Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان‌برد، گفت: این اقدامات واشنگتن این پیام را می‌رساند که توافق‌هایی که با ایالات متحده امضا می‌شود، حتی به اندازه جوهر مورد استفاده برای نگارش آن توافق هم ارزش ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های میان‌برد (INF)، گفت: خروج آمریکا از توافقنامه‌ها و پیمان‌های متعدد نشان می‌دهد که امضای توافق با آمریکا کاری بیهوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتر نوشت: «یک خروج دیگر از توافقی دیگر توسط دولت [دونالد]ترامپ؛ این بار پیمان منع موشک‌های میان‌برد. فقط برجام یا ایران نبود: به نظر می‌رسد که این جماعت به هر چیزی که امضای ایالات متحده روی آن باشد، آلرژی دارند.»

ظریف افزود: «پیام این کار: هر توافقی با دولت ایالات متحده، حتی به اندازه جوهر [مورد استفاده برای نوشتن آن توافق]هم ارزش ندارد؛ حتی پیمان‌هایی که به تصویب کنگره رسیده‌اند.»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که این کشور به مدت ۱۸۰ روز (۶ ماه) از پیمان منع موشک‌های میان‌برد که در دوران جنگ سرد میان «میخائیل گورباچوف» و «رونالد ریگان» سران وقت اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا امضا شد، خارج می‌شود.

آمریکا که خود اخیرا از برنامه استقرار موشک در فضا رونمایی کرده و همچنین در قالب پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا کلاهک‌های اتمی مستقر دارد، بار‌ها مسکو را به نقض پیمان منع موشک‌های میان‌برد که طرفین را از استقرار موشک‌های زمین‌پایه کوتاه و میان‌برد در نزدیکی مرز کشور مقابل منع می‌کند، متهم کرده است. مسکو با رد این اتهامات، می‌گوید واشنگتن برای خروج از این پیمان در حال بهانه‌جویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاهده inf پیمان موشکی آمریکا و روسیه موشکهای میان برد افول آمریکا بدعهدی آمریکا محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه