Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@07:55:09 GMT

طولانی‌ترین سقف معلق در جهان+عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۵۴۱۵

طولانی‌ترین سقف معلق در جهان+عکس

به گزارش مجله دلتا، سقف معلق "سینمای مرکزی بوسان" به‌عنوان جذاب‌ترین سینما در شهر بوسان شناخته شده‌است. فستیوال بین‌المللی فرهنگ و معماری بوسان در سال ۲۰۰۵ میلادی برگزار شد. این فستیوال یک رقابت سازمان یافته طراحی بود که برای "سینمای مرکزی بین‌المللی بوسان"، و فستیوال بین‌المللی فیلم (BIFF) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر بوسان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای کشور کره جنوبی و دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی بعد از سئول، پایتخت است. 

شرکت اتریشی COOP HIMMELB(L)AU در سال ۲۰۰۸ میلادی طراحی و ساخت این پروژه را شروع کرد و چهار سال بعد در سال ۲۰۱۲ میلادی آن‌را به پایان رساند. تا امروز این ساختمان برنده جایزه بین‌المللی معماری شد. همچنین جایزه طراحی و ادبی شیکاگو در سال ۲۰۰۷ به این ساختمان تعلق گرفت.

در ساختمان‌های یک طبقه سقف برای محافظت از نور آفتاب، برودت، باران و برف استفاده می‌شود. در ساختمان‌های چند طبقه علاوه بر این کارها برای جداسازی طبقات از یکدیگرکاربرد دارد. به گونه‌ای که سقف یکی، زمین دیگری محسوب می‌شود. سقف معلق سینمای مرکزی بوسان از نظر تکنیک اجرا قابل تأمل است و توضیحات فنی در این مختصر نمی‌گنجد.

طولانی‌ترین سقف معلق، به‌عنوان یک رکورد جهانی در گینس به‌نام معماری سینمای مرکزی شهر بوسان ثبت شده‌‍ است. تیم طراحی به خوبیتوانست نسبت به فرم و طرح این ساختمان، دید و منظر مناسب از نظر معماری را برای مردم ایجاد کند. تقاطع بین فضای عمومی، برنامه‌های فرهنگی، سرگرمی، تکنولوژی و معماری، هدف این طرح است.

 خلق یک نقطه عطف پر جنب و جوش در چشم انداز شهری از دیگر اهداف این پروژه است. مهم‌ترین دغدغه این پروژه برای شرکت کارفرمای کره‌ای، موضوع سقف بوده‌است. طرح سقف معلق بنا الهام گرفته از سبک گنبد باروک و رنسانس است.

لامپ‌های LED در پوشش سقف خارجی بنا به‌عنوان آسمان مجازی،عمل می‌کند. سطح روشنایی لامپ‌های LED قسمت خارجی سقف، فضای نمادین موجداری نسبت به مرکز شهر بوسان به‌ وجود آورده است. این حرکت گرافیکی سقف در شب، یک فضای شهری پرجنب و جوش را ایجاد می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند

ده روسی لیاقت سرمربیگری در رم را دارد و کارش را هم خوب انجام می‌دهد.

طرفداری | فرانچسکو توتی، اسطوره رم از پیشرفت دنیله ده روسی به عنوان سرمربی جالوروسی صحبت کرده است.

توتی در مصاحبه با کوریره دلو اسپورت در مورد دوست صمیمی و هم‌تیمی سابقش در رم که هم‌اکنون هدایت این باشگاه ایتالیایی را برعهده دارد صحبت کرده و گفته که دوست دارد ده روسی در رم بماند.

امیدوارم او برای مدت طولانی در رم بماند. اول به خاطر اینکه او لیاقتش را دارد و دوم به این معنی است که او کارش را خوب انجام می‌دهد.

من برای آینده باشگاه آرزوی موفقیت می‌کنم، امیدوارم رم دوباره به رقابت‌های مهم برگردد چون شهر و هوادارانش لیاقتش را دارند.

آینده رم؟ او مربی فوق‌العاده‌ای است و ما شاهد آن هستیم. اگر قرار بود مدیر شوم نمی‌دانم، در حال حاضر در رم ایده‌های دیگری دارند، انتخاب‌های دیگری می‌کنند و به من ربطی ندارد. در غیر این صورت اینجا نمی‌بودم.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟