Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@09:20:15 GMT

دو سالاد فوق العاده خوشمزه با طعمی جدید و بی نظیر

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۱۸۰۴

دو سالاد فوق العاده خوشمزه با طعمی جدید و بی نظیر

در این مطلب طرز تهیه دو سالاد فوق العاده خوشمزه را با سیب زمینی یاد می‌گیرید. سیب زمینی از مواد غذایی خوشمزه‌ای میاشد که استفاده از آن در سالاد طعمی متفاوت به آن می‌بخشد. در یکی از این سالاد‌ها از ترکیب سیب زمینی پخته و ذرت شیرین استفاده شده و در دیگری سیب زمینی چیلی مورد استفاده قرار گرفته است.

سیب زمینی یکی از مواد غذایی اصلی و محبوب اکثر مردم دنیا از جمله ما ایرانی هاست که قطعا چند باری در طول هفته میهمان سفره‌های ما می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید یاد گرفتن چند نوع سالاد جدید با این ماده غذایی مقوی، برایتان جالب باشد.



– سالاد ذرت و سیب زمینی

سیب زمینی پخته شده: ۵۰۰ گرم

کنسرو ذرت شیرین: ۱ قوطی

شوید خشک: ۱-۲ ق. غ.
سس سالاد: به مقدار لازم

فلفل دلمه‌ای قرمز: ۲-۳ عدد

سرکه خرما: ۴-۵ ق. غ.
آبلیمو: ۳-۴ ق. غ.
طرز تهیه:

سیب زمینی پخته شده را مربع مربع کرده و به همراه ذرت و فلفل دلمه‌ای قرمز مربع شده در درون کاسه‌ای مخلوط کنید سپس کل مواد دیگر را که حاصل آن سس می‌شود به مایع سیب زمینی و ذرت فلفل اضافه کنید و آرام هم زده و ۱۵ دقیق در یخچال گذاشته و نوش جان کنید.



– سالاد سیب زمینی چیلی برای ۸ نفر

یک کیلو و ۴۰۰ گرم سیب زمینی پخته شده

۲۲۵ گرم خامه ترش

۱۵۰ گرم ماست

نصف پیمانه مایونز

۱۱۰ گرم فلفل قرمز تند خوابانده شده در سرکه، سیر، ادویه و کنجد

۱۰ ورقه کالباس پخته و خرد شده

دو پیمانه پنیر چدار رنده شده

نصف پیمانه گشنیز ریز شده

نصف پیمانه پیازچه ریز شده

نمک و فلفل



طرز تهیه:

۱ ٫سیب زمینی‌ها را بشویید و در آب بپزید. پس از پخت کناری بگذارید تا سرد شوند و سپس به قطعه‌های کوچک تقسیم کنید.

۲ ٫در یک کاسه بزرگ، خامه ترش، ماست، مایونز و فلفل تند را با هم مخلوط کنید. سیب زمینی‌ها را به سس اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا سس به خورد همه تکه‌های سیب زمینی برود. نمک و فلفل را به اندازه دلخواه اضافه کنید.

۳ ٫کالباس ها، پنیر چدار، گشنیز و پیازچه را اضافه کنید. همه را خوب با هم مخلوط کنید. سالاد شما حاضر است.

بیشتر بدانید مراقب سم سیب زمینی باشید

سولانین یکی از گلیکوآلکالوئید‌های گیاهی است که به‌طور طبیعی در سیب‌زمینی وجود دارد. این سم موجب تهوع، استفراغ و دل درد می‌شود. معمولا بیمار پس از دو روز بهبود می‌یابد، اما بندرت آسیب به سلول‌های عصبی و تشنج موجب مرگ می‌شود.

بافت سبز رنگ زیر‌پوست سیب‌زمینی مهم‌ترین محل تجمع سولانین بوده و لذا باید قبل از مصرف سیب‌زمینی پوست آن به ضخامت دوتا سه میلی‌متر برداشته شود. حتی پوست‌گیری سیب‌زمینی موجب استرس گیاه و تولید سولانین در بافت گوشتی می‌شود؛ بنابراین سیب‌زمینی پوست کنی شده، باید بلافاصله طبخ شود و نگهداری طولانی آن خطرناک است.

رکنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی سالاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد فرامرزی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم اظهار کرد: بدون تردید آموزش باکیفیت رکن اصلی تمام دانشگاه‌ها است و مهمترین محصول و تولید این آموزش باکیفیت، فارغ‌التحصیلانی کارآفرین و اشتغال‌آفرین است و اساتید دانشگاه در خط مقدم این نقش‌آفرینی قرار دارند.

وی با اشاره به دهه سرآمدی آموزش افزود: دانشگاه اصفهان بنا بر مأموریت تعریف شده، شعار اختصاصی خود در خصوص این دهه را مبنی بر «آموزش الهام‌بخش، نیاز محور و اشتغال‌پذیر» اعلام کرد و توسط وزارت علوم، امروز تحت عنوان روز سرآمدی و آمایش آموزش عالی نام‌گذاری شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد، اما نقاط ضعفی وجود دارد که باید رفع و نقاط قوت تقویت شود، از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای تحت عنوان تحول آموزش عالی مدون و عملیاتی شدن آن مبتنی بر نیازهای جامعه آغاز شد.

فرامرزی با اشاره به فرایند انتخاب سرامدان آموزشی ادامه داد: سرآمدان آموزشی بر اساس شیوه نامه ۱۴۰۱ در سطح دانشگاه و سطح کشوری انتخاب می‌شوند و معیارهای متعددی برای انتخاب آنها مد نظر قرار می‌گیرد، در این خصوص پرونده نفرات برتر در کمیته انتخاب سرآمدان بررسی و ۲۴ نفر برگزیده شدند.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده در هفته سرآمدی گفت: با همکاری دانشکده‌ها به صورت فعال، در سطح دانشگاه اصفهان حدود ۱۷ برنامه و مراسم ویژه به مناسبت روز معلم، ۱۲ کارگاه تخصصی با محوریت شعار این دوره، ۱۳ مورد نشست تخصصی در دانشکده‌ها و برگزاری ۳۰ عنوان سخنرانی اساتید برگزار شده است که جای خدا قوت دارد.

کد خبر 749475

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • بازخوانی بی‌نظیر آواز شجریان توسط خواننده پایتخت + ویدئو
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار