Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از جمع آوری ۳۲ هزار بشکه نفت با کمک دستگاه‎های MOT در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این امر مانع انتشار ۱۵ هزار تن گاز دی اکسید کرین به محیط شده ضمن اینکه صرفه جویی ۴ هزار و ۷۱ میلیارد ریالی به همراه داشته است.

 

به گزارش «انرژی امروز« از شرکت ملی نفت ایران محسن دهانزاده ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، با اشاره به رتبه نخست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در تولید نفت، گاز و مایعات گازی در سطح  مناطق نفتخیز جنوب، گفت: شرکت کارون در چرخه اقتصاد کشور و صنعت نفت ایران جایگاهی منحصر به فرد و استراتژیک دارد؛ این شرکت مسئولیت تامین خوراک برخی پالایشگاه‌ها به ویژه پالایشگاه تهران، آبادان و پتروشیمی‌های مارون و بندر امام را برعهده دارد و روزانه مقادیر مشخصی نفت، به خط لوله صادراتی ارسال کرده و مقادیر مشخصی گاز به شرکت ملی گاز ایران تحویل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مسئولیت اصلی ما تولید موثر، ایمن و مستمر براساس مصوبات هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران است.

 

وی افزود: شرکت نفت و گاز کارون ۴۲ واحد فرآورشی، ۶۵۰۰ کیلومتر انواع خطوط لوله و ۲۸۰ ایستگاه اصلی و فرعی برق را داراست و همچنین نقشی محوری در ترانزیت نفت سایر شرکت ها از جمله شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان و شرکت های بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برعهده دارد.

 

انجام مستمر تعمیرات اساسی تاسیسات کارون

 

دهانزاده صیانت از تاسیسات و تعمیرات اساسی را یکی از فعالیت های مهم و مستمر شرکت نفت و کارون دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۱۲۰ مورد عملیات تعمیر توسط دستگاه های لوله مغزی سیار بر روی چاه های توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی، ۵۲۴ مورد بازرسی در بخش بالادستی چاه و ۴۵۱۰۰ موضع ضخامت سنجی خطوط لوله انجام شده است.

 

وی افزود: با توجه به عبور خطوط لوله این شرکت از رودخانه ها و نهرها و مجاورت مناطق مسکونی، در مسیر ایمن سازی، این خطوط لوله به طور مستمر ضخامت سنجی و پشتیبانی می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: کارخانه های تقویت فشار گاز آسماری شماره ۲ ، تقویت فشار گاز آسماری شماره ۵  ، کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ ، واحد فرآورش شماره ۲ و واحد مشترک گاز و گاز مایع ۷۰۰ در ده ماه ابتدای سال ۹۷ تعمیر اساسی شده اند.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بیان کرد: برای نخستین بار در سطح مناطق نفتخیز انتقال اطلاعات به دفاتر مهندسین خوردگی از طریق سیستم های تلفن همراه میسر شد؛ زنده بودن سیستم های حفاظت کاتدی به تزریق جریان برق است و به وسیله تلفن همراه به طور مستمر اطلاعات حیاتی این سیستم ها به مهندسین منتقل می شود و کمتر نیاز به حضور فیزیکی مهندسین است.

 

وی تشریح کرد: چاه های ما در نیمه دوم عمر خود هستند و نفت این چاه ها نمکی شده است و برای فروش و استفاده نیاز به نمک زدایی دارد؛ پساب واحد های نمک زدایی بسیار خورنده است و چون سرعت خرابی دستگاه های تزریق پساب ما بسیار زیاد بود از ساخت قطعه به سمت ساخت تجهیزات مقاوم در مقابل خوردگی رفتیم. با این نگاه جدید، تجهیزات ساخته شد و اخیرا در واحد اهواز ۱ نصب شده و در حال استفاده است.

 

بومی سازی بیش از ۲۰۰ قلم کالا در شرکت نفت و گاز کارون

 

دهانزاده گفت: ۲۱۳ قلم کالا در ده ماه نخست  امسال با حمایت و پشتیبانی شرکت نفت و گاز کارون توسط سازندگان داخلی ساخته شده و با موفقیت در حال استفاده است و خوشبختانه در ده ماه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته در حوزه ساخت قطعه داخلی ۲۵ درصد رشد داشتیم.

 

وی ایمن سازی کریدور خطوط انتقال نفت در محل عبور از رودخانه کارون را یکی از اقدام های مهم شرکت کارون در حوزه پدافند غیرعامل ذکر و تاکید کرد: با نصب سینی‎هایی در زیر کریدورخطوط انتقال نفت در محل عبور از رودخانه کارون جهت هدایت نفت ناشی از نشت احتمالی به حوضچه ها، از آلودگی رودخانه و محیط جلوگیری شد.

 

دهانزاده اظهار کرد: در ده ماهه ابتدای سال جاری ۳۲ هزار بشکه نفت توسط دستگاههای MOT  استحصال و باعث جلوگیری از انتشار ۱۵ هزار تن گاز co2 به محیط زیست شده است. از ابتدای به کارگیری این تجهیز تاکنون با انجام ۱۲۶۳مورد عملیات علاوه بر استحصال حدود یک میلیون و ۳۸۵ هزار بشکه نفت خام به ارزش تقریبی ۴۰۷۱میلیارد ریال، در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و صیانت از محیط زیست، از انتشار گاز های آلاینده‌های به هوا پیشگیری شده است.

 

اجرای پروژه بهسوزی مشعل بنگستان به روش تزریق گاز

 

وی افزود: پروژه بهسوزی مشعل بنگستان واحد بهره برداری شماره ۳ اهواز به روش تزریق گاز برای نخستین بار در سطح مناطق نفتخیز جنوب با استفاده از توان شرکت های بومی استان خوزستان در شهریور سال جاری با حضور استاندار خوزستان و با اعتبارپروژه حدود ۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون افزود: این پروژه با پیشگیری از سوزانده شدن روزانه ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه به پاکیزگی هوای کلانشهر اهواز کمک می کند و ماهیانه به میزان ۸۱۰ هزار دلار صرفه اقتصادی دارد. کلیه هزینه های پروژه تنها در مدت ۱۸ روز پس از راه اندازی مستهلک شد.

 

دهانزاده با اشاره به اجرای پروژه بهسوزی مشعل بنگستان واحد بهره برداری شماره ۲ اهواز تاکید کرد: این پروژه به روش تزریق هوا و برای نخستین بار در سطح  مناطق نفتخیزجنوب در حال اجرا است و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد.  اعتبار این پروژه حدود ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است و با پیشگیری از سوزانده شده روزانه ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز همراه به پاکیزگی هوای کلانشهر اهواز کمک شایانی خواهد کرد و ماهیانه به میزان ۹۷۰ هزار دلار صرفه اقتصادی خواهد داشت.

 

برگزاری ۶۳۰ دوره آموزشی در شرکت نفت و گاز کارون

 

وی با اشاره به برخورداری شرکت نفت و گاز کارون از نیروهای کارشناسی و مهارتی گفت: حدود۶۳۰ دوره آموزشی در این شرکت برگزار شده است و سرانه آموزشی این شرکت حدود  ۳۴ نفر- ساعت است.

 

دهانزاده تصریح کرد: بخشودگی مالیاتی برای کارکنانی که در واحدهای مناطق کمتر توسعه یافته مشغول به کار هستند، معافیت مالیاتی ایثارگران قرارداد مدت موقت و ارکان ثالث و کمک های بلاعوض (مددکاری) به نیروهای ارکان ثالث را از دیگر اقدام های انجام شده در حوزه منابع انسانی در شرکت نفت و گاز کارون دانست.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: نقش حماسی و جانفشانی کارکنان صنعت نفت جنوب در تحقق اهداف  و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی غیر قابل انکار است. حضور قاطع کارکنان مناطق نفتخیزجنوب در اعتصابات صنعت نفت و بستن شیرهای نفت به فرمان حضرت امام (ره) حرکتی تاریخی بود که ضربه ای مهلک به پیکر رژیم ستم شاهی وارد آورد و تحقق پیروزی نهایی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید؛ مهندسین خارجی که با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی از ایران خارج شدند هیچ گاه فکر نمی کردند که مهندسین ایرانی بتوانند همه امور را به دست بگیرند و صنعت نفت ایران بر روی پای خود بایستد.

 

دهانزاده تاکید کرد: شرکت ملی نفت ایران شایسته است در آینده از حوزه مخزن‎داری عبور کند و به صدور و انتقال دانش فنی در سطح بین الملل بیاندیشد؛ نگاه جهانی و عملکرد خوب داخلی در کنار یکدیگر به پیشرفت و ارتقای ما کمک خواهد کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود

رشد تقاضای جهانی برای نفت تحت تاثیر افزایش استقبال از خودروهای برقی در چین و آمریکا و عادی شدن مصرف پس از افزایش شدیدی که در دوران پساکرونا داشت، ممکن است امسال نصف شود.

به گزارش ایسنا، شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضا برای بنزین احتمالا ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است چین که زمانی پیشران تقاضا برای بنزین در جهان بود، امسال بیش از نیمی از فروش همه خودروهای برقی را به خود اختصاص خواهد داد.

پیش‌بینی بازوی تحقیقاتی شرکت ملی نفت چین (CNPC) نشان داد مصرف بنزین چین، امسال حدود ۲ میلیون تن معادل حدود ۱.۳ درصد رشد کرده و به ۱۶۵.۱ میلیون تن (۳.۸ میلیون بشکه در روز) می‌رسد. بازوی تحقیقاتی سینوپک که بزرگترین پالایشگر نفت در چین است، انتظار دارد تقاضا برای بنزین در سال ۲۰۲۴، به میزان ۱.۷ درصد معادل حدود ۳ میلیون تن رشد کند و به ۱۸۲ میلیون تن برسد.

طبق ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی، با کاهش قیمت که تقاضا را تقویت کرده است، سهم خودروهای برقی فروخته شده در سال میلادی جاری، ممکن است در چین به ۴۵ درصد، ‌ در اروپا به حدود ۲۵ درصد و در آمریکا به بیش از ۱۱ درصد برسد.

در مقابل، رونق فروش خودرو به همراه رشد اقتصادی بالا و ضریب نفوذ اندک خودروی برقی، محرک تقاضا برای بنزین در هند و اندونزی می‌شود.

برآورد دولت هند نشان می‌دهد مصرف بنزین هند در سال منتهی به مارس ۲۰۲۵، به رکورد ۳۹.۲ میلیون تن (۹۰۸ هزار بشکه در روز) خواهد رسید که حدود پنج درصد بالاتر از ۳۷.۲ میلیون تن در سال منتهی به مارس ۲۰۲۴ است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف روزانه بنزین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ تا رکورد ۳۹۲ میلیون گالن، صعود کرده بود، در سال ۲۰۲۳، به حدود ۳۷۶ میلیون گالن (۸.۹۴ میلیون بشکه در روز) کاهش یافت.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تقاضا در سال ۲۰۲۴، ثابت باشد. شرکت مشاوره FGE اعلام کرد در نتیجه، حاشیه سود پالایش نفت در آمریکا پس از اوج فصل رانندگی تابستانی، تحت فشار نزولی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، در اروپا، تقاضا برای بنزین، به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۲.۳ درصد رشد کرده و به ۲.۱۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد که مطابق با روند رشد در سال‌های اخیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون