Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@17:53:59 GMT

ترویج سبک زندگی غربی از دریچه اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۶۴۳۷

ترویج سبک زندگی غربی از دریچه اینستاگرام

صفویه با اشاره به تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سبک زندگی خانواده های ایرانی، گفت: سبک زندگی غربی از دریچه اینستاگرام ترویج می شود.

«فاطمه صفویه» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره روند تغییر سبک زندگی افراد جامعه در مواجهه با شبکه های اجتماعی گفت: دسترسی راحت، نصب روی گوشی تلفن همراه و امکان به اشتراک گذاری عکس و مطلب در کمترین زمان باعث شده است تا اینستاگرام در میان کاربران فضای مجازی از محبوبیت برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 کارشناس و پژوهشگر فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: دسترسی راحت به اینستاگرام باعث شده است تا افرادی که به دلیل مشغله کاری، فرصت زیادی برای استفاده از شبکه های اجتماعی ندارند،‌ این قابلیت فراهم شده که در زمان کم، تصاویر فعالیت های روزمره شان را با دیگران به اشتراک بگذارند و از طرفی کاربران خودشان صاحب صفحه اینستاگرامی خود هستند.

 

وی با بیان اینکه ارائه تصاویری از نوع پوشش و لباس، غذا خوردن، تفریحات و هر آنچه که در طراحی «سبک زندگی» موثر است، زمینه تجمل گرایی را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: ارائه تصویری از زندگی روزمره کاربران باعث شده است تا انتظارات مردم از سبک زندگی خود و آنچه که در زندگی به آن دسترسی دارند افزایش یابد.

 

پژوهشگر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به ترویج مصرف گرایی و مدگرایی به ویژه در بین نوجوانان و جوانان توسط اینستاگرام، گفت: نسل جوان به دلیل زمان زیادی که صرف حضور در فضای مجازی می کنند، بیشترین تاثیرپذیری را از سبک زندگی در اینستاگرام می پذیرند.

 

صفویه با بیان اینکه کاربران اینستاگرام یک نوع زندگی مجازی برای خود در این شبکه اجتماعی تعریف می کنند، خاطرنشان کرد: غرق شدن در سبک و سیاق زندگی مجازی و تحت تاثیر انواع اطلاعات، تصاویر و محتوای غربی، هنجارشکنانه و نامتعارف قرار گرفتن باعث می شود تا نسل جوان از زندگی واقعی فاصله بگیرد.

 

پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سبک زندگی خانواده های ایرانی، گفت: سبک زندگی غربی از دریچه اینستاگرام  ترویج می شود.

 

وی با اشاره به جذابیت ها و سرگرمی های موجود در فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی اینستاگرام، گفت: کاربران فعال در فضای مجازی باید مراقب باشند تا تحت تاثیر تغییرات خزنده و نامحسوسی که به واسطه برنامه ها و القائات فضای مجازی ایجاد می شود، قرار نگیرند.

 

 کارشناس و پژوهشگر فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: سرگردانی و رها شدگی در شبکه های اجتماعی، بی هدفی، حضور کنترل نشده، ترویج مدهای نامتعارف و رفتارهای هنجارشکن از جمله آسیب ها و تهدیدات اینستاگرام است که می تواند در بلند مدت به تغییر روش و منش زندگی خانواده ها و تغییر سلیقه افراد جامعه منتهی شود.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یوم الله 12 بهمن گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب اسلامی سرود 12 بهمن جشنواره فیلم فجر کانون های مساجد شبکه های اجتماعی سبک زندگی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال نبودن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران است

معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: فعال نکردن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک و دسترسی غیر مجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی و پیام‌رسان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسن منصوری اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی و غیر بومی، فعال نکردن رمز تأیید دو مرحله‌ای و استفاده از رمز آسان و قابل حدس است.

وی با بیان اینکه فعال نکردن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک و دسترسی غیر مجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی و پیام‌رسان‌ها است، افزود: افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از آگاهی نداشتن و سهل‌انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب‌های کاربری آنان در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری افراد، تصریح کرد: مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و محرمانه افراد فریب خورده، زمینه اخاذی و باج‌گیری سایبری را آغاز می‌کنند.

منصوری گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده، ارائه خدمات یا مساعدت مالی فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد با استفاده از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس روی شبکه‌های اجتماعی، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام‌رسان‌های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب ( Account) ،گزینه تأیید دو مرحله‌ای ( two- stepverification) را انتخاب و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم روی ایمیل شخصی اقدام کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این پلیس بهره‌مند شوند.

کد خبر 751709

دیگر خبرها

  • در حکمرانی فضای مجازی دچار ضعف هستیم
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام؛ بستر شکل‌گیری جرایم اخلاقی
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • فعال نبودن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران است
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد