Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@11:22:24 GMT

دیدار نخست‌وزیران اردن و عراق در نقطه مرزی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۸۶۹۱

دیدار نخست‌وزیران اردن و عراق در نقطه مرزی

به گزارش جهان نيوز، «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن و هیأت همراه وی امروز یکشنبه با هدف گسترش همکاری اقتصادی و صنعتی با عراق، در منطقه مرزی با «عادل عبدالمهدی» همتای عراقی خود دیدار کرد.

هدف از این دیدار زمینه‌سازی برای افتتاح منطقه صنعتی مشترک دو کشور و اجرای توافقنامه امضا شده بین دو طرف در تاریخ ۲۹ دسامبر گذشته اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌های اردن گزارش دادند که هیأت‌های عراقی و اردنی نشستی را برگزار کردند که طی آن نخست‌وزیر عراق از همتای اردنی خود به دلیل کشف و بازگرداندن چندین قطعه باستانی عراق قدردانی کرد.  
عبدالمهدی همچنین بر پایبندی عراق به تعهدات خود و علاقه‌مندی به تقویت روابط با اردن تأکید کرد و گفت که ایجاد منطقه صنعتی در مرز دو کشور به برقراری ثبات و ایجاد فرصت‌های شغلی برای ملت‌های دو کشور کمک می‌کند.

وی اشاره کرد که بغداد به توسعه صنایع عراقی و مبادلات تجاری تمایل دارد که این امر فرصتی برای اردن جهت استفاده از ظرفیت‌های عراق به وجود می‌آورد.

نخست‌وزیر اردن نیز به نوبه خود بر ضرورت اجرای توافقات بین دو کشور تأکید کرد و افزود که دو کشور پرونده‌هایی که از ۲۰ سال پیش بلاتکلیف مانده بودند، حل‌وفصل کرده‌اند و امروز حضور ما در اینجا بیانگر موفقیت‌های عراق برای عبور از بحران‌های سیاسی و اقتصادی و مبارزه با تروریسم است.

در همین ارتباط کمیته امنیتی مشترک اردن و عراق از دو روز پیش در حال انجام تمامی اقدامات ویژه مربوط به بازگشایی گذرگاه مرزی طریبیل واقع در مرز دو کشور است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد

پاشینیان با گروهی از ساکنان یک روستای مرزی در شمال ارمنستان دیدار کرد که محل اصلی اعتراضات علیه تصمیم او برای واگذاری منطقه به جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، دفتر نخست وزیری ارمنستان در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار نیکول پاشینیان، نخست وزیر با شهردار و جمعی از ساکنان روستای «کرانتس» نوشت: «نخست وزیر روند جاری را به تفصیل ارائه و تاکید کرد که دولت از همه مشکلات مطلع است.»

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پاشینیان و سایر مقامات حاضر در جلسه از روستاییان خواستند کارهای میدانی را آغاز کنند و از طریق گفت‌وگوهای مشترک راه حلی برای مسائل باقی مانده بیابند.

نمایندگان روستا در حالی که از ساختمان دولت بیرون آمدند، ناراضی به نظر می‌رسیدند و تمایلی به صحبت با مطبوعات نداشتند. برخی از آنها فقط گفتند که از پاشینیان چیز جدیدی نشنیده‌اند.

یک نماینده اپوزیسیون که به طور خصوصی با روستاییان صحبت کرده بود، پس از آن نیز ادعا کرد که پاشینیان «هیچ چیز جدیدی نگفته است».

وی افزود: «روستاییان بدون رضایت جلسه را ترک کردند و بار دیگر اوضاع متشنج شد. مردم می‌دانستند که اوضاع بدتر می‌شود چون هیچیک از درخواست‌ها و پیشنهادهایشان مورد قبول واقع نشد.»

پاشینیان همچنین اعتراف کرد که حتی واگذاری اراضی به باکو ضامن امنیت این روستا و مناطق همجوارش نیست.

روستای کرانتس یکی از چهار روستای تاووش در مجاورت مناطق مرزی است که قرار است به عنوان بخشی از آنچه ایروان آغاز تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌نامد به باکو واگذار شود. صدها نفر از روستاییان به همراه سایر ساکنان تاووش و سایر مناطق ارمنستان از ۲۰ آوریل یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی ملی را مسدود کرده‌اند. برخی از آنها روز جمعه با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

مردم از جمله سیاستمداران و فعالان اپوزیسیون، در چند روز گذشته به نشان همبستگی خود با معترضان این روستا به رهبری اسقف «باگرات گالستانیان»، رئیس اسقف نشین تاووش برای مدت کوتاهی راه‌ها را در ایروان و سایر نقاط کشور مسدود کردند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند