Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@22:12:20 GMT

برقراری 323 تماس با سامانه 125 همدان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۴۵۱۵

برقراری 323 تماس با سامانه 125 همدان

محمدرضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همداتن اظهار داشت: طبق اعلام مرکز پیام و کنترل فرماندهی عملیات در 12 بهمن ماه، 6 عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در 24 ساعت گذشته بوده است.

وی افزود: روز دوازدهم بهمن ماه شهروندان 323 بار با سامانه 125 تماس گرفته‌اند که از این تعداد تماس 6 مورد منجر به عملیات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان عنوان کرد: 10 تماس جهت مشاوره و راهنمایی، 40 تماس اشتباه و متاسفانه 267 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی ادامه داد: عملیات‌های انجام شده در این تاریخ 6 مورد عملیات امداد و نجات شامل دو مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور در باغ ایرانی و شهرک مدنی، نجات افراد محبوس شده در منزل در میدان پروانه ها، رفع آبگرفتگی در 30 متری عمار و دو مورد عمیات امداد و نجات در حادثه واژگونی خودرو در پل رسالت و بلوار ملت توسط آتش نشانان به انجام رسید.

بیاناتی تصریح کرد: تعداد پنج نفر نجات یافته طی عملیات‌های مذکور گزارش شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: آتش نشانی همدان سامانه 125 امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که فردی با او تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی مدعی شده که فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان وجه نقد شود. شاکی نیز  وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری شده است.

وی با بیان اینکه مجرمان پرسشی بسیار ساده را از مالباخته مطرح کرده بودند، گفت: این افراد با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که برایس پیامک شده است، از پشت تلفن به آنها اعلام کند. همچنین برخی از کدها را نیز در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کرده است. در نهایت شاکی نیز با یک غفلت ساده متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: رسیدگی به موضوع در دستورکار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و در جریان آن چند مورد شکایت مشابه دیگر نیز به این پلیس اعلام شد. مدتی بعد ماموران با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند را در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشیکل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین بررسی ادله دیجیتال و اعترافات متهمان نشان داد که آنان بالغ بر پنج میلیارد ریال به همین شیوه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست کند، قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس ها نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند