد تا این شخصیت ساخته شود و مورد پسند واقع شود.
حیایی همچنین درباره درخشش در این فیلم و احتمال برنده شدن سیمرغ در این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: فیلمها و بازیهای خوب دیگری هم در جشنواره حضور دارند و در نهایت باید دید که نظر مردم و داوران چیست.
مهراوه شریفینیا نیز در این نشست ضمن اعلام اینکه چند ماه است که درگیر بازی در این فیلم بوده، بیان کرد: به خاطر بازی در این فیلم حضور در چند فیلم را از دست دادم، اما به خاطرش خوشحال هستم. چراکه از دست دادن این پیشنهادها با توجه به تجربهای که در بین امین حیایی و ژاله صامتی به دست آوردم، میارزید. بر همین اساس باید بگویم که حضور در فیلم «درخونگاه» کلاس درس بزرگی بود.
این بازیگر در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد یکدستی نقش خود و بازیاش در این فیلم گفت: همه ما فیلمنامه خوبی در اختیار داشتیم و همچنین یک هدایتگر خوب که راهنماییهای به جایی را انجام میدادند. اگر نقشم مورد پسند واقع شده حتما به خاطر زحمتهای نویسنده و کارگردان است.
مهراوه شریفینیا در مورد سطحی بودن نقش ملیحه در فیلم و خارج نشدن از تیپ بازیگریاش گفت: با این نقد موافق نیستم. از ابتدا قرار بود ملیحه نقش دختری شل و ول و تنلش را بازی کند که یک احساس گناه را به خاطر نگفتن اصل ماجرا به برادرش با خود حمل میکند. ضمن اینکه این شخص پس از پایان جنگ به یاس و افسردگی دچار میشود. جنگی که باعث شده شاگردان و دوستانش کشته شوند و او که یک معلم است از کار بیکار شده است.
ژاله صامتی نیز درباره تفاوت سنی با شخصیتی که آن را در این فیلم بازی میکند، گفت: من کارهای سخت را دوست دارم و از نقشهای سخت خوشم میآید. به شخصه خواستم جسارت خودم را امتحان و این نقش را بازی کنم. اینکه سیاوش اسعدی برای این نقش به سراغ من آمد، نشان داد که پشت ساخت این فیلم هوش خوبی است. از ۲۷ سالگی در نقش مادر بازی کردم و فکر میکنم تا آخر عمرم هم میتوانم نقش مادرهایی را بازی کنم که هیچ کدام به هم شبیه نباشند.
منصور سهراب پور (تهیهکننده) درباره اکران نشدن فیلم در جشنواره پارسال گفت: فیلم ما برای پارسال آماده نبود. من هم احتمال میدادم که فیلم به جشنواره پارسال نرسد اما آن را تحویل دادیم که زودتر دیده شود. همین کار باعث تبلیغات هم برای فیلم شد. من بدون رانت و با سند خانهام از بانک وام گرفتم و بعد هم ۴۰۰ میلیون بهره بانک را پس دادم. در نهایت به دلیل اینکه کار آماده نبود و امکان قضاوت وجود نداشت، درخونگاه به جشنواره پارسال نرسید.
سهرابپور در پاسخ به این سوال که چطور تهیهکننده فیلمهای گیشهای سراغ ساخت چنین فیلمی رفته است، اظهار داشت: دوستان اگر مروری میکردند متوجه میشدند ۱۰ سال پیش پروانه زرین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را کسب کردم. سریال «وفا» و «پروانه» ازجمله کارهای معروف من بودند. بنابراین ژانر اجتماعی را دوست دارم. ضمن اینکه افتخار میکنم، فیلمهایی مثل «آیینه بغل» و «من سالوادور نیستم» که به گیشه سینما کمک میکند را نیز ساختهام چراکه آنها هم جزئی از علایق من است.
منبع: ایلنا
کلیدواژه: افسردگی جشنواره فیلم فجر دوما شیر پردیس سینمایی ملت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دریچه تنظیم هوا در ساختمان
دریچه تنظیم هوادریچه تنظیم هوا قطعه ای است که در سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرد تا میزان جریان هوای ورودی به سیستم را تنظیم کند . این دریچه ها به صورت دستی یا اتوماتیک کنترل میشوند و به صورت دقیق میزان هوای وارد شده به فضای تهویه شده را کنترل می کنند.
انواع دریچه عبارت است از :
دریچه تنظیم هوای دیواری: این نوع دریچه ها بر روی دیوار نصب میشوند و برای تنظیم جریان هوا و دمای اتاق استفاده میشوند
دریچه تنظیم هوای سقفی: این نوع دریچه ها بر روی سقف اتاق نصب میشوند و برای تنظیم جریان هوا در اتاق استفاده میشوند
دریچه های تنظیم هوای فلزی: این نوع دریچه ها از فلز ساخته شده و برای تنظیم جریان هوا در سیستم تهویه استفاده میشوند
دریچه های تنظیم هوای گریل: این نوع دریچه ها شبیه به گریل های شومینه میباشند و برای تنظیم جریان هوا و دمای اتاق استفاده میشوند.
دریچه های تنظیم هوای پنجره: این نوع دریچه ها بر روی پنجره نصب میشوند و برای تهویه و تنظیم دمای اتاق استفاده میشوند
دریچه های تنظیم هوای چند زاویه ای: این نوع دریچه ها قابلیت تنظیم جریان هوا در چند زاویه مختلف را دارند و برای تهویه و تنظیم دمای اتاق مناسب هستند.
دریچه های تنظیم هوای دستی: این نوع دریچه ها با استفاده از دست برای تنظیم جریان هوا و دمای اتاق قابل تنظیم هستند.
دریچه های تنظیم هوای الکترونیکی: این نوع دریچه ها دارای سیستم الکترونیکی هستند که به صورت خودکار جریان هوا و دمای اتاق را تنظیم میکنند
دریچه های تنظیم هوای هوشمند: این نوع دریچه ها با استفاده از فناوری هوشمند قابلیت تنظیم جریان هوا و دمای اتاق را دارند و از طریق اتصال به شبکههای اینترنتی قابل کنترل هستند
دریچه های تنظیم هوای صنعتی: این نوع دریچه ها برای استفاده در محیط های صنعتی و تجاری طراحی شده اند و برای تنظیم جریان هوا و دمای محیط استفاده می شوند .
یکی از شایع ترین و پرکاربرد ترین دریچه تنظیم هوا دریچه های سقفی میباشد که تنوع بسیار بالایی دارد که ما در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم:
دریچه تنظیم هوای سقفی دایره ای: این نوع دریچه ها به صورت دایره ای طراحی شده اند و می توان آنها را به سادگی باز و بسته کرد.
دریچه تنظیم هوای سقفی مستطیلی: این نوع دریچه ها به صورت مستطیلی طراحی شده اند و امکان تنظیم جریان هوا را بهتر از دریچه های دایره ای فراهم می کنند.
دریچه تنظیم هوای سقفی خطی: این نوع دریچه ها به صورت خطی طراحی شده اند و معمولاً برای ایجاد جریان هوای یکنواخت در اتاق های بزرگ استفاده می شود.
دریچه تنظیم هوای سقفی قابل تنظیم: این نوع دریچه ها قابلیت تنظیم شدن برای تنظیم دقیق جریان هوا را دارند و معمولاً در سیستم های تهویه مطبوع صنعتی استفاده می شوند.
دریچه های تنظیم هوا با نوع اتوماتیک: این نوع دریچه ها دارای سنسورها و کنترل خودکار هستند که به طور خودکار جریان هوا را تنظیم می کنند، این امکان را به شما می دهند که دمای محیط را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.
دریچه های تنظیم هوا با دیسپلی: این نوع دریچه ها دارای دیسپلی هایی هستند که به شما نمایش دهندهای مربوط به درجه حرارت، رطوبت و سطح هوای خارجی هستند تا بتوانید تنظیمات خود را بهتر و دقیق تر انجام دهید.
دریچه های تنظیم هوا با فیلتر: این نوع دریچه ها دارای فیلتر هایی هستند که می توانند هوای وارد شده را تصفیه کرده و از وارد شدن ذرات معلق و آلرژن های هوا جلوگیری کنند.
دریچه های تنظیم هوا با تکنولوژی هوشمند: این نوع دریچه ها دارای تکنولوژی هوشمند هستند که قابلیت ارتباط با سیستم های هوش مصنوعی و کنترل از راه دور را فراهم می کنند تا بتوانید تنظیمات هوای خود را به راحتی انجام دهید
دریچه تنظیم هوای سقفی با قابلیت خنک و گرم: این نوع دریچه ها دارای قابلیت تنظیم جریان هوای گرم و سرد هستند تا بتوانید دمای اتاق را به دلخواه خود تنظیم کنید.
10- دریچه های تنظیم هوای سقفی با قابلیت تنظیم جریان هوا به صورت عمودی و افقی: این نوع دریچه ها دارای قابلیت تنظیم جریان هوای به صورت عمودی و افقی هستند تا بتوانید جریان هوا را به شکل دلخواه و مناسب تر تنظیم کنید
11- دریچه های زیردستگاه: این دریچه ها که یکی از اصلی ترین و پرکاربرد ترین دریچه سقفی هستند برای دستگاه های فن کویل و یا داکت اسپیلت تعبیه شده که امروزه بسیار در صنعت ساختمان نقش مهمی دارند و لازمه ی استفاده از انها داشتن دریچه زیر دستگاه مناسب است همکاران ما در شرکت هوا نسیم با بکارگیری از تجربه و دانش در حال ساخت و ارائه بهترین نوع دریچه های تنظیم هوا میباشند نقش دریچه های تنظیم هوا در ساختمان سازی بسیار هائز اهمیت میباشد زیرا هرچقدر هم که یک سازه با کیفیت و عالی و زیبا باشد اما هوای مطبوع در فصول مختلف نداشته باشد ساکنین آن محیط را دچار مشکل میکند و باتوجه به هزینه هایی که برای استفاده از دستگاه های تنظیم هوا میشود اگر دریچه ی باکیفیت و مناسب تهیه نشود باعث تداخل در کار دستگاه شده و هم نتیجه مطلوب را نخواهیم دید و هم باعث افزایش سرویس های دوره ای دستگاه شده که بسیار هزینه بر میباشد.دریچه تنظیم هوا شاید جزء کوچکی از یک ساختمان باشد اما تاثیر بسیار زیادی میگذارد دریچه های تنظیم هوا در بازار مدل های متفاوتی با کیفیت های متفاوت موجود میباشد اما در شرکت هوا نسیم شرق تمامی دریچه ها با بالاترین کیفیت از جنس آلومینیوم مرغوب و رنگ الکترواستاتیک پودری (همان مواد رنگی که در صنعت خودرو سازی برای رنگ ماشین ها استفاده میشود) تهیه و تولید میگردد.
دریچه های زیردستگاه در شرکت هوانسیم شرق در مدل های مختلف با تنوع بسیار زیادی موجود میباشد که شامل:
مدل گل سقفی یک پله و دوپله وزنه ای که با کلاف خم دار و ساده از جنس تمام آلومینیوم و بارنگ الکترواستاتیک پودری تولید میشود
مدل گل سقفی یک پله لولا دارهمراه با قفل زیمنس که با کلاف خمدار و ساده از جنس تمام الومینیوم و رنگ الکترواستاتیک پودری و امکان دسترسی به صورت لولا دار با قابلیت یک درب و دو درب تولید میشود
مدل گل سقفی یک پله لولا داربا کلاف خم دار و ساده از جنس تمام آلومینیوم با رنگ الکترواستاتیک پودری و قابلیت دسترسی به صورت لولا دارو قابلیت یک درب و دو درب برای دستگاه های فن کوئل و داکت اسپیلت با حداقل فضای جابه جایی درب 5 سانتیمتری تولید میشود
مدل شیار دار(گریل دار) که در دومدل لولا داربا قفل زیمنس و وزنه ای با کلاف ساده و خمدار ار جنس تمام آلومینیوم و رنگ الکترواستاتیک پودری تولید میشود
مدل ورق صاف،هوابند شده ،لولادار که همراه با قفل زیمنس و کلاف ساده و خم دار برای دستگاه هایی که بیرون از واحد در داخل راهرو ها کار میشوند و هیچ مکشی از زیر دستگاه ندارد از جنس تمام آلومینیوم و رنگ الکترواستاتیک پودری تولید میشود
مدل وسط خطی یا یکسره در دو مدل لولادار و وزنه ای و با کلاف ساده و خم دار از جنس تمام آلومینیوم با رنگ الکترو استاتیک پودری تولید میشود.