Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، امروز (جمعه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار به‌عنوان آخرین برنامه از دومین روز سفر به استان خراسان رضوی افزود: توسعه صنعت برق کشور نیز از دستاوردهای مهم خون شهدا، انقلاب اسلامی و نمود عینی تحقق شعار استقلال است.

وزیر نیرو ادامه داد: تولید انرژی الکتریکی که نقش اصلی در مصارف خانگی و تجاری دارد از سال ۱۳۵۷ تاکنون رشد ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ برابری داشته در حالی‌که جمعیت کشور در این مدت ۲.۲۵ برابر شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور با رشد ۱۱ برابری از ۷ هزار مگاوات در زمان انقلاب به ۸۰ هزار مگاوات در سال جاری رسیده است، همچنین طول شبکه های برق کشور در مدت مشابه از ۸۲ هزار کیلومتر به ۹۲۳ هزار کیلومتر رسیده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: تعداد روستاهای برخوردار از نعمت برق در ابتدای انقلاب چهار هزار روستا بود در حالی که اکنون با رشد ۱۳ برابری این تعداد به ۵۷ هزار روستا افزایش یافته است.

اردکانیان، تولید برق شبکه ای را یکی از شاخصه های رونق تولید و توسعه کشور دانست و افزود: در ابتدای انقلاب پیک بار شبکه ۳ هزار و ۴۸۰ مگاوات بود که امروز این میزان از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرده و ۱۶ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و انرژی پاک رو به توسعه بوده‌ایم و امروز هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در اختیار داریم.

وزیر نیرو افزود: طی ۲ روز گذشته نیز ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه یا عملیات اجرایی در استان خراسان رضوی داشته ایم و ۴۵۷ طرح نیروگاهی و آب و فاضلاب شهری دیگر نیز در این استان در حال اجراست.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب انرژی انقلاب دولت رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در حدود ۳۱ درصد از مجموعه شهری یزد (شهر‌های یزد و حمیدیا) تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارد و شرکت آب و فاضلاب به صورت میانگین در هر روز ۲۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز فاضلاب را جمع آوری و تصفیه می‌کند. 
 جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای یزد به منظور انتقال کامل پساب تخصیص یافته انجام و قسمتی از پساب نیز برای تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی شهر یزد استفاده شود.

دیگر خبرها

  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد