Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره یکی از افتخارات پدرشان را روابط خوب با آل سعود بیان می کنند.

اینک فاطمه هاشمی راز این ارتباط خوب با آل سعود را فاش کرده و گفته است که پدرش نسبت به ملک عبدالله تواضع کرده و این تواضع سبب رابطه خوب با آل سعود شده است.

به گزارش جهان نيوز، گزیده ای از اظهارات دختر آیت الله هاشمی با روزنامه اصلاح طلب آرمان را می خوانید:

*از آقای هاشمی درباره چگونگی گسترش روابط با عربستان سوال شد، که جواب دادند: «تواضع؛ من هیچ کاری انجام ندادم و فقط تواضع داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» سوال کردند این تواضع به چه معناست که پاسخ دادند «زمانی که من رئیس‌جمهور و امیرعبدا... ولیعهد بود، قرار شد در داکا با هم صحبت کنیم که او خواست من به اتاقش بروم و قبول کردم. بنابراین فقط با یک تواضع توانستم رفتار را تغییر بدهم».

*آقای هاشمی منطقی داشت که در سخنرانی‌هایشان بارها اشاره کردند. ایشان معتقد بودند انقلابی‌گری کله‌شقی نیست که انسان روی یک موضع پافشاری کند بلکه باید واقع بین و منطقی بود. ایشان واقع‌بینانه به مسائل نگاه می‌کردند. در ضمن آرمانگرایی، ایشان نسبت به مسائل واقع بین بودند که جنگ تحمیلی نمونه‌ای از آن است. هشت سال در جنگ بودیم. در سال67 آقای هاشمی با حکم امام خمینی(ره) جانشین فرمانده کل قوا شدند که پس آن، جنگ به مدت چند ماه ادامه داشت. یکبار از ایشان پرسیدم روحیه شما با جنگ همخوانی ندارد پس چطور قبول کردید؟ که پاسخ دادند «زمانی که امام این موضوع را مطرح کردند، نمی‌توانستم شروطی برای ایشان بگذارم اما به امام گفتم من به ادامه جنگ فکر نمی‌کنم بلکه به پایان جنگ فکر می‌کنم». همه شعار می‌دادند جنگ جنگ تا پیروزی و مخالفان آقای هاشمی می‌گفتند که شعار ایشان باید جنگ جنگ تا یک پیروزی باشد، یعنی یک پیروزی خوبی به‌دست بیاوریم و جنگ را تمام کنیم و از موضع قدرت وارد پایان جنگ بشویم. آقای هاشمی آنچه که اجرا می‌کرد که به آن می‌رسید، هزینه می‌داد و پای آن هم می‌ایستاد.

*آقای هاشمی توصیه‌هایی به آقای روحانی داشتند به عنوان نمونه به آقای روحانی گفتند که باید برجام را بپذیرید. چرا که در غیر این صورت مشکلات زیادی در آینده خواهید داشت. البته لازم است این را هم بگویم که آقای روحانی شباهتی با آقای هاشمی نداشت. شاید باید این چنین گفت که آقای روحانی قسمتی در محیط اعتدالی پدرم بود. زمانی که آقای هاشمی رئیس مجلس بود، آقای روحانی نایب رئیس شد یا اگر بحث مجمع بود، آقای روحانی به عنوان معاون در مرکز استراتژی‌ها حضور داشت، اما اینکه دیدگاه و روش مشترکی داشته باشند چنین نبود. وقتی آقای روحانی به عنون رئیس‌جمهور انتخاب شد، پدر در دیدار اول گفتند که «دخالتی در کار شما نخواهم داشت اما هر زمانی که مشاوره و مشورت بخواهید در کنار شما هستم و نظرات مشورتی به شما می‌دهم».

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد

ایسنا/کرمان یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور معاون رئیس جمهور در شهرستان انار برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در این مراسم نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و گفت: در کشور ۱۵۶ روحانی از شهدای ترور و ۱۹۳ روحانی جاوید الاثر داریم.

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: ۳۰۰۰ روحانی جانباز و ۳۰۰ روحانی آزاده داریم که هم کار تبلیغی و هم کار رزمی انجام می‌دادند، شهید سعید بیاضی‌زاده اولین شهید روحانی مدافع حرم از استان کرمان است.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در سرزمین اشغالی فلسطین، عنوان کرد: طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود را فرو ریخت و از جنبه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شکست خورد.

حسینی همچنین گفت: عملیات وعده صادق ثمره خون شهداست و خون شهدا جوششی دارد که اثر خود را خواهد گذاشت، خون مردمان غزه باعث بیداری ملت‌ها و ده‌ها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها شده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دولت انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف کار می‌کند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند از جمله کارهای زیربنایی آب‌رسانی از خلیج فارس به سمت فلات‌ مرکزی و استان‌هایی است که تشنه آب هستند.

امام جمعه شهرستان انار نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان انار حضور پررنگی در صحنه‌های انقلاب داشتند و ۱۲۳ شهید تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حضور طلاب و روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس را حضوری تاثیرگذار و اساسی دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • هاشمی نسب غایب بزرگ تمرین شلوغ استقلال
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات