Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:44:33 GMT

غذاهای محبوب مالایی در تور مالزی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۶۴۸۹

غذاهای محبوب مالایی در تور مالزی

مردم آسیای جنوب شرقی به‌طورکلی عاشق غذا خوردن هستند. غذا به جز جنبه متعارف سیر کردن و رساندن مواد مغذی به بدن برای این مردم دارای معانی فرهنگی و سرگرم‌کننده نیز هست. در مالزی به‌طور خاص غذاهای بسیار متنوعی وجود دارد. وجود این حد تنوع در طبخ و تزئین و خصوصاً استقبال مردم از صرف غذا خارج از خانه واقعاً جالب‌ توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفرباتو، کشور مالزی از مقاصد محبوب گردشگران به ویژه ایرانیان است. در ادامه می‌توانید مطلبی که توسط سایت " سفر باتو " در مورد غذاهای محبوب مالزی گردآوری شده است را بخوانید.

در مالزی و تور مالزی علاقه مردم به صرف غذا خارج از خانه تا آنجا تأثیرگذار بوده که خانه‌ها دارای آشپزخانه‌هایی کوچک‌تر از حد معمول می‌باشند. دست‌کم برای ایرانی‌ها کوچک بودن آشپزخانه‌های منازل مالزی به نسبت خانه‌های ایران جلب توجه می‌کند.

به گزارش سفر باتو، منوی رستوران‌های مالزی آن‌قدر مفصل است که بیننده ایرانی را به تعجب وا می‌دارد. معمولاً در رستوران‌های ایران عناوین غذاها از ۱۰ مورد تجاوز نمی‌کند درحالی که در بعضی منوهای رستوران‌های مالزی بیش از صد نوع غذا لیست شده که برای ناآشنایان انتخاب را خیلی مشکل می‌کند. بهتر است رستوران رفتن را با یک همراه آشنا به غذاهای آن رستوران آغاز کنید.

امروزه در مالزی غذاها و رستوران‌های: مالایی، چینی، هندی، پاکستانی، تایلندی، ویتنامی، هنگ‌کنگی، تایوانی، ژاپنی، ایتالیایی، آمریکایی، فرانسوی، ایرلندی، لبنانی و اخیراً ایرانی به راحتی در دسترس هستند. هرچند بعضاً طعم، رنگ و شکل و شمایل خود رستوران‌ها و غذاهایشان برای توریست‌ها و تازه‌واردها چندان دل‌چسب نیست، اما افراد کنجکاو هم کم نیستند که از دیدن این همه تنوع به وجد می‌آیند و به خود جرأت امتحان کردن می‌دهند. این کنجکاوی البته بعضی اوقات تبعات دل‌خراشی دارد زیرا گاهی غذاهای خاص به بدن فرد سازگار نیستند، اما در بسیاری موارد تجربه‌ای به‌یادماندنی به جای می‌گذارد.

جنبه دیگر از بحث غذا در مالزی این است که هر قومیت برای مناسبت‌های مختلف غذاها و تنقلات مخصوص به آن مناسبت را دارد. این رسوم که شباهت زیادی به رسوم ایران دارد هنوز هم در مالزی کاملاً رایج هستند. طبخ شیرینی‌های مخصوص، غذاهای مخصوص و حتی میوه‌های مخصوص هر مناسبت یکی دیگر از جذابیت‌های فرهنگی خوشمزه مالزی می‌باشد. اگر دوست چینی داشته باشید حتماً در سال نوی چینی تجارب جالبی از غذاها و تنقلات عید چینی را به دست می‌آورید. هندی‌ها و مالایی‌ها هم هر کدام در مناسبت‌های مختلف به همین منوال عمل می‌کنند. چون تقویم این کشور مناسبت‌های شاد را ارج می‌نهد و هر قوم هم شادی خود را با اقوام دیگر تقسیم می‌کنند تنوع حتی در غذا یکی از عوامل همزیستی مسالمت‌آمیز این مردم در کنار یکدیگر است.

روتی کانای

اگر می‌خواهید در تور لحظه آخری مالزی برای صبحانه یک غذای خوشمزه بخورید، بهتر است بدانید مزه روتی کانای عالی است. یک جور نان که در فر کبابش می‌کنند این غذا را با ادویه و یک نوع سس مخصوص سرو می‌کنند. آن قد روتی کانای غذای محبوب و لذیذی هست که انواعش با مدل‌های مختلف در مالزی طبخ می‌شود. بستگی داره شما کجا سفارشش بدهید. بعضی‌ها با تخم مرغ، و یا با موز درست می‌کنند.

ناسی لاماک

ناسی لاماک که از آن به برنج چرب هم تعبیر می‌شود. برنجی که با شیر نارگیل پخته می‌شود، و بعد با آنچوی سرخ شده، سمبل (یک نوع سس تند)، برش‌های خیار، تخم‌مرغ آب‌پز، و روغن بادام زمینی سرو می‌شود. معمولاً این غذا در برگ موز پیچیده می‌شود و یک میان‌وعده خوشمزه هست. این غذای وسوسه‌انگیز معمولاً کمتر از 5RM برایتان خرج برمی‌دارد.

ساتای

ساتای یک غذای ساده هست. تکه‌های گوشت (مرغ، گاو یا گوسفند) در ادویه‌جات محلی خوابانده می‌شود و بعد به آرامی کباب می‌شود. می‌توانید این غذا رو با یک سس پر ادویه و یا سمبل نوش جان کنید. آنقدر خوشمزه هست که دلتان می‌خواهد با هم سفارش بدهید.

تانجانگ توالانگ

تانجانگ توالانگ (Tanjung Tualang) غذایی محبوب از ناحیه «پراک » (Perak) مالزی است که با میگوهای تازه رودخانه‌ای پخته می‌شود. این غذا در واقع بهترین خوراکی قابل تهیه با جانوران سخت پوست دریایی است و تا حدی شهرت دارد که ساکنان کوالالامپور برای خوردن آن زحمت یک سفر دو ساعته تا پراک را به جان می‌خرند. برای پختن این غذا، میگوی تازه را بعد از پنج دقیقه نگهداری در یخ با ادویه‌های مختلف سرخ می‌کنند و سپس در آب شیرین می‌گذارند تا مزه‌ای شیرین به خود بگیرد.

ناسی کندر

اگر که به غذاهای برنجی علاقمند هستید، ناسی کندر (Nasi Kandar) غذای دیگری است که حتماً باید آن را امتحان کنید. ناسی کندر در شمال مالزی طرفداران زیادی دارد و در اصل از ایالت «پیانگ » (Penang) گرفته شده است. این غذا در واقع برنج بخارپز است که می‌توان آن را به صورت ساده یا با کمی ادویه مانند زردچوبه به صورت تنهایی و یا به همراه گوشت مرغ، گوسفند، گوساله، ماهی، میگو و یا سرپاور و یا گیاهانی مانند کدو، بادمجان و یا بامیه سرو کرد.

رندانگ

وقتی با تور ارزان مالزی به مالزی سفر می‌کنید و این غذا را میل می‌کنید از خودتان قطعاً سوال خواهید کرد که می‌توان به این کشور سفر کرد و عاشق رندانگ نشد؟ این غذا یکی از ۵۰ غذای لذیذ دنیا نامبرده می‌شود و فهمیدن دلیلش هم زیاد سخت و مشکل نیست.

روش درست کردن آن این‌طور هست که برنج به آرامی در داخل ادویه‌جات پخته می‌شود و این غذا، یک غذای پر ادویه و تند می‌باشد که معمولاً در جشن‌ها و مناسبت‌ها طبخ می‌شود و اینکه انواع مختلفی دارد و هر کسی به ذائقه و سلیقه غذایش در مدل‌های متنوعی می‌پزند و پیشنهاد می‌کنیم که شده یک با امتحانش کنید.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غذا گردشگري مالزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،غذای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ترکیبی از نان تازه پخته‌شده، پنیر‌های خاص و انواع سبزیجات خواهد بود. البته غذا‌های لذیذی که توسط سرآشپز‌های مشهور فرانسوی تهیه شده‌اند نیز در منو گنجانده شده است.

در طول بازی‌ها، روزانه حدود ۴۰ هزار وعده غذا برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور مختلف که در دهکده‌ی المپیک مستقر هستند، سرو می‌شود.

بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در مکان‌های مختلف بازی‌ها از خوراکی‌های مخصوصی که به همین منظور تهیه شده، لذت ببرند.

شرکت فرانسوی خدمات غذایی Sodexo Live که مسئولیت پذیرایی در دهکده المپیک و ۱۴ مکان بازی‌های پاریس را برعهده دارد، اعلام کرده که ۵۰۰ دستور غذای مختلف تهیه کرده است.

بخش قابل توجهی از این غذا‌ها در رستوران بزرگ دهکده المپیک که ظرفیت پذیرایی از ۳۵۰۰ ورزشکار را دارد، سرو خواهد شد. این رستوران قرار است به عنوان بزرگترین رستوران جهان شناخته شود.

ناتالی بلون-سابو، مدیرعامل جهانی شرکت Sodexo Live در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «مطمئنا برای ورزشکاران غذا‌های کلاسیکی مانند پاستا نیز وجود خواهد داشت، اما در کل غذا‌ها با طعم و عطر فرانسوی همراه خواهند بود.»

همچنین ورزشکاران به غرفه‌های غذای «بگیر و برو» دسترسی خواهند داشت که یکی از آنها به طور خاص به غذا‌های فرانسوی اختصاص دارد که توسط سرآشپز‌ها تهیه می‌شود.

آماندین شاینو، سرآشپز مشهور فرانسوی که یک رستوران و یک کافه در پاریس دارد، یکی از دستورپخت‌های خود را که بر پایه کروسان است، معرفی کرد.

او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «می‌خواستم دستور غذایی که پیشنهاد می‌دهم، معرف محصولات محلی فرانسه باشد، اما در عین حال می‌خواستم ورزشکاران نیز از آن لذت ببرند. من می‌خواستم یک کروسان پیچ‌خورده درست کنم. بنابراین، کمی پوره کنگر فرنگی، یک تخم‌مرغ آب‌پز و قارچ و کمی پنیر در این غذا خواهیم داشت. این غذا هم گیاهی است و هم اشتهاآور.»

شاینو همچنین در ادامه می‌افزاید: «هر روز در طول بازی‌ها که از ۲۶ جولای تا ۱۱ اوت برگزار می‌شود، یک سرآشپز برتر از جمله برخی از سرآشپز‌های دارای ستاره میشلن در مقابل ورزشکاران در دهکده المپیک آشپزی می‌کند. بنابراین، آنها می‌توانند با سرآشپز‌ها صحبت کنند و بهتر درک کنند که غذای فرانسوی چگونه است و در نتیجه کمی بیشتر فرهنگ ما را درک کنند و با آن آشنا شوند.»

غذا‌های روزانه با طیف گسترده‌ای از سالاد، پاستا، گوشت کبابی و سوپ همراه خواهد بود. پنیر‌ها شامل انواع باکیفیت از لبنیاتی که با شیر گاو و گوسفند در جنوب غربی فرانسه تهیه می‌شوند خواهد بود. دهکده المپیک همچنین دارای یک نانوایی خواهد بود که باگت تازه و انواع دیگر نان را تولید می‌کند.

تونی دور، نانوایی که در رستوران اصلی دهکده المپیک کار خواهد کرد، می‌گوید: «هدف این است که به ورزشکاران این امکان را بدهیم که برای صبحانه یک باگت داغ بردارند.» دور در ادامه می‌افزاید: «ورزشکارانی که علاقه‌مند هستند، حتی می‌توانند در آموزش‌های روزانه نانوایی شرکت کنند و نان باگت فرانسوی خود را درست کنند.»

به منظور ارائه هر چه بیشتر گزینه‌ها، وعده‌های غذایی ارائه شده بر اساس چهار نوع غذا خواهد بود: فرانسوی، آسیایی، آفریقایی و کارائیب و غذای بین‌المللی.

برگزارکنندگان پاریس ۲۰۲۴ وعده داده‌اند که بازی‌ها را پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست کنند و این شامل تلاش‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک می‌شود. به همین منظور، رستوران اصلی دهکده فقط از ظروف قابل استفاده مجدد استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، برگزارکنندگان می‌گویند تمام وعده‌های غذایی بر اساس محصولات فصل خواهد بود و ۸۰ درصد آن محصولاتی هستند که در خود فرانسه تولید شده‌اند.

فیلیپ وورتز، رئیس بخش غذا و نوشیدنی کمیته پاریس ۲۰۲۴، می‌گوید: «غذا‌های گیاهی ۶۰ درصد از موارد برای بازدیدکنندگان در مکان‌های برگزاری را تشکیل خواهد داد که از جمله می‌توان به هات داگ گیاهی اشاره کرد.»

دیگر خبرها

  • فلفل قرمز: ادویه جدید دنیای مد! (عکس)
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • این غذاهای دوست‌داشتنی دشمن مغزتان هستند؛ فراموشی در ۷۰ سالگی در انتظارتان است
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه