Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:02:26 GMT

بدرفتاری زندان‌بانان تگزاسی با مهاجران معترض

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۵۵۱۷

بدرفتاری زندان‌بانان تگزاسی با مهاجران معترض

مقام‌های پلیس مهاجرت آمریکا در واکنش به انتقاد خانواده‌های پناهجویان معترض مدعی شدند که برای غذا دادن اجباری به مهاجران زندانی که اعتصاب‌غذا کرده بودند از دادگاه مجوز داشتند.

به گزارش ایسنا، این پناهجویان در اعتراض به رفتارهای زندان‌بانان و رسیدگی به درخواست پناهندگی‌شان اعتصاب غذا کرده بودند اما مأموران با رد کردن لوله‌های پلاستیکی از راه بینی به آنها مایعات مغذی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گفته مقام‌ها در زندانی در تگزاس به شش مرد مهاجر که اعتصاب غذا کرده بودند پس از حکم قاضی و امتناع از ۹ وعده غذایی متناوب به اجبار غذا داده شده است.

مقام‌های پلیس مهاجرت و گمرک گفته‌اند که از لوله‌های پلاستیکی برای ریختن غذا به حلق چهار مرد پناهجو استفاده شده است. اعضای خانواده این افراد می‌گویند این روش موجب خون‌ریزی شدید بینی و تهوع مکرر آنها شده است.

این پناهجویان در زندان ال‌پاسو تگزاس نگه‌داری می‌شوند و در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرده بودند.

پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا (آیس) می‌گوید علاوه بر این زندانیان در تگزاس، هم اکنون چهار مرد دیگر در میامی در ایالت فلوریدا، فونیکس در ایالت آریزونا و سن‌دیگو و سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دراین‌باره گزارش داده است این زندانیان که اکثراً از هند و کوبا هستند به آن علت دست به اعتصاب غذا زده‌اند که زندان‌بانان آنها را شفاهاً آزار داده و تهدید به اخراج از خاک آمریکا کرده‌اند. آنها همچنین به طولانی‌شدن زمان بازداشت و در زندان ماندن معترض هستند چرا که منتظر رسیدگی به تقاضای پناهندگی خود در دادگاه‌های مهاجرت آمریکا هستند.

مقام‌های محلی آمریکا مدعی هستند تغذیه اجباری زندانیان با هدف حفظ سلامت خود آنها انجام شده چرا که اعتصاب غذای طولانی مدت می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر به اندام‌های آنها وارد کند. اما اعضای خانواده این افراد می‌گویند آنها به علت این نوع تغذیه اجباری با مشکلات بیشتری روبرو شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی مؤسسه مدیکال ورلد که عملاً بازوی اجرایی سازمان جهانی بهداشت و انجمن پزشکی آمریکاست اعلام کرده که مخالف تغذیه اجباری زندانیان است و آن را رفتاری غیرانسانی می‌داند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتصاب غذای مهاجران پلیس مهاجرت آمریکا پناهجو آمریکا مهاجران آمریکا مهاجران معترض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند

به گزارش همشهری آنلاین، «فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل کُشی در غزه اظهار داشت: این اعتراض‌ها به دو دلیل انجام می‌شود؛ یکی بحث نسل‌کُشی در غزه است و دیگری مربوط به نسبت میان این دانشگاه‌ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر تأمین تسلیحات نظامی است.

وی با بیان اینکه حرکت اعتراضی دانشجویان از دانشگاه کلمبیا و هاروارد که جز دانشگاه‌های برتر آمریکا هستند آغاز شد، ادامه داد: این دانشگاه‌ها در شرکت‌های تسلیحاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ لذا این وابستگی و درهم‌تنیدگی میان این دانشگاه‌ها و دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد اعتراض است.

ایزدی با اشاره به اهمیت پرداختن به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا گفت: در کشوری که رسانه‌های اصلی دست صهیونیست‌هاست، یک دفعه جمعیتی از جوانان و دانشجویان از عملیات حماس حمایت می‌کنند و به عملکرد آمریکا در قبال غزه و فلسطین انتقاد دارند؛ بنابراین این مساله اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان به اینکه دانشجویان دانشگاه هاروارد و کلمبیا نماینده اکثریت جوانان آمریکایی هستند، افزود: بسیاری از والدین دانشجویان معترض، درون حکومت آمریکا مشغول هستند و در واقع این دانشجوها، آقازاده‌های آمریکا هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اعتراض دانشجویان آمریکایی را مصداق داستان حضرت موسی (ع) و کاخ فرعون دانست و تاکید کرد: پیام اعتراض‌ها در منزل نخبگان مدیریتی آمریکا توسط جوانان این کشور شنیده می‌شود؛ بنابراین این مهم حائز اهمیت است.

کد خبر 847532 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه فواد ایزدی فلسطین

دیگر خبرها

  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • (ویدئو) پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست | ویدئو
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا