Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:57:49 GMT

فوت پیرترین زن جهان+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۶۹۷۱

فوت پیرترین زن جهان+تصاویر

"کوکو استامبولووا" در 130 سالگی درگذشت. او به یاد می‌آورد که چکونه اهالی چچن به دستور استالین در دوران حکومت کمونیستی شوروی اخراج و آواره شدند. آفتاب‌‌نیوز : سرویس اجتماعی- برخی مدعی بودند که او پیرترین زن جهان است. او مدعی بود که زندگی‌اش نفرین خدا بوده و فقط یک روز در نزدیک 130 سال عمرش از زندگی لذت برده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هنگامی که مشغول نیایش بود درگذشت. 
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ "کوکو استامبولووا" در 130 سالگی درگذشت. او به یاد می‌آورد که چکونه اهالی چچن به دستور استالین در دوران حکومت کمونیستی شوروی اخراج و آواره شدند. نوه او گفته بود مادربزرگ‌اش در حالی که با خدا راز و نیاز و نیایش می‌کرد و در شرایطی آرام و کاملا هوشیار درگذشت. 
البته مقام‌های روس مدعی شده‌اند که او پیرترین زن جهان بوده است. او یکی از بازماندگان دوران سرکوب استالینی علیه مردم چچن بود. او در ماه ژوئن گذشته 130 ساله شده بود. البته این سن براساس اسناد صندوق بازنشستگی دولتی به دست آمده است. در کتاب رکوردهای روسیه تنها یک زن دیگر پیش از او با سن بالا ثبت شده که در 128 سالگی درگذشته است. کوکو سال گذشته اعلام کرد که تنها یک روز در زندگی طولانی‌اش خوشحال شد آن هم زمانی که از تبعید از قزاقستان بازگشت و وارد خانه‌ای شد که با دستان خود درست کرده بود. نوه او گفت که مادربزرگ‌اش در 27 ژانویه در خانه‌ای روستایی در چچن پیش از فوت، شام معمول خود را خورد، کمی شوخی کرد و مشغول صحبت کردن شد اما ناگهان احساس ناخوشی به او دست داد؛ به خصوص درد در ناحیه قفسه سینه. 
نوه او می‌گوید پزشک را خبر کردند اما پزشک گفته بود فشار خون او کاهش یافته و تزریقی را انجام داد اما پزشکان نتوانستند در نهایت او را نجات دهند. تاریخ تولد او 11 ژوئن 1889 میلادی ثبت شده بود؛ زمانی که ملکه ویکتوریا بر تخت سلطنت در انگلستان نشسته بود. 
این زن مسلمان پیش از تاجگذاری تزار نیکلای دوم متولد شده بود. او تعریف می‌کرد که چگونه 75 سال پیش به دستور استالین مردمان چچن اخراح شده و به نواحی استپ در قزاقستان تبعید شدند. اگر سن اعلام شده او صحیح باشد در آن زمان او 54 ساله بوده است. 
او می‌گوید روزهای تبعید روزهایی بد، سرد و غم‌انگیز بودند. وی گفته بود: "همه را درون قطار قرار دادند. هیچ‌کس نمی‌دانست کجا می‌رود. واگن‌های قطار با انسان‌ها، خاک، و زباله‌ها پر شده بودند. پس از مرگ استالین او توانست به زادگاه خود بازگردد و خانه‌اش را ساخت. استالین مدعی بود که چچنی‌ها با نازی‌ها همکاری کرده‌اند. او 13 سال در تبعید در قزاقستان به سر برده بود. او گلایه داشت که شوهرش تنبل بوده و خود خانه‌اش را ساخته است. او گفته بود: "بهترین خانه جهان را ساختم و 60 سال در آن زندگی کردم". او مدرسه نرفته بود و از کودکی کار کرده بود". 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پیرترین زن جهان چچن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

5 گل برتر اینتر مقابل ساسولو در خارج از خانه / فیلم

در این ویدیو که اکانت اینتر منتشر کرده، به 5 گل برتر این تیم مقابل ساسولو در خانه حریف پرداخته شده است.

دانلود (20.9MB)

دیگر خبرها