Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل انتظامی گفت: مبلمان شهری و توسعه شهر در مناطق جدید اهواز بدون پیوست انتظامی رخ می دهد و این سبب افزایش جرایم انتظامی در اهواز شده است. ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امنیت از جمله مقوله‌های است که دارای ارزش عمومی بوده و مطلوبیت همگانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آحاد مردم امنیت اهمیت داشته و یکی از کارکردهای حاکمیت تامین امنیت مستمر و مطلوب است.

با وجود بحران‌های منطقه‌ای و ناامنی‌های فراوان میزان موفقیت حاکمیت در کسب امنیت مطلوب بوده و مردم رضایت عمومی خوبی از وضعیت امنیت دارند. برای بررسی وضعیت امنیت شهری در خوزستان و چالش‌های اجتماعی حوزه امنیت میزگردی با حضور علی حاتمی رئیس مرکز علمی کاربردی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان و رضا احمدی کارشناس مسائل اجتماعی برگزار شد.

در این نشست، علی حاتمی کارشناس مسائل امنیتی اظهار داشت: امنیت یکی از نعمت‌های پنهانی است که تا وجود دارد کسی متوجه ارزش آن نیست و  برای پاسداری از امینت تلاش‌های پیدا و پنهان زیادی صورت می‌گیرد.

وی افزود: امنیت پیچیدگی‌ها و شاخه‌های مختلفی دارد که شامل امنیت روانی، فرهنگی، اجتماعی شغلی و غیره می‌شود. امنیت یک مسئله پایه و زیربنایی است و تا امنیت نباشد توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری رخ نمی‌دهد. نبود امنیت در چرخش علمی کشور و فرار نخبگان از کشور نیز تاثیر مستقیم دارد.

ایجاد امنیت در جامعه مهم ترین هدف نیروی انتظامی استکشف اموال مسروقه توسط نیروی انتظامی اهواز + تصاویرعاملان حمله به پاسگاه نیروی انتظامی اهواز شناسایی و دستگیر شدند

این کارشناس مسائل امنیتی ادامه داد: بنده سال‌ها در حوزه امنیت در خوزستان مسئولیت داشتم آمار و ارقام از وضعیت مطلوب امنیت در خوزستان حاکی است. همیشه میزان پایداری امنیت در خوزستان از بسیاری از استان‌های دیگر مانند یزد، فارس و البرز بالاتر و بهتر بود.

امنیت در خوزستان در سطح مناسبی است

وی بیان داشت: امنیت در خوزستان در سطح قابل قبولی است و این درصورتی است که استان به دلیل همجواری با کشورهای ناامن در معرض تهدیدهای زیادی است ولی با این وجود مردم خوزستان امنیت دارند. چالش عمده در خوزستان مقوله احساس امنیت است. 

رئیس مرکز علمی کاربردی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان بیان داشت: این احساس نا امنی سبب شده شایعات فضای مجازی و رفتارهای احساسی در خوزستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی در مرحله آخر از مقوله امنیت هستند بنابراین هم دولت و هم مردم در امنیت نقش موثری دارند. دولت باید شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به شکل عادلانه در همه بخش‎های شهر و استان توزیع کند تا مردم به شکل مساوی از فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

توسعه بندر شادگان؛ 30 درصد چالش‌های امنیتی را کم کرد

وی گفت: ریشه بخش عمده معضلات انتظامی استان اقتصادی است. به طور مثال در شادگان ما مرتب چالش انتظامی داشتیم ولی وقتی بندر شادگان راه اندازی و توسعه یافت، 30 درصد مسائل امنیتی کم شد که اگر این روند توسعه اقتصادی منطقه تداوم می‌یافت این درصد بیشتر می‌شد.

این استاد دانشگاه افزود: یا به طور مثال در خیابان لشکر‌آباد اهواز سال‎های قبل مسائل انتظامی و امنیتی زیادی داشتیم که با ساماندهی فلافل فروشان، مردم به میدان آمدند و امنیت به شکل مردمی ساخته شد؛ نباید مسایل اجتماعی و فرهنگی را امنیتی کنیم.

کارشناس مسائل امنیتی ادامه داد: یک نگرش اشتباهی که وجود دارد این است که هر اتفاق امنیتی رخ می‌دهد اول از همه انگشت به سمت نیروی انتظامی می‌رود این در حالی است که اگر بسیاری از مسائل شهری تبیین  شود بدون شک مشکلات نیز حل می‌شوند. دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه، شهرداری در پایداری امنیت سهیم هستند.

مبلمان شهری اهواز پیوست امنیتی ندارد

وی افزود: در اهواز اتوبوس‌های شرکت واحد تا ساعت 9 شب خدمات ارائه می دهند این درصورتی است که مردم اهواز به دلایل شرایط محیطی غالباٌ بعد از این وقت به بیرون می‌آیند و این نبود خدمات سبب می‌شود که مردم بالاجبار از وسایل غیرعمومی استفاده کنند که این باعث افزایش جرم می‌شود.

حاتمی گفت: توسعه شهری و ایجاد مناطق جدید در اهواز متاسفانه بدون پیوست امنیتی انجام می‌شود. می‌بینیم منطقه‌ای مثل کیانشهر توسعه پیدا می‌کند ولی پیوست امنیتی ندارد. حال آنکه اگر این مناطق مشخص با خیابان و روشنایی مناسب، پلاک دار باشند شناسایی و ایجاد امنیت راحت می‌شود. از طرفی دیگر اگر بخش‌های فرهنگی و تفریحی در این مناطق راه اندازی شود بسیاری از مشکلات به خودی خود حل می‌شود.

وی گفت: مردم نیز در این بین نقش خطیری دارند. مردم همراه پلیس هستند و این یکی از نقاط قوت امنیتی خوزستان است البته مردم باید به مسائل امنیتی آگاه و آن‌ها را رعایت کنند.

قومیت‌ها فرصت مناسبی برای تعمیق امنیت در خوزستان است

رضا احمدی کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه این میزگرد بیان داشت: خوزستان دارای قومیت‌های مختلفی است و برخلاف تصور برخی‌ و سرمایه‌گذاری ضدامنیتی دشمن، همین ویژگی سبب قوام و ثبات در خوزستان است. حدود 16 قومیت در خوزستان وجود دارد که با وجود اشتراکات زیاد، تفاوت‌های مشخصی نیز دارند. قومیت یک فرصت برای همبستگی و وفاق عمومی است بنابراین برای بهره مندی از امنیت پایدار باید اشتراکات را تقویت کنیم.

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: امنیت شهری یکی از مسایلی است که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است و کوچکترین آسیبی به آن سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود. ‌بهترین مواجه با مسائل و چالش‌های انتظامی؛ برخورد فرهنگی و اجتماعی است. باید نقاط قوت فرهنگی در خوزستان شناسایی و با تقویت آنها با ناهنجاری‌ها مبارزه کرد.‌

گفت‌وگو از اکبر بهاری

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام معلم بخش بوشکان در سالن اجتماعات شهر کلمه اظهار کرد: بسیار خوب است که مبانی فکری شهید مطهری را برای فرزندان خود تبیین کنیم که برای نسل امروز راهگشا است.

وی با اشاره به سرکشی به مدارس بخش بوشکان اضافه کرد: معلمان این بخش در شرایط سختی هستند و با حداقلی‌ترین حقوق و مزایا در سخت‌ترین شرایط مشغول خدمت هستند که از همه معلمان این بخش تقدیر می‌کنم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشکلات و چالش‌های معلمی آشنا هستم بیان کرد: کار معلمی نسبت به گذشته سخت و سخت‌تر شده است و معلم امروز باید به روز باشد.

وی گفت: در مجلس یازدهم مطالبه معلمان یعنی قانون رتبه‌بندی تصویب شد که بسیار مهم بود و امروز مطالبه ما از دولت اجرای صحیح این قانون است و در این راستا استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با چند هدف از جمله این هدف دنبال کردیم.

رضایی افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز موارد خوبی مصوب شد که اگر دولت به خوبی اجرا کند، مسائل معلمان و آموزش و پرورش تا حد بسیار زیادی رفع می‌شود.

وی تقویت نیروی انسانی و بهبود وضعیت زیرساخت‌های آموزش و پرورش در این شهرستان را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که با تحقق برنامه‌ها شاهد آینده بهتری در این شهرستان باشیم.

کد خبر 6098745

دیگر خبرها

  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است