Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسى مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: در این دوره مسابقات ۵۱۶۹ نفر از حافظان و قاریان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که استان قم با ۱۰۵۱ نفر، استان تهران با ۸۸۴ نفر، استان اصفهان با ۶۲۸ نفر، استان خراسان رضوی با ۳۶۵ نفر، استان مرکزی با ۲۴۱ نفر، استان خوزستان با ۲۲۲ نفر و استان زنجان با ۲۰۱ نفر به ترتیب بیشترین شرکت‌کنندگان را دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد ۵۴۸ نفر از شرکت‌کنندگان این مسابقات از اتباع غیرایرانی از ۱۹ کشور جهان هستند که البته بیشتر آنها از برادران افغانستانی، پاکستانی و عراقی ساکن در جمهوری اسلامی ایران هستند و مابقی هم از اتباع کشورهای هند، تاجیکستان، نیجریه، لبنان، عربستان، فرانسه، سوریه، ساحل عاج، آذربایجان، یمن، اوگاندا، چاد، بحرین، بریتانیا، آلبانی و آفریقای مرکزی می‌باشند.

وی گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ۱۰ جزء، ترتیل‌خوانی و قرائت قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای آن است که به ترتیب در رشته حفظ کل ۷۲۲ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۵۸۶ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۱۶۱۴ نفر، ترتیل‌خوانی ۱۲۴۸ نفر و در رشته قرائت قرآن نیز ۱۰۰۲ نفر شرکت دارند.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) در خصوص هیأت داوری این مسابقات گفت: با توجه به اینکه این مسابقات بزرگترین عرصه رقابت‌های قرآنی در مرحله سراسری است و تاکنون چنین مسابقاتی به این گستردگی برگزار نشده است، ناچار شدیم تا گروه‌های داوری را افزایش داده به طوری که حدود ۷۰ نفر از داوران برجسته کشور در ۱۳ گروه داوری هیأت‌های داوری را تشکیل می‌دهند و علاوه بر آنها بر آنها حدود ۲۰ نفر از عوامل فنی در کنار گروه‌های داوری به پردازش نمرات و درج آنها در سیستم رایانه‌ای مسابقات اهتمام دارند و ریاست هیأت داوران را نیز استاد غلامرضا شاه‌میوه و نظارت عالى مسابقات را هم استاد شهریار پرهیزکار از داوران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بر عهده دارند.

نجفی قدسی اضافه کرد: مرحله فینال رشته‌های حفظ کل بزرگسالان و قرائت قرآن بزرگسالان که بیشترین شرکت‌کننده را داشته و دارای گروه‌های موازی داوری هستند در روز یکشنبه بیستم بهمن ماه برگزار خواهد شد و بقیه رشته‌ها فینال نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: با توجه به ازدیاد فوق‌العاده شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات و فرصت محدود زمانی برگزاری آن، ناچار شدیم برای متسابقینی که در مسابقات ادوار گذشته حد نصاب نمرات را کسب نکرده و یا جدیدالورود هستند، در کلیه رشته‌هاآزمون ورودی و یا تست اولیه قرار دهیم و پس از کسب حد نصاب لازم به صحن مسابقات راه مى یابند.

وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز در ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۱ بهمن ماه در محل برگزاری مسابقات در مجتمع یاوران مهدی (عج) واقع در جمکران قم برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی امام علی رقابت قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوت آغاز لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد به صدا در آمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در مسابقات فوتبال مرحله نهایی لیگ امید‌های مناطق کشور تیم‌های اکباتان اردبیل، دهداری مشهد، میعاد فیروزکوه، رویانمهر رویان و ایفاسرام محمودآباد به مدت شش روز و به صورت متمرکز در ورزشگاه شهید بهشتی شهرستان محمودآباد باهم رقابت خواهند کرد.
 
در نخستین روز از این مسابقات،  تیم دهداری مشهد موفق شد در دیدار آغازین تیم اکباتان اردبیل را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.
 
در دیگر بازی‌های این روز،  تیم ایفاسرام میزبان رقابت‌ها مقابل تیم رویانمهر رویان در  دربی امید‌ها به تساوی بدون گل دست یافت.
 
 تیم اول مرحله نهایی مسابقات لیگ مناطق فوتبال امید‌های کشور در حالی از بین پنج تیم حاضر در این مرحله (گروه دوم) به رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال امید کشور صعود می‌کنند که تیم دوم سهمیه مرحله اول مسابقات فصل آتی را کسب می‌نماید و سایر تیم‌ها به مسابقات استانی باز میگردند.

دیگر خبرها

  • برترین های مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک مشخص شدند
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تا دقایقی دیگر آغاز به کار میکند
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • آغاز مسابقات لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد
  • سوت آغاز لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد به صدا در آمد
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند