Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:36:49 GMT

صادرات غیرنفتی بوشهر از 9 میلیارد دلار فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۲۲۳۷

صادرات غیرنفتی بوشهر از 9 میلیارد دلار فراتر رفت

ثبه گزارش ایرنا، منصور بازیار روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی بدون تغییر و از لحاظ ارزش 46 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی غیر نفتی استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، جکت ( پایه سکوی دریایی) و متعلقات آن، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، سنگ گچ، گچ بنایی و گوجه فرنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازیار اضافه کرد: علاوه براین در این مدت 6 میلیون 161 هزارو 784 تن میعانات گازی به ارزش 3 میلیارد و 567 میلیون و 103 هزار دلار گزارش از این استان صادر شد.
وی ادامه داد: مقصد بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان بوشهر کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، ژاپن، اندونزی، کویت، تایلند و تایوان است.
بازیار گفت: در بخش واردات نیز در مدت یاد شده حدود 483 هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و 469 میلیون دلار از گمرک های استان بوشهر به کشور وارد شده است.
وی یادآورد شد: عمده کالاهای وارداتی از گمرک این استان شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، هواساز صنعتی، اجزا و قطعات خودروی سواری، اجزا و قطعات موتور سیکلت، لاستیک خودروی سواری، چای سیاه، تجهیزات کارخانه و یراق آلات بوده است
بازیار اظهار داشت: عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرک های استان بوشهر در 10 ماه امسال چین، روسیه، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، اکوادور، کره جنوبی، ایتالیا و بلژیک تشکیل داده اند.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امارات متحده عربی دلار ژاپن کره جنوبی گمرک جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان