Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@21:03:20 GMT

دو کشته و 3 زخمی در برخورد پژو با شتر در جاسک

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۹۱۶۶

دو کشته و 3 زخمی در برخورد پژو با شتر در جاسک

به گزارش ایسکانیوز، احمدگمتیلی افزود: در اثر این سانحه که امروز رخ داد، سه نفر مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسک منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که در زمان حاضر حال عمومی آنان مطلوب است.
وی ادامه داد: تصادف شترهای رها شده با خودروها یکی از حوادث تلخ برای مردم منطقه است به طوری که ازاول فروردین ماه جاری تا کنون 6 نفر فوت و11 نفر مصدوم شدند و در سال گذشته نیز بر اثر این نوع حادثه 6 نفرفوت کردند و 44 تن نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسک گفت: برای جلوگیری از حوادث بیشتر و به منظور افزایش میزان دید در شب رانندگان وسایل نقلیه، بر روی گردن و پاهای شتران سرگردان در جاده های جاسک شبرنگ نصب شده است .
گمتیلی یاد آور شد: این طرح با حمایت و پشتیبانی اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیریت آن در شهرستان جاسک اجرا شد.
وی اضافه کرد: با نصب شبرنگ بر روی گردن شترها، این حیوان در شب از فاصله 200متری برای رانندگان قابل مشاهده و تشخیص خواهد بود و درصورت رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان، خطر تصادف با شترهای سرگردان کاهش می یابد.
وی گفت: برای نگهداری این شترها حدود 300 هکتار مرتع پیش بینی شد و چهار ایستگاه سورگُلم، بَهمَدی، گاوبندی و گیگِن در جاسک هر کدام به ظرفیت 300 شتر توسط جهاد کشاورزی ایجاد شده است.
معاون فرماندار جاسک ، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی شترها و جلوگیری از تصادف با شتر در جاده های در محدوده این شهرستان دانست.
گمتیلی افزود: سیستم نگهداری شترها به 2 روش باز و بسته اداره می شود که در روش بسته شترها شب به جایگاه و روزها در مراتع به چرا می پردازند.
جاده میناب به جاسک، سیریک و بشاگرد به دلیل تردد حیوانات اهلی به ویژه شتر‌های سرگردان و بدون چوپان، از مسیرهای پرخطر استان بوده و هرسال مواردی از تصادف های منجر به فوت و مصدومیت در این جاده گزارش می شود.
در شرق استان هرمزگان به علت شرایط کویری و جغرافیایی برخی از ساکنان روستاها از طریق پرورش شتر معیشت خود را می گذرانند، بیشتر این شترها دربیابان ‌ها رها شده و با حرکت در جاده باعث حوادث می شوند.

گفتنی است؛ شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک برخورد پژو با شتر احمدگمتیلی شتر رها شده در حاشیه جاده جاسک به چابهار تصادف با شتر نصب شبرنگ بر روی گردن شترها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برخورد پژو با شتر تصادف با شتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | برخورد مرگبار دو موتورسوار حین کورس در جاده

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903907

دیگر خبرها

  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • تصادف زنجیره‌ای در جاده مشهد (فیلم)
  • ببینید | تصاویری از تصادف زنجیره‌ای عجیب در جاده مشهد
  • پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی
  • ببینید | برخورد مرگبار دو موتورسوار حین کورس در جاده
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • 3 کشته در تصادف پژو - کامیون