Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون سراسری انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جهانگردی، زیارتی و گردشگری الکترونیک تشیکل شد.

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی این کانون در حضور نماینده وزارت کار، رؤسا و نمایندگان انجمن‌های صنفی استان‌های تهران، لرستان، اصفهان، البرز، قزوین، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، یزد، قم، فارس، ایران؛ مرکزی، همدان، خراسان جنوبی و زنجان تشکیل شد و پس از تصویب اساسنامه این کانون، انتخابات مجمع برگزار شد و اعضای اصلی هیأت مدیره نیز انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، هدف از تشکیل این کانون، هم افزایی و مشارکت انجمن‌های استانی بوده است.

او همچنین از احتمال اضافه شدن سایر انجمن‌های مسافرتی و زیارتی فعال در دیگر استان‌ها به این کانون خبر داد و افزود: نخستین مجمع عمومی کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جهانگردی، زیارتی و گردشگری الکترونیک، نمایندگانی از ۱۶ انجمن حضور داشتند.

تراکم فعالیت‌های صنفی و موازی در گردشگری با جلب کمترین مشارکتِ تشکل‌های استانی در تصمیم‌گیری‌های کلان، از انتقادهای وارد شده به تشکل‌های صنفی موجود بوده که به نظر می‌رسد تشکیل این کانون، گامی برای حذف شکاف‌های صنفی صنعت گردشگری باشد. با این حال در نخستین مجمع عمومی این کانون سراسری نیز همه تشکل‌های صنفی گردشگری حضور نداشتند.

اعضای اصلی هیأت مدیره این کانون متشکل از حرمت‌الله رفیعی از انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران، امیر پویان رفیعی شاد از انجمن صنفی استان تهران، کاووس مسعودی از انجمن اصفهان، سعید ولیزاده از انجمن خراسان رضوی و محمود فخری از انجمن فارس است. اعضای علی البدل را نیز مرتضی قربانی از انجمن صنفی ایران و رضا نظامی از انجمن مرکزی تشکیل می‌دهند، الیاس محبی از انجمن لرستان و محمدحسن سرداری از انجمن یزد نیز به عنوان بازرس و علی البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آژانس مسافرتي گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائر حج پیش رو تاکنون اخذ شده است.

دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت عملیات ثبت نام در استان ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و به دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی دراین خصوص انجام شده است و انتظار می رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیر ساخت‌های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

در ادامه این جلسه، طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد و ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج اعلام کرد که با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند.

وی افزود: این مبلغ در سهمیه ی سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

پایان بخش این جلسه گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج در خصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات بود و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بر لزوم اخذ و توجه به نظرات تمامی دست اندرکاران مرتبط با این حوزه ها در تدوین نهایی سامانه مذکور تاکید کرد.

کد خبر 6092450

دیگر خبرها

  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان