Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس در 29 مارس بدون هیچ قراردادی از اتحادیه اروپا خارج می شود و این شرایط باعث ترس از مختل شدن زنجیره عرضه شده که ممک است باعث کمبود غذا و دارو در انگلیس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تنها 56 روز تا مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است. جو الگارف از ترس عدم موفقیت سیاستمداران برای امضای یک معاهده خروج، شروع به ذخیره غذا کرده ولی نمی تواند داروی حیاتی دختر معلولش را هم ذخیره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورای چهار ساله مبتلا به فلج مغزی و صرع است و برای جلوگیری از تشنج نیاز به داروی اپیلیم وارداتی به صورت روزانه دارد . الگارف میخواهد داروهای دخترش را ذخیره کند ولی نمی‌تواند، چون این دارو با نسخه ماهانه تحویل داده میشود.

الگارف در خانه اش در جنوب شرق لندن گفت:« برای نورا این یک مسئله مرگ و زندگی است».

با گذشت زمان، قانونگذاران انگلیس هنوز درگیر امضای یک توافق خروج از اتحادیه اروپا هستند . آنها ماه گذشته به طور کامل قرار داد نخست وزیر ترزا می را رد کردند.

طبق شرایط اولیه، انگلیس در 29 مارس بدون هیچ قراردادی از اتحادیه اروپا خارج می شود ، مگر اینکه قبل از آن توافقی صورت گیرد. این شرایط باعث ترس از مختل شدن زنجیره عرضه شده که ممک است باعث کمبود غذا و دارو در انگلیس شود.

طبق اطلاعات دولت انگلیس حدود سه چهارم داروهای مورد استفاده خدمات بهداشت ملی از طریق اتحادیه اروپا تامین می‌شوند.

ماه اوت گذشته، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس طرح هایی ارائه داد برای اطمینان از اینکه انگلیس 6 هفته دیگر ذخیره دارو در صورت یک برگزیت بدون قرارداد در اختیار خواهد داشت. وی اعلام کرد انگلیس در ژانویه 5 هزار یخچال برای نگهداری دارو  خریده است.

استفان هامون، مسئول طرح برگزیت در وزارت بهداشت گفت:« ما از  نزدیک با صنعت همکاری می کنیم تا مطمئن شویم عرضه کافی دارو در انگلستان وجود دارد ». ولی مردم انگلیس در این مورد مطمئن نیستند و شواهد نشان می دهد در حال ذخیره انواع دارو از مسکن های کودکان تا داروهای بیماران سخت هستند.

الگارف گفت:« حتی اگر همه پولهای دنیا را داشته باشم ، نمی توانم داروهای دخترم را بخرم چون فقط با نسخه ماهانه ارائه می‌شوند. من راهی برای نجات زندگی دخترم ندارم». فقط بیماران و والدینشان نگران نیستند.

یک مقام ارشد بیمارستانی در  بیرمنگهام هشدار داد که هفته گذشته ریسک لغو شدن عمل های جراحی به خاطر کمبود دارو وجود داشت. طبق اطلاعات اتحادیه سلامت برگزیت، 45 میلیون بسته دارویی هر ماه از اتحادیه اروپا وارد انگلیس می‌شود و 37 میلیون بسته هم به مناطق دیگر می روند . 

هرگونه اختلال در استانداردهای انگلیس در آینده و نبود یک قرارداد در مورد همکاری با اتحادیه اروپا در مورد دارو و خدمات پزشکی، یعنی زنجیره عرضه در خطر است. پیامد ناخواسته این نگرانی ذخیره دارو توسط بیماران است که مشکلاتی به وجود می آورد . انجام این کار باعث کمبود دارو برای بیماران دیگر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی

رئیس کمیسیون اروپا طی اظهاراتی نسبت به سیاست‌های چین که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طی اظهاراتی پیش از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد که وی قرار است در مورد سیاست‌های این کشور که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، گفتگو کند.

صنعت‌زدایی فرآیندی از تغییرات اجتماعی و اقتصادی است که در اثر حذف یا کاهش ظرفیت یا فعالیت صنعتی در یک کشور یا منطقه به‌ویژه صنایع سنگین یا صنایع تولیدی ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور چین روز یکشنبه به عنوان بخشی از سفر 6 روزه خود به سه کشور اروپایی وارد فرانسه شد که اولین سفر او به اروپا از سال 2019 محسوب می‌شود.

رئیس بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تأکید کرد که در جریان گفتگوی خود با شی در مورد "عدم تعادل" در تجارت چین صحبت خواهد کرد.

چین در حال حاضر با یارانه‌های هنگفت، به دلیل تقاضای ضعیف داخلی خود، بیش از آنچه که می‌فروشد، در حال تولید است. این اقدام منجر به عرضه بیش از حد کالاهای یارانه‌ای چینی، مانند خودروهای برقی و فولاد می‌شود که منجر به تجارت ناعادلانه می‌شود.

فون در لاین افزود: اروپا نمی تواند چنین رویه‌های تحریف کننده‌ای را در بازار بپذیرد که می تواند منجر به صنعت زدایی در اروپا شود.

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد "اقدامات ناعادلانه چین"، از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت‌های چینی تولیدکننده توربین‌های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار آغاز کرده‌اند.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ (قیمت‌شکنی) در مورد براندی وارداتی از اتحادیه اروپا باز کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات متقابل به عنوان یک تقابل فزاینده در برابر حمایت گرایی تلقی می شود. فون در لاین برای تجارت "ریسک زدایی" با چین فشار آورده است، اما به اندازه ای پیش نرفته است که از جدا شدن از قدرت اقتصادی حمایت کند.

شی در مقاله‌ای که پیش از سفرش در مطبوعات فرانسه منتشر شد، گفته بود که پکن متعهد به دستیابی به "چشم‌اندازهای جدید" در روابط خود با این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!