Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:34:46 GMT

فعال شدن گمرک برای ترخیص موقت کالا در نمایشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۷۹۹۷

فعال شدن گمرک برای ترخیص موقت کالا در نمایشگاه تهران

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن حسین‌زاده در خصوص مذاکره با گمرک جمهوری اسلامی ایران برای ترخیص موقت و کامل کالاهای تولیدکنندگان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مذاکراتی صورت گرفته و در مرحله نهایی قرار دارد که بر مبنای آن، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در تهران بتوانند کالاهای خود را به صورت موقت یا کامل ترخیص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر برخی شرکت‌های داخلی و خارجی اگر بخواهند خطوط تولید خود و یا ماشین‌آلات را برای نمایش به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بیاورند، با مشکلات ترخیص کالا و بازگشت آن در گمرکات مواجه هستند که بر این اساس، تلاش ما این است که زمینه‌ای را فراهم کنیم تا ترخیص موقت و یا کامل این کالاها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مذاکرات با گمرک انجام شده و مراحل نهایی را می‌گذراند که امیدواریم بتوانیم با حضور مأموران گمرک، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، کار ترخیص را با سرعت انجام دهیم.

حسین‌زاده ادامه داد: مذاکرات ما با گمرک همین‌طور مربوط به این می‌شود که تخفیف در تعرفه‌ها برای ورود این کالاها از سوی گمرک ارائه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌ اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز گفت: مذاکرات نهایی برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه انجام شده و بر این اساس پیگیر این هستیم که بتوانیم تفاهمنامه‌ای با سوریه منعقد کنیم و صنعتگران و تولیدکنندگان کشور را در این نمایشگاه شرکت داده و در بازسازی سوریه، مشارکت کنیم.

وی اظهار داشت: تمهیدات لازم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و قرار بر این است که نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، مهرماه سال ۹۸ برگزار شود.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، از استقبال برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری نمایشگاه در قطر و عمان نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه‌ها را محلی برای نمایش توانمندی‌های صادراتی کشورها دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا پیش از حضور در بازارهای هدف، به صورت متوالی در نمایشگاه‌های این کشورها حضور پیدا کرده و سپس وارد فضای بازار می‌شوند تا بتوانند علاوه بر معرفی توانمندی‌های خود، از علایق بازار و مشتریان اطلاع یابند.

وی گفت: هدف دوم از برگزاری نمایشگاه‌ها، تقویت تعاملات بین بخش خصوصی ایران با سایر کشورهای دنیا است تا بتوان توانمندی‌ها و دستاوردهای تولیدی و خدماتی کشور را با خلاقیت، معرفی کرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه گستره صنایع در کشور بسیار زیاد است، افزود: صنعتگران ممکن است از توانمندی‌های رقبای خود در بازارهای داخلی و خارجی بی‌اطلاع باشند که حضور در نمایشگاه می‌تواند زمینه را برای آگاهی از این توانمندی‌ها فراهم نماید ضمن اینکه صرف برگزاری نمایشگاه، معیار توسعه صادرات نیست بلکه مذاکرات رودررو بسیار مهم تلقی شده و ما نیز تلاش داریم آن را گسترش دهیم. همچنین تمام کوشش ما این است که بتوانیم هر چه بیشتر شرکت های خارجی را جهت حضور در بازار ایران ترغیب کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: سال آینده در ۱۵ کشور دنیا نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه تقویم نمایشگاهی را تقویت کرده‌ایم تا بتوانیم به واسطه برگزاری نمایشگاه‌ها، فروش بیشتر شرکت‌های تولیدی و صادراتی را رقم زده و اشتغالزایی بیشتری را برای آنها تضمین کنیم.

حسین‌زاده گفت: شورای هماهنگی انجمن‌ سایت‌های نمایشگاهی را تشکیل و فعال خواهیم کرد و در عین حال به عنوان سیاستگذار، فرآیندهای اخذ مجوز را کاهش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری نمایشگاه‌ها را متوقف کرده بودیم اما اکنون بنا داریم تا مجدد نمایشگاه‌های پرمخاطب را در این ایام برگزار نماییم ضمن اینکه ممکن است برخی نمایشگاه‌ها دوبار در سال برگزار شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مذاکراتی با شورای ترافیک و شورای شهر تهران انجام داده‌ایم تا بتوانیم ایستگاه مترو را در نمایشگاه بین‌المللی برپا کنیم و در کنار آن، پارکینگ‌های طبقاتی را نیز احداث کرده تا مردم برای بازدید از نمایشگاه‌ها دچار معضل نشوند. به هر حال رسیدن خط مترو به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، منتظر تصمیم شورای عالی ترافیک است.

حسین‌زاده در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر مشارکت ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی گفت: ایران حضور قدرتمندی را در این اکسپو خواهد داشت و مجوزهای لازم را کسب کرده است به این معنا که زون لازم در این نمایشگاه برای حضور ایران انتخاب شده و فرصت‌های خود را در آن به نمایش خواهیم گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: آگهی فراخوان برای طراحی و مشاوره برای حضور در اکسپوی دبی را از هفته قبل منتشر کرده و با استانداران برخی کلانشهرها صحبت کرده‌ایم تا بتوانند فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری خود را در اختیار ما قرار دهند تا در ۲۰۰۰ زمینی که غرفه ایران در اکسپوی دبی دارد، آنها را نمایش دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از مذاکره با سازمان توسعه تجارت ایران برای کاهش فرآیند صدور مجوزهای برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: فرآیندهای ۶ ماهه به ۴۵ روزه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 4531196 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بهمن حسین زاده سوریه گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین

غلامرضا منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و عنوان کرد: شعار سی‌وپنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دربر دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «بخوانیم و بسازیم»، اشاره کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد، هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است، نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیاز‌های معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش، مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشور‌ها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کار‌های مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آن‌ها مفید بود؛ انتظارات خود را با آن‌ها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها