Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@21:54:45 GMT

زندگی و مرامش علی وار بود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۳۸۳۶

زندگی و مرامش علی وار بود

     

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج،  جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شامل سردار افروز ، سردار صادقی ، برادر امیر آبادی و حرثی با خانواده سرلشکر شهید منصور وطن پور دیدار داشتند، که خلاصه این دیدار را  مشاهده می کنید:

همسر شهید منصور وطن پور، شهید را عاشق ایران و ارتش می دانست و گفت: عاشق وطن و کشور بود، در خانواده و محل کار همه عاشقش بودند، زندگی و مرامش علی وار بود، زندگی اش حسین وار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه کارها ی ارتش پیش قدم بود و به هر آرزویی که داشت رسید و شهید شد.

 

 

 

زندگینامه خلبان شهید سرلشگر منصور وطن‌پور

تاریخ تولد: ۱۳۱۷

تاریخ شهادت: ۹/۷/۱۳۵۹

یگان: هوانیروز

محل تولد: اراک

محل شهادت: جنوب (حمیدیه)

محل دفن: تهران (بهشت‌زهرا)

 

در شهرستان اراک دیده به جهان گشود. تحصیلات را تا اخذ دیپلم به پایان برد و در سال ۱۳۳۸ وارد دانشکده افسری شد. دوران سخت آموزش‌های نظامی و فنون رزم و علوم استراتژیک را در مدت سه سال به پایان رساند و با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد. ستوان وطن‌پور از افسران ممتازی بود که برای آموزش خلبانی بالگرد انتخاب و به آمریکا اعزام گردید. او در دانشکده پرواز آمریکا نیز درخشان ظاهر شد و با دریافت گواهینامه خلبانی به ایران بازگشت و در هوانیروز به خدمت پرداخت.

اولین واحد خدمتی او پایگاه هوانیروز کرمانشاه و آخرین یگان، پایگاه آموزش هوانیروز اصفهان بود که بعد از شهادت، به اسم خودش پایگاه سرلشکر منصور وطن‌پور نام‌گذاری شد.

دراین پایگاه شایستگی و لیاقت را به جایی رساند که بعد از افتخار استاد خلبانی با درجه سرهنگ دومی معاون پایگاه شد. قلم زدن در رثای استادخلیان و سومین شهید هوانیروز در دوران دفاع مقدس بسیار مشکل است. او فرمانده‌ای دانا، انسانی مؤمن، استادی با معلومات وسربازی باغیرت و وظیفه‌شناس بود. کارمند خلبان وطن‌پور دریایی از صفات برجسته است.

تلاش پرثمر در ایام انقلاب، مأموریت‌های بی‌شمار در جنگ ومردم‌یاری و حس وظیفه‌ شناسی از خصلت‌های بارز او بود که قابل توصیف نمی‌باشد. خلبان وطن‌پور در ایام انقلاب وجنبش‌های مردمی فرمانده گردان تک هوانیروز کرمانشاه با درجه سرگردی بود. وقتی از او می‌خواهند نیروهای گردان خود را جهت مقابله با مردم شهر گسیل کند، با شجاعت در مقابل دستوردهنده می‌ایستد و می‌گوید:

پرسنل گردان من برای روزهای جنگ و مقابله با دشمن برون مرزی آموزش دیده اند، نه برای جنگ با هموطنانشان.

در آغاز جنگ استاد خلبان هوانیروز وطن‌پور فرمانده اولین تیم پروازی بود که شتابان به جبهه‌ پرواز کرد. او تا نهمین روز جنگ در مقابل تانک‌ها و نیروهای تا دندان مسلح دشمن ایستاد و پیشروی آنها را در پل کرخه سد کرد و شهادتی شیرین را برای خود رقم زد.

خلبان منصور وطن‌پور با درجه سرلشکری در آمار شهدای هوانیروز و جنگ منظور شده و مزارش در بهشت‌زهرای تهران می‌باشد.

 

منبع: راهیان معراج

 

تهیه و تنظیم: امین حرثی

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۴۳ نفر شهید و ۶۴ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق گزارش الجزیره، این وزارت اعلام کرد: از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۲۹۳ نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهروندان غیرنظامی فلسطینی در غرب رفح را هدف قرار داده و یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

صهیونیست‌ها همچنین در حملات توپخانه‌ای علیه پل «وادی غزه» ۴ فلسطینی را به شهادت رساندند.

توپخانه‌های صهیونیستی مناطق شرقی خان‌یونس را نیز هدف قرار دادند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل یک منزل متعلق به خانواده العمور واقع در شرق الفخاری در خان‌یونس را هم بمباران کردند.

منابع رسانه‌ای از بمباران منازل مسکونی در منطقه الخزاعه در شرق خان‌یونس نیز خبر دادند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که از شب گذشته تاکنون در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف رفح ۸ نفر به شهادت رسیدند که دو نفر از آن‌ها کودک هستند.

محمد بسام الجمل، خبرنگار فلسطینی نیز در جریان بمباران منزلش در رفح توسط جنگنده‌های صهیونیستی صبح امروز به شهادت رسید.

دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که با شهادت محمد بسام الجمل تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی از هفتم اکتبر تا کنون به ۱۴۱ نفر رسید.

در بمباران شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه نیز یک زن شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

در حملات هوایی به اردوگاه البریج هم یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان دفاع مدنی در غزه نیز اعلام کرد که در بیمارستان الناصر بعد از خروج نیروهای اشغالگر ۳۹۲ جسد کشف کردیم که ۵۸درصد از آن‌ها را نتوانستیم شناسایی کنیم.

این سازمان  تاکید کرد: اجساد چندین کودک نیز در گورهای جمعی در بیمارستان الناصر کشف کردیم. بر روی اجساد برخی از شهدا جای شکنجه وجود دارد. رژیم صهیونیستی اعدام‌های میدانی در بیمارستان الناصر انجام داده و ما خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم. رژیم اشغالگر اجساد برخی از شهدا را در کیسه‌های پلاستیکی در عمق ۳ متری دفن کرده است. ما معتقدیم که اسرائیل دست‌کم ۲۰ نفر را زنده در بیمارستان الناصر دفن کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز  ارتش تا عمو کاووس «نون خ»
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید