Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان و اساتید زبان فارسی در آستانه (قزاقستان) به در مراسم شب شعری مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان شرکت کردند. ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم شب شعر با حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان زبان فارسی در آستانه پایتخت جمهوری قزاقستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم مجید صابر سفر کشورمان طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این رویداد بزرگ را پیروزی اراده مردم بر خودکامگی پادشاهان معرفی نمود و اظهار داشت: انقلاب اسلامی باعث شد تا 2500 سال شاهنشاهی در ایران سقوط کرده و حکومت مبتنی بر مردم سالاری و جمهوری اسلامی در ایران شکل بگیرد. وی خطاب به دانشجویان قزاقی گفت: شما که 70 سال در دوران کمونیستی زندگی کرده اید، به خوبی می دانید که خودکامگی و استبداد هرگز دوام نخواهد داشت و مردم ایران چهل سال قبل به حکومتی خودکامه در ایران پایان دادند.

وی ضمن ابراز خرسندی از علاقمندی دانشجویان قزاقی به زبان فارسی، اشعاری از منطق الطیر عطار نیشابوری را که ترجمه ای از اشعار خواجه احمد یسوی شخصیت مشهور تاریخی قزاقستان است را قرائت نمود و آن را نشانه ای از وجود دوستی دیرینه و شناخت متقابل دو ملت از یکدیگر در طول تاریخ دانست.

سفیر کشورمان تأکید نمود دانشجویان زبان فارسی می توانند نقش موثری در آینده روابط دو کشور به ویژه در بخش های علمی و دانشگاهی داشته باشند. وی ابراز امیدواری کرد که شرایطی فراهم شود تا دانشجویان زبان فارسی بتوانند همکاری های علمی نزدیک تری با دانشجویان ایرانی داشته باشند.

مسئولین حاضر در مراسم، استادان، ایرانشناسان و دانشگاهیان، سخنرانان بعدی این مراسم بودند.

در ادامه این برنامه برخی از دانشجویان به اجرای برنامه‌های هنری مانند دکلمه، شعر خوانی، اجرای سرود و نمایشنامه پرداختند.

دیدار سفیر ایران با وزیر فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستانآغاز به کار سفرای قزاقستان و کرواسی در ایرانافزایش 26 درصدی صادرات قزاقستان در سال 2018وزارت امور خارجه قزاقستان: بازگشت شهروندان قزاق از سوریه همچنان ادامه دارد

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دهه فجر اخبار "قزاقستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دهه فجر دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

دیگر خبرها

  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد