Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:22:47 GMT

افزایش ۷۰ درصدی سفر اتباع جمهوری آذربایجان به ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۵۰۵۳

افزایش ۷۰ درصدی سفر اتباع جمهوری آذربایجان به ایران

روزنامه ینی مساوات جمهوری آذربایجان از افزایش ۷۰ درصدی سفرهای شهروندان این کشور به ایران در سال ۲۰۱۸ خبر داد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه ینی مساوات جمهوری آذربایجان از افزایش 70 درصدی سفرهای شهروندان این کشور به ایران در سال 2018 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزنامه براساس آمار رسمی سفرهای خارجی هموطنان آذربایجانی آمده است که این سفرها با 19.5 درصد افزایش نسبت به سال 2017 به 4908.1 هزار رسیده که 33.6 درصد این سفرها به ایران بوده است. این آمار نشان دهنده افزایش 70 درصدی سفرها به ایران است.  بیشتراین سفرها تجاری، درمانی، زیارتی بوده که در این بین سفرهای تجاری مهمترین آنهاست.

این روزنامه با بیان این که ارزانی خوراک و پوشاک در ایران نیز از دلایل جلب هموطنان به ایران است  به خرید مایحتاج و لوازم خانگی مسافران آذربایجانی از ایران اشاره کرده و نوشته ‌"فرش 400ماناتی در اینجا را100  مانات میخرند. دومی خرید لاستیک خودرو است که نسبتاً ارزان است. آنها علاوه بر برنج و دیگر ارزاق، اجاق گاز را نیز از ایران تهیه میکنند."

بر اساس این مقاله دومین دلیل حضور مسافران آذربایجانی در ایران پایین بودن هزینه های درمانی در این کشور است.

پروفسور عادل غیب اله در مصاحبه خود با ‌"ینی مساوات" گفت: بیماران زیادی برای درمان به ایران می روند. توریسم سلامت در همه جای دنیا وجود دارد برای مثال "بیماران زیادی از ترکیه و اروپا برای درمان به آمریکا می روند". نبود بیمه درمانی اجباری در این کشور ها باعث این سفرهاست. علاوه بر این پایین بودن هزینه های درمانی در ایران نیز سبب افزایش این گونه سفرها به این کشور است.

این روزنامه تاکید میکند که با توجه به کاهش ارزش پول ملی ایران هزینه های درمانی برای اتباع آذربایجانی در ایرانی بسیار ارزان تمام میشود و با وجود برخی مشکلات و نارضایتی ها اما همچنا سفرهای درمانی به ایران تداوم دارد.

الهام علی‌اف: جمهوری آذربایجان در حال تبدیل شدن به مرکز حمل و نقلی اوراسیاستجمهوری آذربایجان بزرگ‌ترین واردکننده محصولات گرجستانگزارش تسنیم| اعتصاب غذای وبلاگ‌نویس محبوس و فشارهای سیاسی غرب بر دولت جمهوری آذربایجانفرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان: ‌مردم آذربایجان با آرامش کامل به ایران سفر می‌کنند


انتهای پیام/

R1349/P/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قفقاز اخبار "جمهوری آذربایجان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز اخبار جمهوری آذربایجان قفقاز اخبار جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم