Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپین بین‌المللی نابودی تسلیحات هسته‌ای (آیکان) و برنده جایزه نوبل صلح اظهار کرده است، خروج آمریکا از پیمان منع تسلیحات اتمی میان‌برد، با توجه به خروج واشنگتن از توافق برجام، امنیت بین‌المللی را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، واشنگتن در ماه مه تصمیم خود را برای خروج از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد و تحریم‌های خود را علیه ایران بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای اعلام کردند که برای بقای این توافق تلاش خواهند کرد. کشورهای اروپایی حتی سازوکاری را برای ادامه تجارت با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا ایجاد کرده‌اند.

ژان ماری کلن، سخنگوی کمپین بین‌المللی نابودی تسلیحات هسته‌ای گفت: روشن است که این مساله (خروج از پیمان منع تسلیحات اتمی میان‌برد) برای امنیت بین‌المللی مایه تأسف است. بسیاری از مردم در واشنگتن از خود می‌پرسند آمریکا از این اقدام چه چیزی به دست می‌آورد؛ "با علم به اینکه به طور واضحی پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران به سمت بی‌ثباتی بزرگ‌تری حرکت کرده‌ایم". در مورد این توافق اگر واقعاً خروجی صورت گیرد، بی‌ثباتی بزرگ‌تری به وجود خواهد آمد.

سخنگوی کمپین بین‌المللی نابودی تسلیحات هسته‌ای افزود، تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از این توافق با دیگر سیاست‌های او از جمله خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس همسو است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با بیان اینکه "باید به نقض‌های روسیه در خصوص پیمان موشکی پاسخ داد"، اعلام کرد: ایالات متحده تعهدات خود در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را ازامروز (شنبه) به حالت تعلیق درمی‌آورد.

پامپئو گفت: ایالات متحده تمام توان خود را برای حفظ امنیتش به کار می‌بندد.

آمریکا معتقد است که روسیه به تعهدات خود بر مبنای این پیمان تسلیحاتی پایبند نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا پیمان منع موشک های هسته ای میان برد روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود


به گزارش تابناک،‌ در ادامه اختلافات و کشمکش‌های داخلی شدید در میان مسئولان اسرائیلی، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کرد.

گانتز تهدید کرد که اگر کابینه اسرائیل با «طرح مناسبی برای توافق تبادل [اسرا] مخالفت کند که تحت حمایت سرویسهای امنیتی هم قرار دارد»، این کابینه سرنگون خواهد شد.

وی همچنین گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است؛ اسرایی که «کابینه آنان را به حال خود رها کرده است».

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل هم بعدازظهر امروز نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد و گفت: «موافقت با طرح مصر، نوعی تسلیم‌شدن ذلت بار است و نازی‌ها را علیه صدها سرباز دلیر ارتش اسرائیل که در نبرد کشته شدند، پیروز می‌گرداند.»

اخیرا در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهادهایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

اسموتریچ در ادامه تصریح کرد، طرح جدیدی که اخیرا برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس مطرح شده، حکم اعدام را برای ربوده‌شدگانی که شامل توافق نمی‌شوند، دارد و فراتر از آن، برای اسرائیل مستقیما خطری موجودیتی به حساب می‌آید.
او در پایان نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: «اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.»

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»