Web Analytics Made Easy - Statcounter

والورده ضمن تمجید از مکسی گومز می‌گوید رختکن تیم از ماندن والورده استقبال می‌کند.

طرفداری - لوییس سوارز، مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه موندو دپورتیوو درباره مسائل مختلفی صحبت کرده که در ادامه مهم ترین بخش‌های آن را ملاحظه می‌کنید:

وضعیت کوتینیو؟ به عنوان یک دوست چندین ساله، همیشه تلاش کردم تحت هر شرایطی از فیلیپه حمایت و به او کمک کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه هم او را در اوج انگیزه و علاقه به گوش کردن دیدم. او همیشه از تمریناتش لذت می‌برد. سپس در بازی‌ها گاهی بیشتر تمرکز دارد گاهی کمتر. این می‌تواند به خاطر نگرانی یا ناراحتی بازیکن باشد. فیلیپه همیشه ذهنیت برنده‌اش را حفظ کرد و دو گلی که به سویا زد برای او به یک محرک بزرگ تبدیل خواهد شد. همه در هر زمینه‌ای سعی کردند به فیلیپه کمک کنند. اینکه لئو پنالتی حساسی مقابل سویا را به او داد یکی از جزییات کوچکی است که به یک بازیکن اعتماد به نفس می‌دهد. بعد هم زدن یک گل به آن صورت با ضربه سر قطعا به او کمک می‌کند. با این حال همیشه از او حمایت کرده‌ام چون اعتقاد دارم به خاطر چیزهای بسیار کوچکی از او انتقاد می‌شد. 

البته شما به عنوان یک بازیکن باید درک کنید که وقتی در بارسا هستید، همه چیزهای کوچک هم بزرگ جلوه داده می‌شود و باید با آن کنار بیایید. باید با انتقادات مقابله کنید چون شما به یک دلیلی در بارسا هستید. باید مدام در مسیر پیشرفت باشید و با بالا و پایین‌های بازی کنار بیایید. فیلیپه نباید با فکر کردن به اینکه گران ترین خرید تاریخ بارسلونا است، تمرین کند یا به میدان برود. ذهنیت او فقط باید پیشرفت روزمره در کنار هم تیمی‌هایش باشد. با شناختی که از فیلیپه دارم، فکر نمی کنم او به چنین چیزهایی فکر کند بلکه برعکس. او مقابل سویا نشان داد ذهنیت درستی دارد. او همیشه باید با همین ذهنیت وارد میدان شود. 

تو 32 ساله شده‌ای و بارسا کم کم باید به فکر جانشینت باشد؟

چیزی که قبلا گفتم، یک واقعیت بود از زبان بازیکنی که سال‌ها است در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی می‌کند و باید درک کند که بالاخره روز افت او هم فرا می‌رسد و باشگاه دنبال یک مهاجم دیگر خواهد رفت. طبعا باشگاه می‌خواهد مهاجمی جوان به خدمت بگیرد و هر که باشد به او خوش آمد خواهم گفت و تلاش می‌کنم تجربیاتم را در اختیارش بگذارم چون شماره 9 بارسا بودن اصلا کار آسانی نیست. باید با فشار روزمره کنار بیایید. این را خودم بارها تجربه کرده‌ام که علی رغم آمار و کارنامه‌ای که دارم، بعد از دو بازی گل نزدن همه شروع به انتقاد می‌کنند و از لزوم تغییر می‌گویند. بنابراین شما چاره‌ای جز کنار آمدن با این وضعیت ندارید و باید روز به روز بهتر از قبل باشید. من هوادار بارسا هستم و اگر از من درباره نظرم سوال شود، خواهم گفت. بارسا چیزهای زیادی به من داده و هر کمکی از دستم برآید، دریغ نخواهم کرد. (در رابطه با گزینه‌های احتمالی)

نظرت درباره مکسی گومز چیست؟

او می‌تواند گزینه‌ ایده آلی باشد. از وقتی به لالیگا آمده پیشرفت بسیار زیادی داشته، یک شماره 9 بسیار تنومند و قوی است و جاه طلبی زیادی دارد. به لحاظ تکنیکی پیشرفت خوبی داشته و در رابطه با نگرشش در زمین بازی هم بهتر شده است. به خصوص در بحث اخطارها چون خودم در این زمینه تجربه زیاد داشتم، نصیحت‌هایی به او درباره اخلاق و رفتارش در زمین کردم. با این حال یک مهاجم هیچ وقت نباید سبک بازی خودش را عوض کند. چه گومز و چه دیگر گزینه‌های جوان باشگاه می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. 

بازگشت نیمار؟

مصدومیت او مایه تاسف است چون در فرم بسیار خوبی قرار داشت. در همان سطحی که به ان عادت داشتیم بازی می‌کرد که دوباره مصدوم شد. او در پاریس خوشحال است و اینکه بخواهیم از حالا پیش بینی کنیم در تابستان چه اتفاقی قرار است رخ بدهد، شدنی نیست. همه چیز به تصمیم خود نیمار برمی‌گردد و البته پاریس هم باید اجازه جدایی به او بدهد. اگر نیمار به بارسا برگردد واضح است که من خوشحال می‌شوم چون دوست دارم اطرافم بهترین بازیکنان دنیا باشند ولی باید ببینیم در تابستان چه می‌شود. 

برد 6-1 مقابل سویا چطور بود؟

در رختکن از نتیجه به دست آمده بسیار خوشحال بودیم. با انگیزه‌ای که برای جبران شکست بازی رفت داشتیم و با حمایت فوق العاده هواداران و اعتماد به نفسی که داشتیم، می‌دانستیم که می‌توانیم شبی به یاد ماندنی را رقم بزنیم. تشابه با کامبک مقابل پی اس جی؟ خب این دو بازی با هم فرق داشت. بازی با سویا در یک چهارم نهایی کوپا دل ری بود، دو گل عقب بودیم و می‌دانستیم شانس خوبی برای جبران داریم. اهمیت لیگ قهرمانان اروپا به کلی داستانش فرق دارد. بازی رفت را با 4 گل به یکی از مدعیان قهرمانی باخته بودیم. تکرار بازی با پاریس دشوار خواهد بود. واضح است که ما به عنوان بارسا همه جام‌ها را می‌خواهیم. بهترین تیم دنیا بودن این را اقتضا می‌کند. هر سه روز یک بار بازی داریم و همیشه برد می‌خواهیم. بعد از باخت در بازی رفت مقابل سویا گفتم ما این جام را رها نخواهیم کرد و چهارشنبه حرفم به همه ثابت شد. موظفیم برای قهرمانی در همه جبهه‌های تلاش کنیم. هدف و ذهنیت ما بردن همه جام‌ها است. اکنون در آستانه نیمه نهایی کوپا دل ری قرار داریم؛ در لالیگا حاشیه امنیت خوبی داریم که به هیچ عنوان نباید از دستش بدهیم و در لیگ قهرمانان اروپا هم دیگر تجربه کافی را به دست آورده‌ایم تا ناکامی‌های اخیر تکرار نشود. 

ترجیح می‌دهید اکنون با رئال مادرید برخورد کنید یا در فینال؟

برای قهرمانی در جام حذفی باید همه رقبا را شکست بدهید. اگر در نیمه نهایی به آنها برخورد کردیم، مشکلی نیست و اگر قرار شد در فینال به هم برخورد کنیم هم مشکلی نیست. شخصا برایم اهمیتی ندارد.

مصدومیت کهنه زانویت را پشت سر گذاشته‌ای؟

بله. نهایت اطمینان را به پزشکان باشگاه و فیزیوتراپ‌ها و برنامه‌های ریکاوری‌شان دارم. در وقفه دسامبر هیچ دردی احساس نکردم. به آنهایی که باید اعتماد داشته باشم، اعتماد دارم و همین باعث می‌شود بدون دغدغه و نگرانی تمرین و بازی کنم. پس نیازی به جراحی در تابستان نیست؟‌به هیچ وجه. اصلا دوست ندارم درباره آن حرفی زده شود! قبلا هم گفته شد که شاید انجام عمل جراحی بهترین گزینه باشد ولی ما در باشگاه اصلا روی آن بحثی نداشتیم. بنابراین من اصلا به جراحی فکر هم نمی‌کنم. توصیه‌ام به اومتیتی؟ مصدومیت ساموئل با من فرق دارد و او قبلا این را تجربه کرده و مدت دوری‌اش از میادین و ریکاوری‌اش هم طولانی تر است. در کوپا آمریکا بازی می‌کنم؟ اگر سالم باشم حتما. آینده‌ام در بارسا؟ از حالا نمی‌توان پیش بینی کرد چون شاید زمانی برسد که من به یک تغییر نیاز داشته باشم یا باشگاه به یک جایگزین. ولی اگر دست من باشد دوست دارم مدت‌ها در بارسا بمانم چون درست مثل خانواده‌ام از زندگی در این شهر بسیار راضی و خوشحالم.

والورده می‌ماند یا می‌رود؟

شخصا از اخباری که در رسانه‌ها منتشر می‌شود تعجب می‌کنم. تا جایی که من می‌دانم، والورده سال بعد هم قرارداد دارد. ما بازیکنان از کار با او بسیار خوشحالیم. والورده اعتماد زیادی به بازیکنانش دارد. به او و حرف‌هایش اعتماد داریم و والورده همیشه اجازه می‌دهد بازیکنان هم نظرشان را بگویند. از نحوه مدیریت او بر ترکیب تیم رضایت زیادی داریم چون نکته بسیار مهمی است چون گاهی مدیریت کردن این همه بازیکن باکیفیت که همه دوست دارند بازی کنند، آسان نیست. والورده مربی بزرگی است و کادر فنی بسیار خوبی هم دارد که به بازیکنان اعتماد ویژه ای می‌کند. گرچه تصمیم نهایی با خود او و باشگاه است.

نظرت درباره فرنکی دی یونگ چیست؟

او بازیکن بزرگی است و استعداد زیادی دارد که هنوز باید چیزهای زیادی یاد بگیرد و بارسا با توجه به بازیکنان بسیار خوبی که دارد، بهترین باشگاه برای یادگیری است. او از آژاکس می‌آید که من به خوبی آن را می‌شناسم و مدرسه فوتبالش بهترین جا برای موفقیت در سطح اول فوتبال است. فرنکی نباید تحت تاثیر قیمتی که برایش پرداخت شده یا تیمی که از آن آمده قرار بگیرد و فقط باید خودش باشد و همان کاری را کند که در تیم ملی هلند یا آژاکس می‌کند. همان باعث می‌شود به موفقیتش ادامه بدهد. با او حرف زدم و از پیوستن به بارسا خیلی خوشحال بود و حالا می‌تواند با آرامش این چند ماه باقی مانده را سپری کند. ده لیخت؟ او اکنون بازیکن آژاکس است نه بارسا. توصیه‌ام به او ادامه یادگیری در آژاکس و گرفتن بهترین تصمیم برای آینده‌اش است. واضح است که او می‌تواند در بارسا موفق شود و باشگاه هم او را زیر نظر خواهد داشت چون بازیکنی بسیار باکیفیت است.

دو هفته دیگر لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد. بازی با رم را که فراموش نکرده‌اید؟

این طور نیست که مدام پیش چشممان باشد ولی اگر در خانه یک حریف خوب به میدان برویم و کمی بازی را شل بگیریم، یاد آن بازی و نتیجه‌اش می‌افتیم. سه سال است که در لیگ قهرمانان اروپا ناکام می‌مانیم و این نمی‌تواند برای باشگاهی چون بارسا جالب و ادامه دار باشد. اما گذشته را هم نمی‌توان عوض کرد و اتفاقی که افتاده، افتاده. نباید اجازه دهیم تکرار شود. چیزی که از لیون می‌دانم این است که با 3 دفاع بازی می‌کنند؛ 5 هافبک و دو مهاجم سریع. البته سطح لیگ قهرمانان اروپا حرف دیگری است. لیونی را خواهیم دید که توانست سیتی را به شدت تحت فشار قرار بدهد. از حالا به بعد باید به جمع آوری اطلاعات بپردازیم که چگونه می‌توانیم لیون را شکست بدهیم. از نیمار درباره نقاط ضعف لیون سوال خواهیم کرد ولی خب آنها نقاط قوتی هم دارند که باید مدنظر قرار داد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، چلسی با توجه به پیروزی ۱-۰ در دیدار رفت در خانه بارسلونا، به بلوگرانا اجازه داد توپ را در اختیار داشته باشد و به دفاع رفت. فرصت‌های زیادی برای بارسلونا به ارمغان می‌آمد.

در یکی از این موقعیت‌ها آیتانا بونماتی، بهترین بازیکن زن در سال گذشته، با یک ضربه زیبا بارسا را به برتری رساند و نتیجه را در مجموع مساوی کرد.

بعد از این گل بازی بازتر شد. در دقیقه ۳۰ سلما پارایوئلو مانند بازی رفت یک موقعیت عالی به‌دست آورد اما آن را هم از دست داد و بازی ۲-۰ نشد.

چلسی هم صاحب موقعیت شد. لئوپولز از فاصله شش متری دروازه از گلزنی ناکام ماند و توپ به تیر افقی برخورد کرد.
در نیمه دوم، نوسکن، بازیکن ملی‌پوش هم توپ را به تیر زد تا نتیجه بازی عوض نشود.
اندکی بعد، کادیشا بوکانن، مدافع میانی چلسی، دومین کارت زردش را در پنج دقیقه گرفت. چلسی از آن پس با یک بازیکن کمتر در زمین حضور داشت. سپس رولفو در دقیقه ۷۵ از روی نقطه پنالتی بارسا را به گل دوم رساند.

در ادامه آبی‌ها از تحت فشار قرار دادن بارسلونا ناکام ماندند تا تیم اسپانیایی با کامبک و شکست دادن چلسی در استمفوردبریج به فینال چمپیونزلیگ صعود کند.

دیگر خبرها

  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • خوشحالی ستاره بارسا: روزهای سخت تمام شد
  • هشدار ناجی بارسا: ما باید زیاد گل بزنیم!
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • ژاوی: ماندم چون اعتماد‌به‌نفس تیم بالا رفته بود
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ