Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:54:01 GMT

اکتشاف های جدید شرکت های مهم نفتی چین

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۳۳۲۳

اکتشاف های جدید شرکت های مهم نفتی چین

شرکت های ملی نفت چین پول بیشتری برای حفاری نفت و گاز در داخل کشور خرج می‌کنند و به بالاترین حد از ۲۰۱۶ تا حالا رسیده اند و هدفشان هم پاسخ به نیاز پکن برای تقویت امنیت انرژی داخلی است . ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت های ملی نفت چین پول بیشتری برای حفاری نفت و گاز در داخل کشور خرج می‌کنند و به بالاترین حد از 2016 تا حالا رسیده اند و هدفشان هم پاسخ به نیاز پکن برای تقویت امنیت انرژی داخلی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در ادامه حوضه ها و مناطق اصلی  که غول های انرژی چین در حال افزایش حفاری و اکتشاف در آنها هستند را می‌شناسیم. بیشترین حفاری ها برای گاز طبیعی است .

ژینجیانگ  
شرکت ملی نفت چین، سی ان پی سی، در اواخر 2018 یک اکتشاف نفتی را  در ماهو در حوضه جانکار اعلام کرد که 400 میلیون تن نفت داشت. حدود 100 میلیون تن آن از نظر فنی قابل بازیافت خواهد بود . 
تولید سالانه ماهو  3 میلیون تن طی 3 سال خواهد بود که به 10 میلیون تن سالانه میدان ژینجیانگ اضافه میشود . 
ژانگجیو 1، یک جریان گاز طبیعی 330 هزار متر مکعبی و میعانات گازی 21.4 مترمکعبی را آزمایش کرد. این چاه در جنوب کانچه در حوضه تریم قرار دارد و بخشی از یک منطقه اکتشافی 5200 کیلومتر مربعی است .

سیچوان 
سی ان پی سی روزانه 225 هزار متر مکعب گاز از چاه اکتشافی یانگتال1 در استان سیجون استخراج می‌کند. این میدان بخشی از یک زمین 350 کیلو متر مربعی غنی از گاز است که حاوی لایه های سنگ های آتشفشانی است . 
تولید گاز از میدان قوانان در جنوب سیچوان به رکورد 20.11 میلیون مترمکعب در اواخر دسامبر رسید که از 12 میلیون متر مکعب ماه اکتبر بیشتر بود .

داگانگ  
جریان گاز زیادی از چهار چاه اکتشافی در داگانگ نزدیک پکن  وجود دارد. چاه یینکو2 در داگانگ تقریباً 180 هزار متر مکعب گاز و 234 هزارمترمکعب میعانات گازی در روز تولید می کند، در حالی که تولید روزانه واه یینک 74 هزار مترمکعب گاز و 318 هزار مترمکعب میعانات گازی است.

حوزه چانگ کینگ، اوردو 
سی ام پی سی طی دو دهه گذشته چانگ کینگ را در شمال حوضه اوردوس چین ساخت. تولید این چاه به رکورد 54/61 میلیون تن معادل های نفتی در 2018 رسید که 2.7 درصد از 2017 بیش تر بود. سی ان پی سی به دنبال حفر چاه های کم عمق تری در این منطقه است .

 هابل شیل 
یک واحد حفاری تحت کنترل وزارت زمین و منابع ، حفاری های اکتشافی در ساختارهای شیل در غرب استان هوبی مرکزی انجام داده است که می‌تواند بیش از 10 تریلیون متر مکعب ذخایر ژئولوژیکی را در خود نگه دارد . 

چاه های دریایی 
در دسامبر 2017 یک چاه اکتشافی بوژونگ در دریای بوهایی در شمال چین کشف شد.  شرکت اسنوک روزانه 6.4 میلیون فوت مکعب گاز به طور آزمایشی و بصورت روزانه ازین منطقه استخراج می کند. 
این منطقه در عمق تقریبی 1450 متری دارای ذخایر قابل بازیافت تا دو و نیم تریلیون فوت مکعب است . 

تولید نفت چین طی سومین سال پیاپی کاهش یافتواردات نفت چین 30 درصد در آخرین ماه 2018 افزایش یافت

انتهای پیام/159

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، بهنام امانی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که با شهرداری شهرکرد برگزار شد، مرحله طراحی و اجرای نقشه مسیر فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به اتمام رسید و این طرح در فاز پنج اجرا می‌شود.
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان شهرکرد گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و در مرحله اول شهرکرد به پنج منطقه تقسیم و برای حفاری مجوز‌های جداگانه دریافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۵۰ کیلومتر حفاری برای اجرای طرح FTTH در شهرکرد در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شروع عملیات عمرانی با حفاری ۳۰ کیلومتر از مسیر طرح در منطقه منظریه و قسمتی از خیابان ملت غربی شهرکرد و با رعایت قواعد حفاری و با دستگاه ترینچر انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا