Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@17:44:56 GMT

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۲۶۴۴

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت 14 بهمن ماه از سوی شاگردان و علاقه‌مندان به آن مرحوم در قم برگزار خواهد شد.

این مراسم یکشنبه، 14 بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد آيت‌الله بهجت (مسجد فاطمه گذرخان) قم برگزار می‌شود.

آیت‌الله‌العظمى شيخ محمدتقى بهجت قدس‌سره در اواخر سال ۱۳۳۴ ه‍.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ق. در شهر فومن، واقع در استان «گيلان» به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايى حوزه را در مكتب‌خانه فومن به پايان رساند و پس از تحصيلات ادبيات عرب در سال ۱۳۴۸ ه‍.ق. هنگامى كه تقريباً ۱۴ سال از عمر شريفش مى‌‏گذشت، براى تكميل دروس حوزوى عازم عراق شد و علاوه بر تحصيل علوم رسمى از محضر استادان بزرگ آن سامان بهره‌ها برد. در سال ۱۳۵۲ ه‍.ق. براى ادامه تحصيل به «نجف اشرف» رهسپار شد و سطح عالى علوم و حوزه را در محضر آيات عظام شيخ مرتضى طالقانى قدس‌سره به پايان رساند.

در زمينه تهذيب نفس، از همان کودکی در زادگاهش فومن، محضر عالم بزرگوار سعيدى و دركربلا از برخى علماى ديگر بهره برد، تا اينكه در نجف اشرف در سن ۱۷ سالگى با آيت حق سید علی قاضى قدس‌سره آشنا شد. وی گمشده خويش را در وجود ايشان يافت و در سلک شاگردان عرفانى ايشان درآمد.

سرانجام در سال ۱۳۶۴ ه‍.ق. برابر ۱۳۲۴ خورشیدی با قلبى صيقل‌يافته از معنويت و سينه‏‌اى مالامال از عشق به حضرت حق و با كوله‌بارى از علم و كمال به سرزمين خويش هجرت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا بهجت بزرگداشت نهمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت هفته مرام پهلوانی و همزمان با گرامیداشت ویژه برنامه‌های تأسیس شهر «سنندج»، هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و شهرداری سنندج طی مراسمی آئین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج را برگزار کرد.

در این مراسم که در پارک «روجیار» شهر سنندج ورزشکاران و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

همچنین تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آئین بود.

گفتنی است؛ «فرزاد خاکی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان به همراه «فردین ورمقانی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل، شهردار سنندج و جمعی از کهن کسوتان و پیشکسوتان رشته زورخانه‌ای در مراسم نکوداشت هفته مرام پهلوانی حضور داشتند.

کد خبر 6089488

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد