Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اجرای کانال مالی از سوی اروپایی‌ها تاثیری در رای اعضای مجمع به پالرمو ندارد. ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ختم محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران در رابطه با الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و لوایح مشابه آن، اظهار داشت: این کنوانسیون ابهامات زیادی دارد و الحاق ایران به آن تبعات زیادی می تواند داشته باشد که باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصباحی‌مقدم: مجمع تشخیص فردا جلسه ندارد/ادامه بررسی پالرمو در جلسات آتی

وی در پاسخ به این سوال که تصویب و اجرای این لوایح چه تاثیری در برنامه دفاعی و نظامی کشور می‌تواند داشته باشد، گفت: تصویب این لوایح بیش از اینکه در بحث دفاعی خطر داشته باشد در بحث اقتصادی کشور را تهدید می‌کند و یک چارچوبی است که استکبار برای محدود کردن و هدفمند کردن و هوشمند کردن تحریم‌ها دنبال می‌کند که باید به این مسئله دقت زیادی شود.

وحیدی ادامه داد: طرح FATF یک نظام کسب اطلاع و به مفهوم دقیق‌تر جاسوسی و کنترل اطلاعات است که از سوی کشورهای بزرگ اعمال می‌شود و همه اختیارات آن در دست آمریکا و حداکثر چند کشور اروپایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مفاد لحاظ شده در این لوایح به گونه‌ای است که بیش از اینکه مسائل فنی در آن مطرح باشد، مسائل سیاسی مورد نظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: همین رویکرد موجب شده است تا این کارگروه ایران را در لیست کشورهای پر خطر برای سرمایه‌گذاری اقتصادی قرار دهد، آن هم در شرایطی که بسیاری از بازیگران بین‌المللی از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان هستند که هم به لحاظ پولشویی دارای مشکلاتی هستند و هم به شکل رسمی حامی تروریسم جهانی هستند، عضو این کار گروه نیز به شمار می روند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا اقدام روز گذشته اروپا مبنی بر اعلام آغاز اجرای کانال مالی ویژه ای می‌تواند تاثیری بر تصمیم مجمع در خصوص الحاق به پالرمو داشته باشد یا خیر، افزود: خیر اقدام کشورهای اروپایی بخش کوچکی از تعهدات اروپا به ایران در قالب تعهدات برجامی بود البته هنوز هم تکلیف آن تعهد حداقلی به شکل عملی مشخص نشده است.
انتهای پیام/

تیتر

R1373/P/S1,11,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار نظامی سردار احمد وحیدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی سردار احمد وحیدی اخبار نظامی سردار احمد وحیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

شهروز همتی با بیان اینکه در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند،بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت است.
وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه ها براساس نیازسنجی ها ارائه می شود و پیش بینی می شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.
نقش مهم شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی در ارائه خدمات
در ادامه این رویداد،پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره نقش شرکت های دانش بنیان حاضر در این کنگره در افزایش سطح علمی مخاطبان وشرکت های مخاطب کنگره گفت: این شرکت ها با آوردن فناوری های جدیدووابسته به هوش مصنوعی، تشخیص هارادر آزمایشگاه به روز، دقیق و سریع تر می کنندزیراهرچه دستگاه ها دقیق تر عمل کنند می توانند در تشخیص بهتر موثر باشند.
وی افزود: نقش شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی و تولید کیت های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.
زرنانی اضافه کرد:دراین صورت می توان نتیجه گرفت که شرکت های تولیدی کیت های دانش بنیان به طورغیرمستقیم باسلامت بیماردرارتباط هستند.
وی درباره اینکه با وجود بیش از  ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت به چه صورت است افزود: آزمایشگاه ها مهم ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری های بالینی به شمار می آیند. پزشک با توجه به علایم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه ها می توانند این موارد را برطرف کنند.
زرنانی اظهار کرد: آزمایشگاه هادرنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در تمام سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه ها کمک کننده هستند.
وی درپایان گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.
فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور
همچنین، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درحاشیه این کنگره گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسایل روز آزمایشگاهی و پیشرفت های تکنولوژی صورت گرفته، نیازهای روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با تکنولوژی و مسایل جدید آزمایشگاه ها آشنا کنیم.
وی افزود: پنل های کنگره به صورتی است که در تعدادی از آنان به نقش وجایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته می شود بسیاری از برنامه های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه های علمی صورت می گیرد و همکاران با داده های این آزمایشگاه ها در مراکز درمانی تیم مراقبت را هدایت می کنند لذا برگزاری اینگونه کنگره ها اهمیت بالایی دارد.
حمزه لو با این بیان که در سطح کشور ۶۰۰۰ آزمایشگاه داریم که ۴۰هزار نفر در آنان فعالیت دارند، ادامه داد: موضوع روز آزمایشگاه فناوری های دنیاست بحث آزمایشگاه بر روی یک تراشه، پرداختن به موضوعات ژنتیکی وترکیب موارد با هوش مصنوعی از جمله موارد مهم است که در پنل ها سعی شده به این موضوعات پرداخته شود
وی بر اهمیت نقش آزمایشگاه ها تاکید و اظهار کرد: موضوعات هوش مصنوعی درتشخیص زودهنگام یک بیماری و پیش گویی کردن برخی بیماری ها دستاورد خوبی است که امیدواریم بتوانیم در کشورمان در این زمینه پیش رو باشیم.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!