Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@04:33:15 GMT

عوامل موثر بر تراکم مواد معدنی استخوان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۹۵۴۱

عوامل موثر بر تراکم مواد معدنی استخوان

ساعت24 -یک دکترای آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی گفت: عوامل متعددی بر تراکم مواد معدنی استخوان اثر می‌گذارند.

دکتر علی باقر نظریان، اظهار کرد: عوامل متعددی بر تراکم مواد معدنی استخوان اثر می‌گذارند که ازجمله می‌توان به وراثت، جنس، استفاده از مواد لبنی (کلسیم و پروتئین)، عوامل درون‌ریز، اثر نیروهای مکانیکی (فعالیت بدنی، وزن بدن) و قرار گرفتن در معرض عوامل خطرزا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: والیبال و ژیمناستیک نسبت به ورزش‌هایی همچون شنا و دوچرخه‌سواری که کمتر وزن بدن را تحمل می‌کنند، دارای تراکم مواد معدنی استخوان بیشتری هستند.

نظریان افزود: افزایش تراکم مواد معدنی در ورزشکاران به‌طور عمده ناشی از تمرینات فشاری و ضربه‌ای و مستقل از افزایش نیروی عضلانی است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان با تأکید بر اینکه حفظ شیوه فعالیت بدنی در طول زندگی اهمیت ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: افرادی که به مدت طولانی بی‌تحرک یا زمین گیرند در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند.

وی یادآور شد: سطح فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی عامل مهمی در افزایش و نگهداری تراکم مواد معدنی استخوان است.

نظریان خاطرنشان کرد: تراکم مواد معدنی مهره‌های کمر و استخوان ران فوتبالیست‌های حرفه‌ای به‌طور معنادار بیشتر از تراکم مواد معدن استخوان مهره‌ها کمر و استخوان ران افراد غیر ورزشکار است.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تراکم استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو