Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:59:45 GMT

۲۶۰۰ زن سرپرست خانوار در ایلام تحت پوشش بیمه هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۴۹۶۴

۲۶۰۰ زن سرپرست خانوار در ایلام تحت پوشش بیمه هستند

زهرا همتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیمه زنان خانه دار عنوان اظهار داشت: زنانی که سرپرست خانوار و تحت حمایت بهزیستی هستند از  بیمه برخوردار می شوند.

وی گفت: هم اکنون در خانواده های روستایی بیش از یک هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار را داریم که از بیمه عشایری و روستایی استفاده می کنند.

وی افزود: نزدیک به ۸۰۰ زن سرپرست خانوار را هم مناطق شهری استان داریم که بیمه این زنان از طرف سازمان بهزیستی و از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی اظهار داشت: در حوزه زنان سرپرست برنامه های مختلفی از جمله تشکیل گروه های همیاری که خود تولیدکننده هستند و به اقتصاد جامعه و هم به اقتصاد خانواده کمک می کنند، اجرایی شده است.

 مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: بیش از ۵۰ گروه همیار در سراسر استان تشکیل شده که این گروه های ۵ تا ۷ نفره هستند که با کمک یگدیگر اقتصاد خانواده را می چرخانند و بسیاری از این گروه ها تولیدات خوبی را دارند.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق روستایی استان ۳۰۰ گروه خودیار با وام های ارزان قیمت مشغول به کار شده اند و به توانمندسازی اقتصاد خانواده کمک می کنند.

وی افزود: در بحث بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار نیز یک هزار نفر با کمک بنیاد برکت بیمه تکمیلی شدند.

ساخت مسکن برای معلولان

همتی در خصوص مسکن مهر مددجویان تحت پوشش نهاد بهزیستی بیان داشت: به دو شیوه در این خصوص به افراد تحت پوشش کمک می شود، یک شیوه افرادی مانند زنان سرپرست خانوار یا افراد معلول که یک کمک هزینه ای را به این افراد پرداخت می کنیم و در حال حاضر مبلغ ۸ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: برای خانواده هایی که دو معلول و دو معلول به بالا دارند شرایط  متفاوت تر است، برای خانواده های دو معلولی در مناطق شهری با کمک بنیاد مستضعفان و مسکن و شهرسازی در مناطق شهری ۲۵ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۸ میلیون تومان به شکل بلاعوض پرداخت می کنیم.

وی افزود: امسال ۲۱۱ واحد مسکونی در بهزیستی برای خانواده های تحت پوشش ساخته شده که پنج واحد از این تعداد بحث معلولان روستایی و ۱۶ واحد آن نیز مربوط به معلولان شهری بوده است.

کد خبر 4531028

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی ایلام زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی افزود: این طرح در حال حاضر از ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و آب شرب ۱۸ هزار و ۳۰۱ نفر جمعیت را تامین خواهد کرد.   وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح طی تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری، اجرای ۳ باب ایستگاه پمپاژ بین راهی، احداث یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی و حفریک حلقه چاه پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار