Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ حجت الله ناصرپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: فاز اول طرح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی افزود: طرح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از سال ۱۳۸۴ به بعد مورد مطالبه نیرو‌های مسلح بوده و با تاسیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سال ۱۳۸۶ در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ ناصرپور با بیان اینکه عملیات عمرانی طرح ساخت مرکز فرهنگی از سال ۱۳۹۰ با حمایت‌های جناب آقای بازوند استاندار وقت بعد از چند سال تعطیلی شروع به کار کرد، افزود: این طرح در ۱۴ هکتار با تلاش شبانه‌روزی و فعالیت ایثارگرانه گروه مهندسی و با دلسوزی پیمانکار انقلابی و جهادی، فاز اول آن که شامل ۸۰ درصد رشد فیزیکی ساختمان اصلی و عملیاتی شدن صددرصدی آمفی تئاتر و چیدمان ادوات است، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی ساختمان مرکز فرهنگی در سال ۱۳۸۹ انجام شده است، تصریح کرد: این طرح شامل ۹ فاز است، که با حمایت‌های سردار «بهمن کارگر» ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استاندار لرستان «سیدموسی خادمی» با تخصیص بودجه صددرصدی، فاز اول این طرح به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه با اشاره به فاز اول این طرح که شامل نمای ساختمان و محور اصلی فعالیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که سالن آمفی تئاتر می‌باشد، افزود: به منظور بهره‌برداری سالن آمفی تئاتر سه و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد باقی مانده از ساختمان اصلی مربوط به بخش نازک کاری و خرید تجهیزاتی همچون سیستم سرمایشی -گرمایشی و آسانسور‌ها است، تصریح کرد: به علت شرایط اقتصادی موجود امکان فراهم نمودن این اقلام وجود نداشته است، البته با راه اندازی فاز اول این طرح فرصت‌های بسیار خوبی برای انجام ماموریت اصلی بنیاد که حفظ، نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به قرارگاهی برای نهضت فرهنگی دفاع مقدس تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: در این قرارگاه همه‌ی دلسوختگان جهاد و شهادت در کنار هم جمع می‌شوند و فرصت‌های زیادی بوجود می‌آید، از جمله این فرصت‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرده که این مرکز می‌تواند به قطب فرهنگی برای برگزاری یادواره‌های شهدا، کنگره‌ها، همایش‌ها و بویژه مکانی برای روایتگری و خاطره گویی ۶۰ هزار رزمنده لرستانی تبدیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس فرصتی برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل جوان است، اظهار داشت: روزانه باید برای مدارس و مراکز آموزشی نشست روایتگری برگزار کنیم تا از ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به جوانان انتقال یابد.

سرهنگ ناصرپور تاکید کرد: برای افتتاح طرح با عظمتی همچون طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس چاره‌ای نیست که در فاز‌های مختلف با در نظر گرفتن اولویت‌ها افتتاح‌ها صورت پذیرد، چرا که با از دست دادن زمان، سرمایه‌های گرانقدر دفاع مقدس که همان رزمندگان هستند از دست خواهند رفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به فاز‌های بعدی طرح افزود: گالری‌های مرکز نیز در فاز دوم و با تامین اعتبار مراحل تکمیلی خود را در شش ماهه اول سال ۹۸ طی خواهند کرد و با همین محوریت به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی گفت: ساخت این مرکز در استانی محروم نتیجه زحمات شبانه روزی است و از همه مسئولان و خیرین دعوت می‌کنم اگر خواهان سرافرازی و رساندن صدای شهدا به مردم هستند به جای برخی انتقادات کمک کنند که فاز‌های بعدی با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/م

فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان افتتاح می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه فجر 97 اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید