Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@22:43:33 GMT

اوج حفاظت گفتار در عملیات والفجر8 صورت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۸۳۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد؛ سردار محمد گرامی فرمانده گروه 40 مهندسی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در مراسم گرامیداشت روز حفاظت اطلاعات در ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد گفت: اولین گام در عملیات والفجر8 رعایت اصول حفاظتی و به ویژه حفاظت گفتار بود به طوری که تعداد کمی از افراد انتخاب و به منطقه فرستاده می شدند تا حفاظت گفتار بیشتر رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هرجا ضربه خورده ایم به خاطر عدم رعایت اصول حفاظت گفتار و وجود نفوذی ها بوده است.
فرمانده گروه 40 مهندسی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: وسعت عملیات والفجر8 از آبادان تا خسروآباد بود به طول 80 کیلومتر و افراد شب ها کار می کردند و روزها در آبادان به استراحت می پرداختند.
سردار گرامی تأکیدکرد: شرایط در عملیات والفجر8 بسیار سخت بود به طوری که باید ماشین های حمل قایق در زمین های گل باران خورده دست و پنجه نرم می کردند و هردو خودرو با هم حرکت می کردند تا اگر خودرویی خاموش شد خودروی دیگری آن را حمل نماید و استارت نزند تا صدایی ایجاد نشود.
وی با اشاره به علل انتخاب مکان عملیات والفجر8 گفت: این منطقه بسیار حساس بوده و مهم ترین علت این انتخاب این بود که دست عراق را از دسترسی به دریا قطع می کرد و دو اسکله مهم عراق را از بین می برد و از نظر اقتصادی ضربه محکمی به عراق می زد.
سردار گرامی همچنین افزود: این مکان باعث ایجاد امنیت برای بندر امام خمینی(ره) می گردید و فرصت های زیادی را برای ما فراهم می نمود.
فرمانده گروه 40 مهندسی سپاه صاحب الزمان(عج) ادامه داد: پهنای آب 600متر و عمق آن 15 متر بود و رزمندگان باید در سریع ترین زمان خودشان را به آن منطقه می رساندند. رزمندگانی که در عملیات بودند هرلحظه خودشان را در قضیه کربلا می دیدند.
وی در پایان گفت: مهندسی نیز در این عملیات نقش ویژه ای داشت؛ اوج مهندسی در حین عملیات این بود که قایق ها با سریع ترین زمان ممکن به آن طرف آب برسند و اوج مهندسی بعد از عملیات نیز این بود که فردا عراق آن منطقه را بمباران می کرد لذا باید از آن منطقه به وسیله انتقال اداوت جنگی دفاع می کرد.
گفتنی است 20بهمن ماه سالروز عملیات افتخار آفرین والفجر8 و روز حفاظت اطلاعات در سپاه می باشد، این برنامه به همت حفاظت اطلاعات نواحی مقاومت بسیج نجف آباد و تیران و کرون برگزار گردید.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت‌ گونه در خطر انقراض جهانی یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه برای دومین بار خبر داد.

سعید یوسف‌پور با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار شدند.

به گفته وی، این تصاویر توسط محیط‌بان "ملک‌آرا خلیل طهماسبی" در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده سبزکوه ۱۱ اسفندماه پارسال توسط "محمدرضا احمدی" مسوول منطقه حفاظت شده سبزکوه ثبت شد و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، گفت: گونه پلنگ در راس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

تصاویر دیدنی از پلنگ ماده و توله‌اش در ارتفاعات برفی گیلان | ببینید

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف‌پور گفت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌ و بختیاری به ثبت رسیده است.

کد خبر 849655 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - انقراض گونه‌ها سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران