Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌های برتر کشور اظهار کرد: این نشست در واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.   وی افزود: در این جلسه یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی کسری بودجه دانشگاه‌ها بود که این امر تاثیری زیادی در فعالیت‌های دانشگاه‌ها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امیدواری جبران کسری بودجه تا پایان سال رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: امیدواریم دولت مانند سال گذشته از دانشگاه‌ها حمایت‌های خوبی داشته باشد و تا پایان سال کسری بودجه این مراکز جبران شود.   معتمدی اظهار کرد: درحال حاضر دانشگاه‌ها نسبت به دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها حداقل بودجه را دریافت می‌کنند بنابراین لازم است بودجه این مراکز به صورت کامل اختصاص پیدا کند.   وی عنوان کرد: در این جلسه معاون سازمان سنجش کشور نیز حضور داشت که وی درخصوص مسائل مربوط به کنکور خصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی صحبت‌هایی ارائه کرد و تصمیات خوبی گرفته شد.   رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: همچنین در این جلسه معاون فرهنگی وزارت علوم نیز حضور داشت که وی درباره مسائل روز صحبت‌هایی را مطرح کرد.   معتمدی با بیان اینکه در این جلسه درباره اصلاحات ساختاری در دانشگاه‌ها نیز موضوعاتی مطرح شد، افزود: که خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این حوزه پیشگام بوده است.   وی تاکید کرد: در این زمینه برخی از دانشگاه‌ها تجربه‌های خوبی داشتند که آن‌ها را ارئه کردند.   رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: روسای دانشگاه‌های حاضر در این جلسه معتقد بودند که باید اصلاحات ساختاری و کلیدی در دانشگاه‌ها رخ دهد؛ چراکه اکنون در این زمینه از دانشگاه‌های بزرگ دنیا فاصله داریم و باید این فاصله را با اصلاح ساختار کم کنیم.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟

گروه اقتصاد و درآمد : بررسی ردیف های بودجه 1403 نشان می دهد، در لایحه ارائه شده دولت به مجلس، ذیل بودجه تخصیص شده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ بودجه ای برای ردیف رفع فقر شدید سه دهک اول دیده نشده است.

به گزارش جماران، بررسی های مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد با اینکه ردیف جدیدی در لایحه بودجه 1403 با عنوان «کمک به اجرای برنامه مقیمی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» و با اختصاص بودجه 1500 همت در نظر گرفته شده است، اما عموم طرح های محرومیت زدایی رشدی نداشته اند.

همچنین از محل منابع قانون هدفمندی یارانه ها نیز بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

اعتبارات عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالغ بر 310 هزار میلیارد تومان است که بیشترین سهم اعتبارات عمومی را در بین وزارتخانه ها دارد. بیش از 256 هزار میلیاد تومان از بودجه مربوطه متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. در واقع اکثر توان مالی این وزارتخانه، صرف کمک به ناترازی صندوقهای بازنشستگی شده که در نتیجه آن امکان پیشبرد برنامه های مهمی مانند سیاست های حمایتی بسیار محدود شده است.

بر این اساس، در بودجه سال 1403، هیچ ردیف بودجه ای برای مبارزه با فقر شدید سه دهک اول جامعه تخصیص نیافته است.

ضعیت گسترش و تعمیق فقر در کشور در سالهای گذشته، مکررا هشدار کارشناسان اجتماعی و اقتصاددانان را به همراه داشته است. در سالهای پایانی دهه 90، نرخ فقر در کشور با افزایش قابل توجهی همراه بوده و به 30 درصد جامعه رسیده است. این در حالی است که سال گذشته مرکز پژوهش های مجلس درخصوص به زیر خط فقر افتادن 40 درصد دیگر از جامعه در سالهای آینده هم هشدار داد.

       

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی