Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز جمعه 12 بهمن‌ماه در مراسم تجدید بیعت مسئولان و کارکنان با آرمان های انقلاب اسلامی، ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی و دوازدهم بهمن ماه 57 نقطه عطف و جاودان برای اسلام فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، آنجا که خمینی کبیر به همراهی مردم به مبارزه با ظلم و طاغوت پرداخت و نهضت مردمی انقلاب اسلامی که بر پایه عدل علی(ع) و مبارزه با استکبار جهانی و دست رد بر شرق و غرب بود بنا نهاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: معمار کبیر انقلاب یک رهبر وارسته و در نوع خود بی نظیر برای جامعه ستم دیده بود، امام خمینی یک امت بود که توانست ملتی را با خود علیه ظلم و جور همراه کند و روشنگری‌های خود را بر طاغوت زمانه روا سازد و مردم را آگاهی بخشی کند و میل به خروج از استبداد را در مردم روشن کند.

شریعتی با بیان اینکه امام(ره) توانست مقوله مقبولیت و مشروعیت را بین نظام و مردم بنا نهد و مبنا را در حکومت مردمی در قالب مردم سالاری دینی ترویج دهد، افزود: امام(ره) حکومت را نه در قلدری و نه در اشرافی گری می دانست، امام خمینی در انقلاب اسلامی به دنبال مشروعیت مردم‌سالاری دینی بر پایه میهن دوستی بود آنجا که استعمار و استثمار را به شدت نکوهش کرد و افیون ملت‌ها می‌دانست.

استاندار خوزستان ادامه داد: امام با تکیه بر مردم، بنای استبداد را برای همیشه برانداخت و به دنبال خلق حکومتی بود که مردم در آن نقش اصلی را ایفا کنند و مردم را بهترین راهبر و راهنما برای خود و حکومت قلمداد می‌کرد. می توان گفت امام خمینی(ره) نمونه بارز اعتدال، عقلانیت و تدبیر در راستای حفظ و کرامت مردم و کشور بود.

وی خاطر نشان کرد: دهه فجر امسال مقارن با چهل سالگی انقلاب اسلامی است و دشمنان قسم خورده این مردم و در راس آن آمریکای جنایتکار که با بی شرمی عیان و تمام گفتند؛ ایران رنگ چهل سالگی را نخواهد دید ولی اکنون شاهد پابرجایی بیش از پیش ایران اسلامی هستیم. چهل سال انقلاب اسلامی همواره با شدیدترین اجحاف ها همراه بود؛ از جنگ تحمیلی که بلوک شرق و غرب در راه سرنگونی این ملت هم قسم شدند تا تحریم‌های ناجوانمردانه که هیچ کدام نتوانستند از عزم راسخ این ملت بکاهد و همواره صلابت و اقتدار خود را بیش از گذشته حفظ کردند.

شریعتی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دولت تدبیر و امید که برخاسته از اجماع عمومی مردم شریف و نجیب ایران اسلامی است با تلاش و کوشش دو چندان خود مفتخر است که ادامه دهنده واقعی راه امام و خدمتگزار مردم است و هر تلاش و دستاوردی که دارد آن را متعلق به مردم و خود را مکلف به خدمتگزاری به این مردم می داند. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز کارگزاران دولت در استان خوزستان، با تمام تلاش، سعی در برآورده کردن مطالبات به حق مردم دارند و بر خود وظیفه می دانند از هیچ کوششی دریغ نکنند، گفت: از همه شما زنان، مردان، اقوام، جناح‌ها، گروه‌ها و تشکل‌ها، نمایندگان محترم، ائمه شریف جمعه درخواست می کنم که با اتحاد و انسجام بیشتر و بهتر حرکت کنیم، نیک می دانم هیچ مجموعه ای صد در صد کامل نیست و تکامل جز در اتحاد و همدلی خلق نخواهد شد. اول به خودم و بعد به همه شما عزیزان به عنوان یک برادر کوچک و خدمتگزار توصیه می کنم به شیوه ای حرکت کنیم که دشمن از اتحاد و انسجام ما به یاس و افسردگی کشیده شود مبادا به گونه ای رفتار کنیم که در زمین دشمن بازی کنیم ما موظف به خدمتگزاری هستیم و امانت دار اعتماد مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز دولت تدبیر و امید با اعتدال و دوری از افراط و تفریط همواره بر پایه خط اسلام ناب محمدی که بر مبنای اعتدال است حرکت می کند و نیک می داند که سعادت و رفاه  مردم از هیچ تلاشی دریغ نکند.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه نترسیدن از قدرت‌های بشری و توکل بر خدا و تکیه بر مردم از درسهای امام برای ما بود، خاطرنشان کرد: رهرو راستین امام، مقام معظم رهبری بر همین اصول و اسلوب طراحی شده امام، سکان هدایت این کشور اسلامی را با همان جدیت در دست دارد. ایشان بدون واسطه و مستقیم مواضع امام را درک کردند و با همان تدابیر این کشتی را در مقابل تلاطمات حفظ کردند و این چنین روز به روز بر اقتدار و بزرگی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت اول منطقه اضافه می شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما با اینکه قدرت و اقتدار لازم را داریم اما هیچگاه به هیچ کشوری تعرض نکردیم؛ چراکه این از رفتار ائمه هدی به ویژه امام حسین(ع) به دور است. ما بر مواضع خود که بر پایه اسلام ناب محمدی است استوار ایستاده ایم و می ایستیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط استان گفت: در قضیه سیل رفیع دیدید که همکاری همه اجزا دولتی، نظامی، انتظامی، امنیتی، در کنار هم براى حل مسئله بدون هیچ گونه فاصله و برتری جویی برای خدمت به مردم بوده است؛ وحدت و ایستادن در کنار هم برای خدمت به مردم آن چیزی است که مردم دوست دارند ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان سیاست و اقتصاد غلامرضا شریعتی دهه فجر انقلاب اسلامی اهواز قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: همه باید در حرکت قطار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران سهیم باشیم، نمی‌شود خود را کنار بکشیم و بگوییم به من ربطی ندارد. مگر می‌شود حکومت دین اسلام، به ما ربطی نداشته باشد؟

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران منافع دنیوی دشمنان را به خطر انداخته و دست آنها را قطع کرده است، بنابراین آنها اخلال‌هایی در مسیر حرکت انقلاب ایجاد و فشارهایی را وارد می‌کنند. چون مستضعفان عالم هویت پیدا کرده و در مقابل ظلم مستکبران می‌ایستند، آمریکا از این روحیه دردش آمده است.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: استقامت ایران اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و مردم قهرمان و شگفتی ساز موجب شده این هدف و آرمان توسعه یابد و فراگیر شود. اکنون بخشی از آن را در کف دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنید. جوانان و نوجوانان باید در خود احساس غرور کنند تا منجر به افزایش انگیزه آنها شود.

حجت الاسلام رادمرد این امر را مستلزم اقدام و تبیین مسؤولان دانست و گفت: آقای مسؤولی که با کم کاری، ندانم کاری و ترس خود این حس غرور را می شکنی در پیشگاه این مردم و خدا چه پاسخی خواهی داشت؟ آقای مسؤولی که پشت میزت نشسته‌ای و اقدام انقلابی نمی‌کنی و فقط حرف انقلابی م یزنی کجای این حرکت عظیم مردم ایستاده‌ای؟

وی ادامه داد: آقای مسؤولی که وقتی امام جمعه صحبت از حرام شرعی و سیاسی می‌کند، نسبت به کشف حجاب با ترس کنجی خزیده ای و منتظر هستی ببینی شرایط چه خواهد شد، بعد موضع بگیری یا اقدام کنی، چه پاسخی در محضر خدای متعال و امام و شهدا داری؟

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: همه اینها نباید ما را از حرکت جانانه در مسیر انقلاب ناامید کند. درست است که باید با چنین مسؤولی اگر هست برخورد یا وی برکنار شود اما من نباید دست از حرکت در مسیر اسلام و انقلاب بردارم. این افراد نباید موجب شوند من خودم را از صحنه‌هایی که انقلاب نیاز دارد کنار بکشم.

حجت الاسلام رادمرد عنوان کرد: مالکیت اردوگاه الزهرا (س) آموزش و پرورش باید به صورت کامل به استان البرز بازگردد نه اینکه دو ساله تحویل گرفته شود. به آقای دادستان عرض می‌کنم که جواب خشک کردن درختان این اردوگاه که بر اثر اهمال و ترک فعل مسؤولان آموزش و پرورش تهران بوده را چه کسی می‌دهد؟

وی با اشاره به اینکه در خصوص تضییع بیت المال چه کسی پاسخگوست؟ گفت: انتظار می‌رود استاندار و نمایندگان مجلس به موضوع ورود کنند و آبفا برای امور مربوط به چاه آب پای کار بیاید. چرا کم کاری شده که اکنون شاهد خشک شدن درختان هستیم؟ توقع ما پیگیری جدی موضوع است.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: هفته آینده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و دقت مردم و مسؤولان در این زمینه بسیار مورد تاکید است تا با توجه به ملاک‌هایی که برای انتخاب اصلح وجود دارد، کار به سرانجام و نتیجه برسد و همه مردم از تشکیل یک مجلس قوی منتفع شوند.

کد خبر 6095740

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است