Web Analytics Made Easy - Statcounter

 با جدی شدن موضوع بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت و خبرهایی که حکایت از احتمال تصویب این لوایح دارد، مخالفان سرسخت را بر آن داشته تا بار دیگر اعضای مجمع را در فشار گذارند و به عبارت دیگر، اقداماتی را که در مورد مجلس شورای سلامی در زمان تصویب FATF انجام دادند، تکرار کنند.

به گزارش «تابناک»؛ چند روز پیش، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: من پس از جلسه روز شنبه مجمع، پیامک‌هایی حتی تهدید به قتل و به تعبیر آنان برخورد خونین دریافت کردم؛ اما ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از دستگاه قضایی و امنیتی کشور می‌خواهم رسیدگی کنند.

این کدام جریان است که عده‌ای را تحریک می‌کند که اعضای مجمع تشخیص یا نمایندگان را تهدید کنند؟ این یعنی تهدید نظام. این قانون شکنی است که عده‌ای به خودشان حق بدهند، چون فکر می‌کنند پیوستن به پالرمو خلاف مصلحت است، اگر نمایندگان انجام دادند، آنان را خائن بخوانند و به نمایندگان مجمع بگویند وارد این موضوع نشوند.

این موضوع اکنون با واکنش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه رو شده است. برخی نمایندگان بر این باورند که فشارهای زمان تصویب لوایح چهارگانه از روی نمایندگان به مجمع منتقل شده و باید هر چه زودتر مدعی العموم و قوه قضاییه به این موضوع ورود کنند.

محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: متأسفانه در روزهای گذشته، اخبار خوبی از مجمع به گوش نرسیده، به گونه ای که چند روز پیش، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرد، از سوی برخی افراد تهدید به قتل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی این فشارها روی نمایندگان مجلس بود و ما دیدیم که روزانه چندین پیامک تهدید و توهین به نمایندگان ارسال می شد تا مانع تصویب لوایح چهارگانه در مجلس شوند؛ اما اکنون این فشارها به برخی از اعضای بلندپایه نظام و اعضای مجمع منتقل شده است. به نظر من، چنین مسائلی قطعا با ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران منافات دارد و اصلا با روش های غیر الهی و غیر قانونی و غیر شرعی نمی توان نظام اسلامی را حفظ کرد و چه بسا به پایه های نظامی که چهل سال زحمت کشیده نیز آسیب وارد می شود.

این نماینده مجلس افزود: به نظرم حق نشناسی و حدود را رعایت نکردن و حقوق دیگران را نادیده گرفتن، مصداق خروج از موازین ایمانی و انسانی است و قطعا با خروج از این موازین، نمی شود نظامی برگرفته از مبانی دینی و قانونی تشکیل داد؛ بنابراین، این نوع رفتارها، علاوه بر اینکه پایه معرفتی دارد، نشان از فاصله گرفتن این افراد از نظام جمهوری اسلامی است و باید با این نوع رفتارها ـ که اساس نظام را زیر سؤال می برد ـ به شدت برخورد کرد.

وی گفت: بر حسب تجارب گذشته و نشانه هایی که از قبل وجود دارد، این گونه برخوردها، برخوردهای سازمان یافته و متشکل است. من به عنوان یکی از آحاد مردم و نماینده آنان، بر این باورم که باید با هر خروج از موازین قانونی که مبنای قانونی ندارد، برخورد قانونی شود. البته به نظر من به جای برخوردهای قهری با این افراد در این برهه زمانی، باید برخورد های آموزشی و فرهنگی با آنان کرد و باید به این افراد یک نوع درس معرفت شناسی داد. پس از آن اگر تأثیرات موارد آموزشی اثرگذار نبود، باید با روش های قانونی و قضایی به این موارد رسیدگی کرد.

وی در ادامه یادآور شد: زمانی که عملی می تواند سرنوشت یک کشور را تحت تأثیر قرار دهد، باید با آن به گونه ای دیگر برخورد کرد و دادستان و مدعی العموم به این قضیه ورود کنند و حتی به نظر من این موارد نیاز به شاکی خصوصی هم ندارد و باید به عنوان جرم عمومی تلقی شود.

باید گفت، این جرایم، جزو جرایم عمومی و حتی امنیتی به شمار می آید و پیش از اینکه اتفاق ناگواری در کشور رخ دهد، باید مراجع قضایی به این موضوع ورود کنند و از هر گونه جرمی که ممکن است در آینده رخ دهد، پیشگیری نمایند؛ ضمن آنکه تهدید به یک عمل مجرمانه نیز جرم به حساب می آید و باز هم دادستان و مدعی العموم می تواند از این طریق به موضوع ورود کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجید انصاری لوایح چهارگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین، مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع این رشته در تالار پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

حجت جوانمردی، رضا شهرانی، سیدمجتبی شیرزادی، سیدعباس هاشمی منش و محمد نوحی پنج کاندیدایی بودند که صلاحیت آنها برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی تایید شده بود، اما با انصراف چند کاندیدا، رقابت بین سیدمجتبی شیرزادی و سیدعباس هاشمی‌منش برگزار شد.

در نهایت با رای‌گیری از اعضای مجمع، سیدعباس هاشمی‌منش با کسب ۳۶ رای  رای از ۴۸ رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی انتخاب شد. سیدمجتبی شیرزادی نیز ۱۲ رای کسب کرد.

همچنین امین عباسی با ۴۷ رای به عنوان خزانه‌دار و هاله‌زینب پیرقربانی با ۳۱ رای به عنوان کارشناس خبره به عضویت هیات رئیسه فدراسیون درآمدند.  دیگر اعضای هیات رئیسه در مجمع بعدی این فدراسیون انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا