Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌اله چراغی امروز (13 بهمن) در نشست خبری درباره اقدامات شهرداری لواسان به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: انقلاب ما نقطه عطفی در سراسر دنیا بود. برای حفظ انقلاب و ارزش‌های آن شهدا و هزینه‌های زیادی دادیم و گرامیداشت انقلاب حق کسانی است که در راه آن زحمت کشیدند.شهرداری لواسان مثل همه شهرداری‌ها برنامه‌هایی را به مناسبت دهه مبارک فجر تدارک دیده است که این برنامه‌ها شامل معرفی دستاوردهای انقلاب بخصوص برای جوانان عزیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شهرداری لواسان ادامه داد: طبق معمول هر سال بحث آذین‌بندی شهر را برای ایام مبارک دهه فجر در برنامه داریم. همچنین نصب بنرهایی با محتوای فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و پرچم‌های منتسب به ایام فاطمیه از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل سال انقلاب که برخی ادارات لواسان نیز در آن همکاری می‌کنند و معرفی شخصیت‌های بازری که در انقلاب نقش داشتند از دیگر برنامه‌های ما در دهه مبارک فجر است. همچنین جهت آشنایی دانش‌آموزان با شعار انقلاب و اهداف شهدا مسابقه نگارش نامه به شهدا را داریم که در بین دانش آموزان بخش برگزار می‌شود. در 22 بهمن نیز به پنج نفر که نویسنده‌ نامه‌های برتر هستند، جوایزی اهدا می‌شود.

به گفته چراغی، برنامه دیگر شهرداری لواسان نمایش فیلم با موضوع انقلاب است که در فرهنگسرای زمرد به نمایش گذاشته می‌شود؛ به خصوص برای جوانان و نوجوانانی که کمتر با انقلاب و جنگ تحمیلی آشنایی دارند. علاوه بر این اجرای تئاتر با موضوع انقلاب در سطح مدارس بخش نیز در طول دهه فجر با هماهنگی آموزش و پرورش در برنامه قرار دارد.

سخنگوی شهرداری لواسان در ادامه گفت: در تاریخ 15 بهمن‌ماه مسابقه آشپزی ویژه دانش آموزان دبیرستانی در فرهنگسرای زمرد برگزار می‌شود و نمایشگاه هنرهای دستی نیز برنامه دیگر ما است که مختص هنرمندان لواسان است و از 15 بهمن ماه تا پایان دهه مبارکه فجر در فرهنگسرای مجرد برگزار می‌شود. مسابقات ورزشی والیبال زیر نظر مصطفی کارخانه که از مربیان ملی بوده نیز با حضور 9 تیم از تهران و لواسانات در برنامه قرار گرفته است. جوایزی هم برای تیم‌های برتر در این مسابقات در نظر گرفته‌ایم، ضمن اینکه امروز نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف و با همکاری آموزش و پرورش افتتاح شد و امیدواریم شهروندان از آن استفاده کنند. این نمایشگاه تا پایان دهه فجر ادامه دارد.

چراغی با اشاره به تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) گفت: این اقدام بیستم بهمن همزمان با نماز مغرب و عشا از مسجد حضرت زین‌العابدین تا امامزاده عبداله صورت می‌گیرد و کرسی قرائت قرآن نیز در مسجد حضرت زین‌العابدین (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: پیاده‌روی خانوادگی برنامه دیگر ماست که زمان آن در ایام تولد حضرت زهرا (س) خواهد بود که تاریخ آن متعاقبا اعلام می‌شود و در طول مسیر پیاده‌روی برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

به گفته سخنگوی شهرداری لواسان، در دهه مبارک فجر همه سرویس‌های رفت و آمد شهرداری و بخصوص ون‌های شهرداری در سطح لواسان رایگان شده و 22 بهمن نیز پارک کنار دریاچه به صورت رایگان در دسترس شهروندان است. همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان با حضور شهردار و اعضای شورای شهر لواسان از دیگر برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر است.

سخنگوی شهرداری لواسان با اشاره به اینکه کارهای عمرانی زیادی در سال 97 انجام شده است، گفت:‌ حدود صد میلیارد تومان پروژه عمرانی داشتیم و این پروژه‌ها در حوزه‌‌های ورزشی، فرهنگی، خدماتی و رفاهی است، اما یک پروژه که در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی آن را در برنامه داریم و پیمانکاران آن نیز مشخص شده پارک بانوان است که در بودجه سال 97، چهار و نیم میلیارد تومان و در بودجه سال 98، چهار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است. این پارک در مرکز شهر لواسان است و دسترسی خوبی دارد. ضمنا وسایل رفاهی و خدماتی بسیاری در آن تدارک دیده شده است.

چراغی در خصوص آخرین روز دهه فجر که منجر به راهپیمایی 22 بهمن می‌شود، بیان کرد: در این روز ضمن مشارکت همه پرسنل زحمت‌کش شهرداری و اعضای شورای شهر برنامه‌های متنوعی برای مردم تدارک دیده‌ایم. ایستگاه نقاشی روی چهره در مسیر راهپیمایی برای ایجاد نشان بین نوجوانان و جوانان فراهم شده است. همچنین در این روز حضور در پارک و دریاچه رایگان است. آزادسازی چهل کبوتر به صورت نمادین و به مناسب چهل سالگی انقلاب و جشنواره بادبادک‌ها ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه‌های این روز است. پیش از 22 بهمن بحث آموزش در زمینه بادبادک‌ها را در مدارس خواهیم داشت و در این روز به 40 نفر از دانش‌آموزانی که مربیان ما به عنوان نفرات برتر انتخاب می‌کنند در روز راهپیمایی جوایزی اهدا خواهیم کرد.

سخنگوی شهردار لواسان در پاسخ به پرسشی در خصوص مساله سگ‌گردانی گفت: سگ‌گردانی ممنوع شده است و من به شخصه با نگهداری هر حیوان به هر طریق و در هر فضایی مخالفم؛ چرا که باید حقوق حیوانات محترم شمرده شود. خیلی از افراد که دم از حقوق بشر می‌زنند و به حیوانات بهترین غذا را می‌دهند، به هر حال این موجودات را محصور کرده‌اند و به گردن آن قلاده زده‌اند من با این کار صدد در صد مخالفم این افراد به جای سگ‌گردانی باید به مبارزات با نگهداری حیوانات در منازل بپردازند؛ چرا که حیوان باید آزاد باشد.

وی افزود: در کشور ما قوانین بازدارنده‌ای در رابطه با سگ‌گردانی وجود ندارد و ما هم این ضعف قانون را می‌دانیم اما در لواسان تابلوهایی را نصب کرده‌ایم تا این بحث کم‌رنگ‌تر شود.

سخنگوی شهرداری لواسان در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به ضعف قوانین در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: قوانین ما محکم و باثبات نیستند و افراد سودجو این ضعف را می‌دانند و از آن بهره می‌برند اینجا حوضه آبریز سد لتیان است و جایی خوش آب و هوا است و منابع محیط زیستی ما با ساخت و ساز به خطر می‌افتد.

وی اضافه کرد: روند پرونده‌های ما در کمیسیون ماده پنج گاهی تا شش ماه یا یک سال به طول می‌انجامد که ما درخواست داریم که این زمان کمتر شود. همچنین درخواست می‌کنیم مسئولان کنترل ساختمان ما ضابط قضایی محسوب شوند تا اگر ساخت و ساز غیرمجازی صورت گرفت مسئول کنترل ساختمانی با در بسته روبرو نشود در این لواسان این موضوع زیاد اتفاق می‌افتد؛ چرا که مردم با قانون زیاد آشنا شده‌اند؛ ما باید از دادگاه حکم قضایی دریافت کنیم و بعد موضوع حتما باید به کلانتری ارجاع شود و بعد به قفل‌ساز مراجعه کنیم و با حضور ماموران کلانتری و حکم قضایی به مساله ورود کنیم.

چراغی تاکید کرد: هر قدر که ساخت و ساز غیرمجاز شود، ما نمی‌توانیم آن را تخریب کنیم و باید حتما مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

وی همچنین با اشاره به دست و پاگیری برخی قوانین گفت: اگر کسی بخواهد 150 متر را در سطح اشغال به 200 متر تبدیل کند، این جزو مغایرت‌های اساسی با طرح جامع است. چنین پرونده‌ای حتما باید موافقت کارگروه راه و شهرسازی را بگیرد و مجوزهای لازم دیگر را کسب کند، اما تصور کنید کسی از بانک وامی گرفته و فرصت کمی دارد. بنابراین قانون در چنین موقعیتی برای افراد قانونمند دست و پاگیر می‌شود.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری پارک بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطر آفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطر آفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه یا دستک‌های خطر آفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده‌است تا به آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟