Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب پور گفت: هدف کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی طراحی مکانیسم های مشارکتی برای افزایش تعامل حاکمیت با مردم و نخبگان است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «سعید سهراب پور» در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی که امروز (13 بهمن ماه) برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این کنفرانس در آستانه چهل سالگی انقلاب گفت: امروز خوشحالم که در مورد بهبود و پیشرفت کشور از زاویه متفاوت و از منظر حکمرانی و سیاست گذاری دور هم جمع شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف به دنبال ورود به حوزه علوم انسانی و اجتماعی است تلاش شد تا به صورت خاص در عرصه سیاست گذاری نیز ورود پیدا کند، افزود: پژوهشگاه سیاست گذاری در سال 1387 با حضور برخی از دانشجویان دکتری و دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف با حمایت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام راه اندازی شد تا فعالیت های پژوهشی و علمی صورت گیرد. همچنین در سال 1398 اندیشکده حکمرانی را با هدف پیاده سازی مفاهیم توسعه داده شده سیاستی تاسیس کردیم که دانشکده مدیریت دوره های آموزشی و سیاست گذاری در این باره ارایه کرده که دوره کارشناسی ارشد، سیاست گذاری و علم و فناوری راه اندازی شد. همچنین دوره های مرتبط آموزشی نیز به زودی در این دانشگاه به اجرا در می آید.

 

وی موضع حکمرانی و سیاست گذاری را جهت حل دغدغه های مسایل سیاست گذاری کشور دانست و گفت: ما اصلاح فرآیندهای حکمرانی و افزایش تعامل حاکمیت با مردم را از اهداف و اولویت های خود دانسته ایم.

 

رییس پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم در همه امور صاحب تدبیر و تصمیم هستند، گفت: متاسفانه در بسیاری از سیاست گذاری های حاکمیتی در اتاق ها بسته است و با تعامل حداقلی با ذی نفعان اعم از مردم و نخبگان صورت می گیرد.

 

سهراب پور محور کنفرانس امسال را سیاست گذاری با تعامل حاکمیت مردم و نخبگان اعلام کرد. از سیاست گذاران، نخبگان، دانشگاهیان و علاقه مندان به این عرصه دعوت شده تا مشارکت جدی ای داشته باشند.

 

رییس پژوهشگاه سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه 173 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد 20 مقاله به صورت شفاهی، 32 مقاله صرفا برای چاپ در کتابچه کنفرانس و 73 مقاله به شکل پوستر ارایه شده است که برگزیده هستند.

 

وی تصریح کرد: دانشگاهیان از این کنفرانس استقبال کرده اند به همین منظور تعداد 40 میزگرد تخصصی برگزار می شود.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر 12 بهمن انقلاب اسلامی گروه سرود یوم الله 12 بهمن سرود جشنواره فیلم فجر اجرای گروه سرود اردبیل مردم و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف مشارکت مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رای، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزهها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود