Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رحیمی از دستگیری سارقان حادثه نهم آبان و اعتراف آنها به ۳۰۰ فقره سرقت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «حسین رحیمی» امروز (شنبه سیزدهم بهمن ماه) در طرح دستگیری سارقان بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و تبریک دهه فجر گفت: خداوند را سپاس می گویم که به ما عنایت کرد که امروز حافظ امنیت مردم و انقلاب مان در این شرایط سخت باشیم، در حال حاضر پلیس در عرصه های مبارزه با مفاسد اقتصادی، برقراری نظم، امنیت، انضباط اجتماعی و ایجاد انضباط ترافیکی نقش ویژه ای را امضا می کند و در عرصه دفاع از دستاوردهای انقلاب، آرمان های امام راحل و شهدا سربازان خوبی برای رهبری و ولایت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به نهم آبان سال جاری بیان کرد: نهم آبان ماه سال جاری در روز روشن جمعی از زندانیان که به دلیل بیماری و درمان در بیمارستان امام خمینی (ره) بودند توسط یک گروه فراری داده شدند. این افراد یکی از گروه های خشن بودند که با اقدامات جنایتکارانه فراوانی از جمله سرقت های منازل ایجاد رعب و وحشت در جامعه کرده بودند. همچنین چندین مورد درگیری در تهران و شهرستان ها با پلیس داشتند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اکثر اقدامات این گروه مسلحانه بوده است، بیان کرد: در هر جایی که لازم بود از سلاح استفاده کرده که آخرین اقدامات مسلحانه آنان مربوط به خیابان میرداماد می باشد که دستگیری آنها توسط پلیس در حین سرقت از منازل صورت گرفته بود که در این دستگیری یکی از ماموران پلیس مصدوم و آنها موفق به فرار شدند.

 

سردار رحیمی در ادامه افزود: با توجه به رعب و وحشتی که این گروه در نهم آبان ماه سال جاری برای مردم در بیمارستان امام خمینی (ره) ایجاد کرد به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت که کمتر از 48 ساعت باند آنها شناسایی شدند، حتی پلیس به دلیل متواری شدن آنها به نقاط مختلف کشور تیم های متعددی برای دستگیری و شناسایی آنها به سراسر کشور اعزام کرد. در نهایت در اقدامات اولیه یک نفر (20 روز پیش) را دستگیر کردیم.

 

وی در ادامه افزود: در نهایت با انجام تحقیقات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره پلیس آگاهی و در یک عملیات غافل گیرانه موفق شدند مکان اختفای آنها را چند روز گذشته شناسایی کنند و در سوم بهمن ماه سال جاری دستگیر شدند.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه این باند شامل شش مرد و پنج زن بودند، تصریح کرد: این زن ها به عنوان طعمه در سرقت ها مورد استفاده قرار می گرفتند که در عملیات غافلگیرانه  ضربتی پلیس آگاهی دستگیر شدند.

 

وی تصریح کرد: در مجموع در این عملیات شش مرد و پنج زن دستگیر و پنج قبضه سلاح کلف کمری جنگی و مقادیر زیادی مهمات کشف شد.

 

سردار رحیمی در ادامه اظهار کرد: در این عملیات یکی از مجرمان که قصد تیراندازی به سمت ماموران ما را داشت با اقدام پیشگیرانه و پیش رفتانه پلیس روبرو شدند که حتی اجازه عکس العمل هم به وی ندادند و از ناحیه پا مصدوم شدند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اعضای این باند در طول یک سال فعالیت های تبهکارانه بیش از 300 فقره سرقت را در پرونده خود ثبت کردند، بیان کرد: در بازجویی هایی که از این افراد انجام داده ایم مشخص شد این افراد در تمامی سرقت های خود از اسلحه استفاده می کردند و بیشتر سرقت های خود را نیز در مناطق شمالی، شرق و غرب تهران و شهرهای اطراف تهران مانند استان البرز و استان های اصفهان و لرستان انجام می دادند.

 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: این گروه میلیاردها تومان از اموال مردم را سرقت کردند که ما در حال شناسایی و کشف آنها هستیم که بعد از بررسی های صورت گرفته آنها را به مال باختگان خود تحویل خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه این افراد خود را برای انجام یک عملیات مسلحانه دیگر نیز آماده می کردند، تصریح کرد: آنها به قدری پررو و جسور شده بودند که پلیس و حتی مسئولان نظام را تهدید می کنند و در فضای مجازی کری می خواندند و می گفتند اگر می توانید بیایید ما را دستگیر کنید.

 

سردار رحیمی افزود: امیدواریم مسئولان دستگاه قضایی هرچه سریع تر این باند مخوف را به سزای اعمال خود برسانند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر افراد این گروه دارای سوابق بودند که توسط پلیس دستگیر شدند، اظهار کرد: حتی در زندان بودند و تحت رصد پلیس قرار داشتند. ما طی یک ماه گذشته سه گروه را در یک اقدام پیش رفتانه که قصد اقدام مسلحانه از بانک، طلافروشی و صرافی ها را داشتند، دستگیر و سلاح های آنها را کشف کردیم که دو گروه روانه زندان شدند و گروه دیگر در حال تکمیل پرونده و در حال بازجویی هستند.

 

وی با بیان اینکه میانگین سنی این گروه 30 سال است، افزود: همچنین سه دستگاه خودرو نیز از این افراد توقیف شد.

 

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ما برای سرقت درجه بندی نداریم، اظهار کرد: سرقت های خشن و مسلحانه که فشار روحی و روانی زیادی در جامعه دارند نسبت به سرقت های خرد از اهمیت بیشتری برای پلیس برخوردار است و تحت کنترل بیشتری هستند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان 12 بهمن گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد جشنواره فیلم فجر کانون های مساجد اصفهان بیمارستان امام خمینی ره سردار رحیمی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خودرو در پوشش مسافر

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: این سارقان در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودرویش توسط دوتن که به عنوان مسافر، سوار خودرو وی شده بودند و پس از طی مسافتی سارقان با تهدید سلاح سرد راننده را در اتوبان پیاده کرده و با خودرو متواری شدند، که شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های همه‌جانبه و پایش تصاویر شهری هویت یکی از سارقان که جزو متهمان سابقه‌دار سطح حوزه بود شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی ماموران به مخفیگاه وی اعزام شدند و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری و آغاز تحقیقات هویت، مخفیگاه دو همدست دیگر وی نیز در محدوده قیامدشت شناسایی شد و آن‌ها طی دو عملیات منسجم و جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

طرهانی عنوان کرد: متهمان در بازجویی به دو فقره سرقت خودرو و پنج فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند و برای بررسی تخصصی متهمان به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: فارس

کد خبر 749662

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد