Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شیبانی روز جمعه در حاشیه سفر کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب به این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون چهار واحد صنعتی شامل 2 ناحیه و 2 شهرک صنعتی در مجموع ظرفیت ایجاد 40 هزار شغل را در نیشابور ایجاد کرده که 20 هزار نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.
وی به فعالیت 200 شرکت در یکی از این شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: با فعالیتهای صنعتی صورت گرفته در منطقه از 2 سال پیش گمرک نیشابور نیز راه اندازی شد که با این زیرساخت سال گذشته 100 میلیون دلار کالا از نیشابور به کشورهای مختلف آسیایی و عربی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیبانی اظهار داشت: طی 6 ماه نخست امسال نیز نزدیک به 100 میلیون دلار کالا از گمرک نیشابور صادر و علاوه بر آن در سال جاری زمینه واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی منطقه نیز از طریق این کمرگ فراهم شد.
وی گفت: طی 6 سال گذشته حدود هزار پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
وی طول شبکه راه اصلی و روستایی شهرستان را به ترتیب 800 و 400 کیلومتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این شهرستان از پوشش کامل آب ، برق و خدمات ارتباطی بهره مند است و تا پایان سال جاری 90 درصد شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهد شد.
فرماندار نیشابور به توسعه کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان هفت شورای شهر و 400 روستا دارد که 300 مورد آن دارای دهیار است که این مراکز به عنوان منتخبان مردم در خصوص توسعه شهر و روستا مورد حمایت دولت قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: با توسعه کشاورزی در نیشابور هم اکنون 18 کارخانه تولید صنایع غذایی در این شهرستان راه اندازی شده و علاوه بر آن این منطقه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کوشت و شیر استان شناخته می شود.
شیبانی جمعیت شهرستان را 460 هزار نفر عنوان کرد و گفت: وجود 100 هزار دانش آموز و 25 هزار دانشجو در این شهرستان نشان دهنده توسعه انسانی نیشابور است.
وی به افتتاح 70 پروژه درمان و سلامت در نیشابور طی 6 سال گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح ها در مجموع با هزینه بیش از 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
فرماندار نیشابور اظهار داشت: در سایه امنیت حاکم بر کشور زمینه توسعه و پیشرفت در کشور فراهم است و طرح های بیشتری جهت رفاه مردم به بهره برداری خواهد رسید.
کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب برای نخستین بار به همت بسیج رسانه خراسان رضوی و با هدف هم افزایی رسانه های استان در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به شهرستانهای خراسان رضوی عزیمت کرده است.
دور نخست سفر این کاروان هفته گذشته با حضور خبرنگاران و عکاسان استان در شهرستانهای کاشمر، گناباد و تربت حیدریه انجام شد.
دومین دور سفر کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب که امروز از شهرستان نیشابور آغاز شد طی سه روز آینده به ترتیب در شهرستانهای سبزوار، قوچان و کلات خواهد بود.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب توسعه و پیشرفت درمان صنعت گاز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول