Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد با اشاره به معرفی ارقام پربازده نهاده‌های دامی اظهار کرد: بر اساس طرحی که ما به مجلس ارائه کرده‌ایم علوفه دامی جدیدی را در کشور معرفی خواهیم کرد که اگر با این طرح موافقت شود طی یک برنامه 5 ساله مشکل علوفه دامی کشور مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح کشت گیاهان علوفه‌ای از جمله خارشتر که می‌تواند شرایط نامتعارفی مانند خشکی و شوری آب را تحمل کند در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشت دوم برنج یکی از معضلات فعلی در استان گیلان و مازندران به شمار می‌رود بیان کرد: هم اکنون محققان سازمان تحقیقات به یک نوع چغندر  علوفه‌ای به نام کارا دست پیدا کردند که کشت این نوع علوفه بعد از برنج می‌تواند حداقل صد تن علوفه تر در هر هکتار تولید کند.

خاوازی ادامه داد: هم اکنون در استان کرمان صد هکتار کشت رقم علوفه کارا انجام شده است که برای اجرای این پروژه نیاز به اعتبار داریم که از مسئولان انتظار می‌رود که بودجه این طرح را از محل محصولات تراریخته به ما برسانند.

در حال تکمیل /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • مسدود شدن راه پنج روستا در دیشموک بر اثر بارش‌ باران
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی