Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس جمهور، روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه «دراگا اشتانبوک»، سفیر جدید کرواسی، با اشاره به اینکه امروز اتحادیه اروپا قدم اولیه را اگر چه با تأخیر زیاد در زمینه مالی برداشته است، اظهار کرد: البته از اینکه اتحادیه اروپا نشان داد می‌تواند در برابر چهره خشم‌آلود آمریکا استقلال عمل داشته باشد، خوشحال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دنیا با کاخ سفیدی روبروست که سران آن حتی شخصیت‌های مهم اطلاعاتی و امنیتی خودشان را هم قبول ندارند.

رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: امروز دنیا و سازمان‌های بین‌المللی این کار کاخ سفید را محکوم می‌کنند و بی‌تردید از این مسایل عبور خواهیم کرد و اهمیتی برای آن قایل نیستیم. معتقدیم آن که در این میان زیان می‌کند، شرکت‌ها و ملت‌های جهان هستند که اراده‌شان تقویت روابط با یکدیگر است و در این میان مزاحمی وارد شده که قصد دارد در روابط ملت‌ها و دولت‌ها اخلال ایجاد کند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دوران اقدام نادرست آمریکا بسیار کوتاه است، اظهار کرد: این اقدام آمریکا نمی‌تواند تأثیری در روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا بگذارد.

رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی تهران – زاگرب را مورد تأکید قرار داد و گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه انرژی و مسایل مالی همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

«دراگا اشتانبوک»، سفیر جدید کرواسی نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در خصوص مسایل مالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کرواسی از این تصمیم اتحادیه اروپا خوشحال است و این موضوع می‌تواند به تقویت و گسترش روابط دو کشور کمک کند.

سفیر جدید کرواسی خاطر نشان کرد: کرواسی از هر فرصتی برای بهبود روابط دو کشور استفاده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال ایران جمهوری اسلامی ایران جهان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شش فرد و نهاد ایرانی که به ادعای آنها با سپاه پاسداران مرتبط هستند و همچنین درخواست پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: معتقدم تحریم سپاه توسط اروپا و آمریکا یک امر بدیهی است، چون اگر تحریم نکنند باید در نوع عملکرد سپاه شک کرد. 

وی اظهار کرد: عملکرد موفق سپاه باعث شده تا اتحادیه اروپا و کشور‌های دیگر علیه آن موضع بگیرند البته ما نباید نسبت به این موضوعات احساس رنج کنیم و ذهنمان را درگیر کنیم، چون نقطه قوت سپاه این است که کشور‌های غربی آن را تحریم می‌کنند و این امر سلامت کار سپاه را می‌رساند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بیان کرد: تحریم‌ها اثری بر سپاه ندارد و اگر بحث شدت عملکرد آمریکایی‌ها در قبال سپاه باشد ما در مذاکرات گفتیم که نیرو‌های مرکزی سنتکام را به‌عنوان یک تهدید تلقی کردیم و مجلس قبلی سنتکام را به‌عنوان یک نیروی تروریستی شناخته است.

گلرو تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید رایزنی کند و دنیا را درباره عملکرد و ماهیت کار سپاه توجیه کند البته وزیر خارجه رایزنی‌های خوبی با دنیا در خصوص تحولات اخیر فلسطین داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: جایگاه سپاه آن‌قدر قوی است که هیچ تحریمی بر سپاه اثر ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی فلسطین در مجلس گفت: تحولات دانشجویی در آمریکا نقطه آغازین فروپاشی لیبرالیسم غربی و آمریکایی است، چون جامعه آمریکا از اصالت خود خارج شده است و طیف‌های وسیعی که شدیدا به سیاست‌های آمریکا معترض هستند آینده نظام آمریکا را رقم می‌زنند و تحولات شگرفی در درون آمریکا رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند