Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@23:35:36 GMT

ظریف: توافق با واشنگتن ارزش جوهر هم ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۸۰۰۳

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به اقدام جدید دولت آمریکا در تعلیق پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  ظریف روز جمعه و پس از آن که مایک پامپئو همتای آمریکایی وی اعلام کرد واشنگتن پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه (INF) را به حالت تعلیق در می آورد، در پیامی توئیتری نوشت: «باز هم خروج از توافقی دیگر توسط دولت ترامپ؛ این بار از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ظریف افزود: «این موضوع (خروج آمریکا از توافق ها) فقط مختص به برجام یا ایران نمی باشد: به نظر می رسد این دارودسته به هر چیزی که امضای آمریکا پای آن باشد، حساسیت دارد.»

وزیر خارجه ایران در ادامه نوشت: «پیام (اقدام دولت ترامپ) این است: هر توافقی با دولت آمریکا قدر جوهر آن هم ارزش ندارد، حتی پیمان هایی که توسط کنگره (آمریکا) تصویب شده باشند.»

روز جمعه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه را تعلیق کرده است.

تعلیق این پیمان توسط آمریکا از روز شنبه اجرایی خواهد شد. با اعلام پامپئو، دوره 180 روزه ای برای خروج نهایی آمریکا از این توافق موشکی آغاز خواهد شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پمپئو آمریکا وزیر امور خارجه پیمان روسیه ظریف توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟