Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد ونزوئلا برنامه انتقال ۲۰ تن از ذخایر طلای این کشور به خارج را متوقف کرد.

این منبع آگاه افزود شمش‌های طلا به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار پیش از این آماده انتقال از بانک مرکزی ونزوئلا بودند، اما این انتقال به زودی صورت نخواهد گرفت.

بلومبرگ در ادامه به نقل از این منبع آگاه نوشت کسانی که مسئول انجام این انتقال بودند با افزایش تصاحب دارایی‌های ونزوئلا از سوی برخی کشورها، خشمگین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش بلومبرگ پس از آن منتشر شد که یک شرکت سرمایه گذاری امارات مدعی شد که سه تن از ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا را خریداری کرده است. در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم کاراکاس برای فروش پانزده تن طلا به امارات متحده عربی در ازای دریافت یورو به منظور حمایت از پشتوانه پول ملی بولیواری، شرکت سرمایه‌گذاری نور کپیتال Noor Capital امارات متحده عربی اعلام کرد از بانک مرکزی ونزوئلا حدود سه تن طلا خریداری کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز اوایل هفته گزارش داد مقامات ونزوئلایی قصد دارند به منظور تامین نقدینگی لازم برای واردات کالا‌های اساسی، تا ماه فوریه در مجموع ۲۹ تن طلا از ذخایر نگهداری شده در بانک مرکزی را به امارات بفروشند. همچنین هفته گذشته بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در پی لابی‌گری مقامات ارشد آمریکا از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتایان انگلیسی خود برای محروم‌کردن ونزوئلا از دارایی‌های خارجی‌اش، بانک مرکزی انگلیس موسوم به «بانک انگلستان» با درخواست رسمی نیکلاس مادورو برای انتقال ذخایر ارزی کشورش مخالفت کرده است.

پس از آنکه خوان گوایدو، رئیس مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد و با حمایت برخی کشور‌ها از جمله آمریکا همراه شد، این کشور آمریکای لاتین دچار بحران شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ونزوئلا ذخایر طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد زمین اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین جلسه کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات قبل با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوا اراک ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است بنا بر تصمیم کارگروه مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد از این پس با اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی کلیه واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

یوسفی ادامه داد: همچنین مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد، برنامه کامل حذف فلرها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست از محل اجرای مسئولیت‌های اجتماعی حداکثر تا دو ماه آینده اقدام کند.

کد خبر 751546

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد