Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@20:22:26 GMT

ثبت نوروز در تقویم ونکوور کانادا

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۲۵۴۰

ثبت نوروز در تقویم ونکوور کانادا

خبرگزاری میزان- شورای شهر ونکوور کانادا، نوروز را در تقویم رسمی این شهر قرار داد تا میراث معنوی ایرانیان و دیگر مهاجرانی که نخستین روز بهار را جشن می‌گیرند، به رسمیت شناخته شود.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، شورای شهر ونکوور کانادا، نوروز را در تقویم رسمی این شهر قرار داد تا میراث معنوی ایرانیان و دیگر مهاجرانی که نخستین روز بهار را جشن می‌گیرند، به رسمیت شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مصوبه این شورا اشاره شده است که نوروز را صد‌ها میلیون نفر از بیش از ۱۵ کشور جهان جشن می‌گیرند و در بیش از ۱۰ کشور تعطیل است و یونسکو هم آن را به عنوان میراث ناملموس معنوی بشری به ثبت رسانده است.
شورای شهر ونکوور با یادآوری مصوبه ۲۰۰۹ مجلس کانادا که نوروز را به تقویم ملی این کشور افزوده، آورده است: استان بریتیش کلمبیا هم روز ۲۰ مارس را به عنوان نوروز اعلام کرد.

در این مصوبه، نوروز، سال جدید فارسی، یک تعطیلی متصل به فرهنگ‌های متنوع و با سابقه طبیعی دانسته شده و با توجه به اینکه فارسی جزو ۱۰ زبان غیر رسمی این شهر است، نوروز جزو جشن‌های رسمی شناخته می‌شود.
بر این اساس در روز ۲۰ مارس، شهر در اختیار جامعه ایرانیان قرار می‌گیرد تا مراسم جشن خود را برگزار کنند که شهردار و شورای شهر هم برای برگزاری آن مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام/


منبع: ایرنا


خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفره هفت سین نوروز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم و اوقات شرعی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اوقات شرعی جمعه ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر ۱۷ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی به شرح زیر است:

اذان صبح: ۰۳:۵۱ دقیقه
طلوع آفتاب: ۰۵:۲۱ دقیقه
اذان ظهر: ۱۲:۰۴ دقیقه
غروب آفتاب: ۱۸:۴۸ دقیقه
اذان مغرب: ۱۹:۰۶ دقیقه
نیمه شب: ۲۳:۱۹ دقیقه

دیگر خبرها

  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • تقویم و اوقات شرعی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای