Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@09:25:57 GMT

روی تراریخته کار می‌کنیم که کلاه سرمان نرود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۶۸۸۲

به گزارش فارس، کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که فائو اعلام کرده است تا سال ۲۰۴۰ جمعیت جهان از ۹ میلیارد نفر فراتر می‌رود و ۹۰ درصد امنیت غذایی جهان وابسته به تحقیقات خواهد بود، آیا اقدامات تحقیقی شما در این کافی است؟ و راهکار شما برای دو تهدید جدی امنیت غذایی یعنی تغییرات آب و هوایی و محصولات تراریخته چیست، گفت: در همه کشورها تلاش می‌شود تا به صورت پنهان یا آشکار از همه کارهای تحقیقی باخبر بوده و به آن مسلط شوند و تسلط به تکنیکی‌های تراریخته هم یکی از آنها است که باید در این مسیر هوشیار باشیم و از آن عقب نمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد: ما افرادی را داریم که در بخش تحقیقات کاملا مسلط به مسائل تراریخته هستند و اگر قرار است واردات محصولات تراریخته انجام شود که به ضرر جامعه باشد، جلوی آن را می‌گیرند.

وی گفت:‌ «رویکرد ما این است در جایی که واردات اتفاق می‌افتاد، ورود داشته باشیم و آنقدر در این زمینه دانش داشته باشیم که کلاه سرمان نرود.» 

خاوازی با بیان اینکه ۲۰۰ رخداد در حوزه محصولات تراریخته وجود دارد، ادامه داد:‌ با کمک متخصصان و کارشناسان، توانستیم از ورود ۲۲ رخداد تراریخته‌ای به کشور ممانعت کنیم. 

وی درباره اینکه آیا محصولات تراریخته می‌تواند مشکل‌ساز باشد یا نه، گفت: در حال حاضر مواردی غیر از تراریخته هم وجود دارد که در کشور استفاده می‌شود و می‌تواند برای مای مشکل‌ساز باشد،‌مثلا اگر کود و سموم شیمیایی به موقع استفاده نشود، می‌تواند ضرر داشته باشد،‌ اما در عین حال کارشناسان و متخصصان ما کاملا شرایط را زیر نظر دارند. 

وی با بیان اینکه هیچ محصول تراریخته‌ای در داخل کشور کشت نمی‌شود، گفت:‌ تنها پنبه تراریخته را اخیراً سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت تأیید کرده و ما هنوز آن را تأیید نکرده‌ایم و قرار است آنها ضررده بودن یا نبودن روغن حاصل از پنبه را هم تأیید کنند و پس از آن تازه باید این محصول در کمیته رقم تأیید شود. 

خاوازی در پاسخ به اینکه پس چرا این همه محصولات تراریخته وارد کشور می‌شود، گفت: اگر ما می‌توانستیم محصولات تراریخته‌ای را که وارد می‌‌کنیم خودمان در داخل تولید کنیم و یا از جای دیگری وارد کنیم، قطعا این محصولات تراریخته را وارد نمی‌کردیم، اما در حال حاضر چون این محصولات در داخل تولید نمی‌شود مجبور به واردات تراریخته هستیم. 

رئیس تات در پاسخ به اینکه چرا برخی به دنبال محصول تراریخته هستند، گفت: کسی که اسمش را می‌برید کارمند ما است و حتی ایشان و نه هر کس دیگری از ما مجوز کشت تراریخته نگرفته است.

وی در ادامه در پاسخ به فارس در زمینه تاثیر تغییرات آب و هوایی، گفت: تغییرات آب و هوایی کشور ما را به سمت گرم شدن و شرایط سخت پیش می‌برد و ما هم پروژه‌هایی را در دست اجرا داریم که با این شرایط سخت مقابله کنیم، از جمله اینکه طرحی را به مجلس پیشنهاد دادیم که اگر با آن موافقت شود، طی پنج سال مشکل علوفه کشور برطرف شود و نیاز به واردات نداشته باشیم.

خاوازی ادامه داد: اقدامات ما درباره تأمین علوفه، کشت چغندر علوفه‌ای پس از برداشت برنج به عنوان کشت دوم خواهد بود و این پروژه را آزمایشی اجرا کردیم و حداقل ۱۰۰ هزار تن در هکتار علوفه می‌دهد. اقدام بعدی، تولید علوفه از جلبک و تولید علوفه از سرشاخه‌های نیشکر در استان خوزستان و نیز کشت خارشتر است. 

به گزارش فارس، در تأثیر تغییرات اقلیم و آب و هوایی در کشور ما دو نظر وجود دارد، برخی معتقدند این تغییرات آب و هوایی که در پیش است کشور را در خشکسالی بیشتر و بحران‌های سخت می‌برد و برخی دیگر بر این باورند که تغییرات آب و هوایی ایران را پرباران‌تر خواهد کرد و کشور وارد ترسالی خواهد شد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرز‌ها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرز‌های کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیرو‌های مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • داداش کلاه یادت نره 
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس